Fitness Seller

Kleine schouder ****up of? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

deathstar

Competitive Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
14 dec 2009
Berichten
1.509
Waardering
75
Lengte
1m83
Massa
91kg
Vetpercentage
11%
Kleine schouder fuckup of?

Gister op het werk moest ik een kar vol met water duwen (zo'n 200~300KG). Klinkt zwaarder dan het is maar zolang de lagers van die kar inorde zijn is er niks aan.

Echter duwde ik dat ding nogal stom. Alleen met mijn linker arm duwde ik het net alsof je BP's doet zeg maar, dus elleboog achter je, hand ter hoogte van je borst, voorste schouderkop steekt nogal uit. Echt dom dat ik het zo duwde maar was nogal gehaast dus niet bij nagedacht.

Enfin, 7 uur later begint mijn schouder te zeuren (allang klaar met werken). Beetje onder mijn sleutelbeen, op de schouderkop maar alleen het stukje net naast de 'scheidingslijn' van je borst en je schouderkop. Het deed geen pijn, maar het zeurde wel constant.

Ik kan gewoon alle bewegingen maken zonder pijn scheuten. En het is nu na een nachtje slapen al een stuk minder zeurderig, het komt nu nog af en toe eventjes voor een paar seconden en dan is het weer weg. Ik kan er ook op drukken dus een soort van ontsteking/zwelling zal het wel niet zijn. Alleen gewoon af en toe, dan zeurt het een beetje en dan gaat het weer weg??? Als ik mijn arm zijwaarts net boven horizontaal optil voel ik een klein knakje (niet eens zo'n harde en duidelijke als bijvoorbeeld met je vingers, het voelt zacht en gedempt). Ik weet niet eens of ik dit altijd al heb gehad of niet, mijn rechterschouder doet dat soms ook dus mja:rolleyes:

Ik baal er wel van aangezien ik vorige week een rust week had en morgen eigenlijk weer wilde gaan knallen (ik verveelde me dood afgelopen week). Ik ben van plan om het vandaag nog even aan te kijken en morgen ochtend te kijken of het weg is/verbeterd ten opzichte van vandaag.

Aan de ene kant kan ik wel meteen moord en brand schreeuwen en 3 ziekenhuizen bellen, aan de andere kant kan ik gewoon niet geloven dat er een serieuze blessure oid is. Ik zou het misschien nog eerder op spierpijn gooien maar dat is het niet. Maar door dat hele gedoe ga je op een gegeven moment ook echt zoeken naar pijntjes en afwijkingen waarvan je eigenlijk niet eens weet of je dat normaal hebt. Ik bedoel, er knakt wel zo vaak wat in je lichaam, maar nu let je er op.

Maarja, als het morgen min of meer over is gewoon weer knallen? En voortaan een beetje nadenken als ik iets zwaars moet verplaatsen dunkt me:p Als het dan weer erger wordt dan weet ik in ieder geval dat het ook niet''iets van spierpijn is'.

Wat denken jullie?
 
knakken lijkt dat je schouder instabiel is, begin maar rotatorcuffoefeningen te doen....
je kan wel gaan trainen, maar geen neckpres etc.
 
de manier waarop je geduwd hebt oftewel ellebogen achter het lichaam en schouderkop ongecontroleerd naar voren, gaat richting closes packed position. Dit houd in dat je ligamenten voledig op rek zijn, eerste reactie is dus een lichte overbelasting van je schouderkapsel. Volg raad van Skinnie op, en begin heel rustig met trainen op geleiden van pijn.. gaat het goed, kan je verzwaren en andere oefeningen doen, gaat het niet, minder intensief trainen
 
kzou ff lekker rust houden. Schouder is wel het laatste lichaamsdeel waar je iets aan wilt blesseren
 
knakken lijkt dat je schouder instabiel is, begin maar rotatorcuffoefeningen te doen....
je kan wel gaan trainen, maar geen neckpres etc.

skinnie, ik heb al veel opgezocht om de RC te versterken, maar ik kom steeds uit op verschillende oefeningen. Hoe weet ik nu welke effectief zijn?
 
Endo en exoratatie vanuit schouderblad trainen... bewegen binnen de pijngrens
 
knakken lijkt dat je schouder instabiel is, begin maar rotatorcuffoefeningen te doen....
je kan wel gaan trainen, maar geen neckpres etc.
Ja, ik zat al aan die RC oefeningen te denken. Had er al eens eerder over gelezen (was altijd al bang voor schouder blessures) en eigenlijk kan het geen kwaad om ze na je pre-work out shake, dus 30min voor training, eventjes te doen, een beetje oprekken en dergelijke. Althans, je kan het toch als een soort van warm-up oefeningen doen? En op rust dagen ook natuurlijk.

