XXL Nutrition

kleine hoeveelheid dhea bij douane

Bezoekers in dit topic

koudlichaam26

Cool Novice
10 jaar lid
Lid geworden
27 mrt 2009
Berichten
32
Waardering
0
Hi jongens,

Ik heb laatst een kleine hoeveelheid(25gram) Dhea poeder als sample vanuit het buitenland besteld. Vanuit buiten de Eu.Deze is nu bijna 2 weken vast bij de douane. Heb er verder niks meer over gehoord.

Ga ik dit nog krijgen denken jullie? Krijg ik hier problemen door?

Alvast bedankt.
 
Is het gereguleerd? Zo nee dan krijg je het in principe gewoon terug.
Is het wel gereguleerd (bijvoorbeeld medicijnen vallen onder medicijnwet) dan is het afhankelijk van de situatie of je het wel/niet terug krijgt. Zo mag 10 pakjes sigaretten wel maar meer moet je inleveren. Medicijnen mag je niet vanuit het buitenland meenemen zonder recept dus krijg je sowieso niet terug
Is het illegaal? Dan krijg je misschien problemen, gewoon ontkennen dat je het besteld hebt dan hebben ze in principe vaak niet genoeg bewijs.

Misschien slim zoiets uit te zoeken voor je shit uit het buitenland besteld.
 
Wie is er nog zo dom om zaken te bestellen buiten de EU terwijl je alles binnen de EU kan vinden. Ik vind dat onbegrijpelijk.
 
Wie is er nog zo dom om zaken te bestellen buiten de EU terwijl je alles binnen de EU kan vinden. Ik vind dat onbegrijpelijk.

Bestel vaak zat uit China of vs. Maar zorg wel dat ik er geen gezeik mee krijg :roflol:
 
DHEA kan je in NL en andere EU landen gemakkelijk bestellen. Dan vraag ik mij echt af waarom topicstarter dit in VS of China bestelt.
 
Gezeik heb je altijd wanneer je gepakt wordt.

Je kan genoeg legale zooi uit buitenland halen hoor.

Vind het altijd wel lachen om met afstandsbestuurbare helicopters te vliegen. China betaal je 100 euro voor een ‘bouwpakket’ hier in Europa 200-300 euro ofzo.

En ik sloop ze eerder dan dat ze verslijten dus over kwaliteit ga ik niet klagen :roflol:
 
Is het gereguleerd? Zo nee dan krijg je het in principe gewoon terug.
Is het wel gereguleerd (bijvoorbeeld medicijnen vallen onder medicijnwet) dan is het afhankelijk van de situatie of je het wel/niet terug krijgt. Zo mag 10 pakjes sigaretten wel maar meer moet je inleveren. Medicijnen mag je niet vanuit het buitenland meenemen zonder recept dus krijg je sowieso niet terug
Is het illegaal? Dan krijg je misschien problemen, gewoon ontkennen dat je het besteld hebt dan hebben ze in principe vaak niet genoeg bewijs.

Misschien slim zoiets uit te zoeken voor je shit uit het buitenland besteld.

Het is puur dhea poeder. Geen medicijn voorzover ik weet.

Zijn kleine hoeveelheden poeder van puur hormoon toegestaan om te importeren?

Enig idee hoe lang het bij de douane kan blijven? Ik neem aan dat ze gaan testen of het drugs is. Gaan ze daarna testen of het hormonen bevat of geven ze het vrij als eenmaal vast staat dat het geen drugis is en de hoeveelheid klein is?
 
Het is puur dhea poeder. Geen medicijn voorzover ik weet.

Zijn kleine hoeveelheden poeder van puur hormoon toegestaan om te importeren?

Enig idee hoe lang het bij de douane kan blijven? Ik neem aan dat ze gaan testen of het drugs is. Gaan ze daarna testen of het hormonen bevat of geven ze het vrij als eenmaal vast staat dat het geen drugis is en de hoeveelheid klein is?
In België alleszins niet want DHEA is verboden om in te voeren in België.
 
