AndroidHealthClinic

Kleine spiergroepen voor de grote spiergroepen trainen

Bezoekers in dit topic

TVS1992

Novice
Lid geworden
1 jul 2015
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m78
Ik train al lange tijd eerst de grote spiergroepen en daarna de kleine, echter is mij vraag of het nut/zin heeft om een periode de kleine spiergroepen voor de grote te doen als variatie en dat mijn armen een extra prikkel krijgen om meer te groeien.

Dus bijv. triceps voor de borst en biceps voor de rug.

Ik hoor graag jullie mening hierover
 
ik zou het niet continu doen want je hebt toch wel de kracht nodig van de kleinere spiergroepen om de grote compound te kunnen doen met voldoende intensiteit. En ook heb je dan nog meer energie in je lichaam. maar als bv je biceps of triceps achterlopen kan je deze trainen voor rug of borst. Maar dan moet je natuurlijk niet verwachten dat je dan niet in die periode nog echt zwaar kunt trainen op de groter spiergroepen of daar echte gains maken het is dan eerder de grote spiergroepen onderhouden. maar natuurlijk voor 1 schema van zes weken voor afwisseling kan het zeker. Maar ik zou eerder als je denkt dat je meer aandacht moet besteden aan de kleinere spiergroepen ipv de standaard spiergroepen die je samen traint(bv borst en triceps), deze loskoppelen van elkaar. Dus bv in een three day split de verdeling maken: rug,triceps en borst,kuiten,buik en benen,armen in plaats van de standaard rugen biceps en zo verder. of je kan natuurlijk achterlopende spiergroepen twee keer per week nemen maar dan moet je oppassen voor overtraining want kleine spiergroepen zijn nu eenmaal snel overtraind
 
Hoe lang trainde al en waar liggen je prioriteiten.

Als je eenmaal zover ben dat er achterlopende spieren gaan ontstaan en deze ook nog eens "klein" zijn is het een prima idee om het accent op deze "kleine" spieren te plaatsen door ze eerst of apart te trainen.
 
Back
Naar boven