Ik merk wel dat mijn rechter schouder ook gewoon knakt. In hoeverre gewoon gewoon is natuurlijk, maar het hoeft dus niet per se aan de **** up van gister te liggen. Het minpuntje is dat alle twee mijn schouders dus instabiel zijn:p

Maarja, dan zal ik vandaag wel alvast beginnen met wat rek en strek werk voor mijn RC's aan beide kanten.

de manier waarop je geduwd hebt oftewel ellebogen achter het lichaam en schouderkop ongecontroleerd naar voren, gaat richting closes packed position. Dit houd in dat je ligamenten voledig op rek zijn, eerste reactie is dus een lichte overbelasting van je schouderkapsel. Volg raad van Skinnie op, en begin heel rustig met trainen op geleiden van pijn.. gaat het goed, kan je verzwaren en andere oefeningen doen, gaat het niet, minder intensief trainen
Voordeel is dat ik een HST schema volg wat dus inhoud dat de training die ik morgen heb met allemaal met 70% 15RM is, dus opzich niet superzwaar. Dus ja, dat 'ik hoop morgen weer te knallen' slaat wat dat betreft ook nergens op maar toch, ik wil graag weer trainen na een deconditioning week. Maar idd beter goed aanvoelen hoe het gaat wat als het bij 70% 15RM al ruk gaat dan kan ik over anderhalve week niet 100% 15RM doen natuurlijk.

Maar je hebt het over lichte overbelasting, alhoewel dat natuurlijk wel al 'kinda obvious' was, maar zoals ik jou reactie en skinnies reactie zie hoeft dit nog niet meteen te betekenen dat ik de lul ben zeg maar? Bij overbelasting ben ik altijd geneigd te denken aan 2 maanden als een manke rond te lopen:p

Maar dan zullen we het wel zien hoe het verder gaat vandaag, hoe ik morgen opsta en als dat allemaal veel belovend is dan pak ik het ijzer gewoon weer op. Ik denk dat die training van morgen met 70% 15RM een mooie gelegenheid is om te zien hoe erg ik mijn schouder er aan toe is, alhoewel jullie reacties voor mij persoonlijk al een stuk geruststellender zijn dan ik in eerste instantie was.

kzou ff lekker rust houden. Schouder is wel het laatste lichaamsdeel waar je iets aan wilt blesseren
Ja, doe ook rustig maar we zien het morgen wel;)

---------- Toegevoegd om 11:11 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 11:07 ----------

skinnie, ik heb al veel opgezocht om de RC te versterken, maar ik kom steeds uit op verschillende oefeningen. Hoe weet ik nu welke effectief zijn?
Ik volg 9 van de 10 artikels van exrx, dus een snelle google bracht mij op deze zite;
http://forum.bodybuilding.com/showthread.php?t=112159041
Ik denk dat hier wel wat bruikbaars bij zit. Of ze effectief zijn, ik denk dat dat pas op de lange termijn gezegd kan worden (bv als ze nog/minder knakken ed). Ik neem niet aan dat dit soort oefeningen aan de hand van gruwelijke spierpijn als effectief of niet gezien moeten worden:p
 
Komt goed kerel.. rustig aan opbouwen, dan kan je er vanzelf weer tegenaan
 
Hmmm, af en toe toch een steekje in mijn schouder.

Ik moet mijn oefeningen nog doen maar ik merk dat er af en toe toch nog een onwillekeurig steekje in mijn schouder zit, ik kan niet overduidelijk een houding vinden dat het constant blijft steken oid. Niet gigantisch erg ofzo maar toch. Het gezeur zelf is zo goed als over. Maar als ik straks die RC oefeningen ga doen wil ik eerst 2 stretch oefeningen doen als warming up (die ik vanaf nu ook voor mijn work outs ga doen) en daarna dus wat actievere oefeningen met een dumbbell (zonder schijven).

Mocht ik nou hier en daar tijdens die oefening iets voelen steken, moet ik dan maar helemaal stoppen en wachten tot alle klachten weg zijn of zou dat geen kwaad kunnen? Het zijn geen moordende loads die je er zo op zet maar aangezien die al licht overbelast is weet ik niet echt in hoeverre ik rustig aan moet doen:p

Het is absoluut geen ondragelijke pijn, het steekt alleen eventjes en als je je arm op die manier vast houdt blijft het niet steken???
 
Ik heb besloten om morgen niet te trainen.

Het gaat wel al stukken beter maar ik ga er geen 2 maanden blessure tijd voor riskeren.

Ik ga aan de slag met RC oefeningen en hoop dat ik woensdag alsnog aan de slag kan.

Het heeft ook nog iets positiefs. Deze week zou dus de inleiding zijn van mijn eerste HST cyclus en voor het eerst gebruik van whey en EAS. Maar dat komt ook pas morgen binnen en dus eigenlijk 'te laat' (had gehoopt op vandaag). Normaal zou ik dinsdag, donderdag en zaterdag trainen, heb nu perfect de mogelijkheid gehad omdat meteen om te zetten naar maandag, woensdag en vrijdag, komt eigenlijk toch net iets beter uit.

Althans, ik hoop dat mijn schouder echt stukken beter aanvoelt op woensdag maar ik denk niet dat met deze resterende kleine klachten dat het nog een groot staartje krijgt:p
 
Had ik eerder moeten doen maar net even serieus stickie over schouderblessures. Hierin werd een oefening met een handdoek/bezemsteel beschreven. Je moet met gestrekte armen zo nauw als je kan vanaf je benen over je hoofd naar je rug en weer terug naar je benen.

Mij lijkt dat je hiermee je RC op bijna alle fronten traint. Is dit een goede oefening voor mijn probleem en afgezien van het nodige strek werk een goede vervanging van 83 verschillende RC oefeningen?
 
Back
Naar boven