Je kan genoeg legale zooi uit buitenland halen hoor.

Vind het altijd wel lachen om met afstandsbestuurbare helicopters te vliegen. China betaal je 100 euro voor een ‘bouwpakket’ hier in Europa 200-300 euro ofzo.

En ik sloop ze eerder dan dat ze verslijten dus over kwaliteit ga ik niet klagen :roflol:
Legale zooi, geen probleem. Ik bestel soms ook iets legaal in China.
 
Wie is er nog zo dom om zaken te bestellen buiten de EU terwijl je alles binnen de EU kan vinden. Ik vind dat onbegrijpelijk.

Ik heb het vorig jaar ook voor gehad, uiteindelijk minnelijke schikking van 400 EUR gehad (ben Belg).

Vervelend was dat de website waar ik bestelde een EU vestiging heeft en een vestiging buiten EU. Op moment dat ik bestelde is de EU vestiging gesloten en werd enkel nog van buiten EU verstuurd.

Maw: dikke pech voor mij toen, maar uiteindelijk ben ik achteraf blij dat ik er met 400 EUR vanaf kwam en geen strafblad ;-)
 
Ik heb het vorig jaar ook voor gehad, uiteindelijk minnelijke schikking van 400 EUR gehad (ben Belg).

Vervelend was dat de website waar ik bestelde een EU vestiging heeft en een vestiging buiten EU. Op moment dat ik bestelde is de EU vestiging gesloten en werd enkel nog van buiten EU verstuurd.

Maw: dikke pech voor mij toen, maar uiteindelijk ben ik achteraf blij dat ik er met 400 EUR vanaf kwam en geen strafblad ;-)

wow. dat is veel geld. Had je een grote hoeveelheid besteld? hoop niet dat ze hier in nl zo streng zijn
 
wow. dat is veel geld. Had je een grote hoeveelheid besteld? hoop niet dat ze hier in nl zo streng zijn

In NL zijn ze niet zo streng.

400 euro wegsmijten is niet leuk maar ik heb geen strafblad, dan is die 400 euro eigenlijk niet veel en heb ik gewoon opgelucht betaald ;) Ik heb de maanden daarna gewoon wat bespaard op uitgaan enzo, had ik dan snel gecompenseerd.
 
In NL zijn ze niet zo streng.

400 euro wegsmijten is niet leuk maar ik heb geen strafblad, dan is die 400 euro eigenlijk niet veel en heb ik gewoon opgelucht betaald ;) Ik heb de maanden daarna gewoon wat bespaard op uitgaan enzo, had ik dan snel gecompenseerd.

ooh daar ben ik het wel mee eens. Ik zou ook meteen betalen.
 
Eind vorig jaar heeft de douane 2 pakjes met DMAA van me onderschept. Kwam vanuit China. Kreeg 2 brieven dat er middelen waren gevonden die onder de medicijnwet vielen en dat het niet handig was om dat via het buitenland te bestellen. Verder geen sancties of waarschuwingen.
 
Ok jongens vorige week een brief ontvangen van de douane waarin staat dat ze mijn product hebben onderschept en of ik voor 20 oktober hierover wil bellen. Ik neem aan dat ze vragen gaan stellen. Wat kan ik het beste zeggen?
 
Ok jongens vorige week een brief ontvangen van de douane waarin staat dat ze mijn product hebben onderschept en of ik voor 20 oktober hierover wil bellen. Ik neem aan dat ze vragen gaan stellen. Wat kan ik het beste zeggen?
images?q=tbn%3AANd9GcR9vIgivYqmNGlgsRJTcBRT6_DDJI4pvRD2WX-_E2W9FNoKMNOD.jpg
 
Best raar dat ze zoiets onderscheppen terwijl het in Nederland ook gewoon verkocht word (legaal ook)?
 
Back
Naar boven