AndroidHealthClinic

Klimaat(verdragen) Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Russian Climate Activist Jailed After Greta Thunberg-Led Protest

A Moscow court on Friday slapped climate change activist Arshak Makichyan with a six-day sentence for participating in an unsanctioned picket in Moscow.

Makichyan, 24, was reportedly detained in Moscow hours after returning from a trip to Madrid, Spain, where he spoke at the COP 25 UN Climate Change Conference together with climate activist Greta Thunberg, who he later joined for a youth-led protest in the city. Makichyan was one of the first activists in Russia to join Thunberg’s Fridays for Future movement, with weekly solitary pickets in central Moscow starting in March.

A court handed Makichyan six days of administrative arrest for an unsanctioned picket he had participated in on Oct. 25, BBC Russia reported Friday.

The activist had been detained on that day and later released after unfurling a banner in central Moscow against climate change. BBC Russia cited his lawyer as saying that the authorities had denied him a permit for the protest.

Makichyan is one of Russia’s most prominent youth activists against climate change.

He spoke to The Moscow Times in April about his weekly pickets in central Moscow as part of the Fridays for Future movement.

"I know that not many people are willing to protest in Russia because most of the population doesn't understand what global warming is… so I decided to start it myself,” he said at the time.

Russia remain a relatively climate-skeptic nation, with recent polls saying that less than half of Russians believe climate change poses a major threat to their country.
 
Arsjak Makitsjan, de enige klimaatactivist van Rusland, gaat 6 cellen dagen de cel in wegens een klimaatdemonstratie. Met twee vrienden naast een spandoek met 'climate emergency' gaan staan. Het is nu 6 graden in Moskou, waar doorgaans de straten wit zijn in deze periode. De meeste Russen zien er alleen maar voordelen van in en klimaatonderzoekers in Rusland geven aan dat 'de mens te nietig is om zoiets groots als het klimaat te kunnen veranderen'. Ook Poetin geeft aan dat niemand de bron van de klimaatverandering kent.

Asjak had toestemming gekregen om gistermiddag voor het eerst met meer dan één persoon te demonstreren, namelijk met 7 man. Dit is niet doorgegaan, want hij mocht gelijk na z'n veroordeling door naar de gevangenis. Voor de eerdere demonstratie was namelijk geen toestemming verleend.
 
Wat zeurt ie ook, wordt Rusland tenminste een beetje minder koud.
 
Mooi volk die Russen.

Dat je iets wilt doen aan vervuiling en/of het milieu, prima. Maar wanneer je met die hysterische 'climate emergency' aankomt dan is een enkeltje Gulag wel een goed remedie.
 
  • Like
Waarderingen: Vonk
Wat zeurt ie ook, wordt Rusland tenminste een beetje minder koud.
In het noorden storten gebouwen in doordat de grond, die doorgaans altijd is bevroren (permafrost), aan het ontdooien is.
 
In het noorden storten gebouwen in doordat de grond, die doorgaans altijd is bevroren (permafrost), aan het ontdooien is.
Mooi, gelijk ruimte voor wat nieuwbouw.
 
Ik lees sinds kort de (linkse) Volkskrant. Eergisteren weer een onheilsspellend artikel van Maarten Keulenmans.

Maarten Keulenmans uitte onlangs in een brief kritiek op de Wetenschappelijke Adviesraad van CLINTEL omtrent het gebruik van onderstaande grafiek.
Hierbij een reactie van CLINTEL. Conclusies:
"De grafiek van John Christy, die de directe aanleiding was voor uw brief aan de WAR, geeft een eerlijk en duidelijk beeld over de veel te hoge modeltemperaturen en is stevig geworteld in de wetenschappelijke literatuur. Sterker nog, de grafiek legt juist pijnlijk bloot dat het zwaar leunen op klimaatmodellen als bewijs voor een grote rol van de mens op het klimaat onterecht is. De klimaatwetenschap zou wat dat betreft terug moeten naar de tekentafel. Het IPCC zou er voor de eigen geloofwaardigheid goed aan doen deze kwestie open en bloot te bespreken in haar rapporten, maar, zoals wij hier eveneens hebben laten zien, doet zij dat op zijn zachtst gezegd onvoldoende. Dat zijn het soort zaken waar u als journalist van een belangrijke krant bovenop zou moeten zitten!
CLINTEL is nog maar een half jaar oud en wordt tot nu toe gerund door slechts een paar mensen en verder diverse vrijwilligers. Wij kunnen en zullen fouten maken en daar mag u ons ook op aanspreken. Die fouten zullen we corrigeren. We zijn immers op zoek naar de waarheid. Maar de tirade die u nu hebt afgestoken in uw brief is inhoudelijk een misser en de toon erop is ook nog eens beneden alle peil. Het is jammer dat u zich hiertoe hebt laten verleiden, het getuigt van een gebrek aan behoefte om diep tot de kern van de zaak door te dringen en aan onvermogen om het debat te faciliteren in plaats van zelf stelling te nemen – typisch een rol voor een journalist."

1577015025365.png

 
Maarten Keulemans heeft een Master's degree, History, Cultural anthropology, hoezo is dat wetenschapsjournalist? :roflol:
 
Maarten Keulemans heeft een Master's degree, History, Cultural anthropology, hoezo is dat wetenschapsjournalist? :roflol:
Om een mooi verhaaltje bij misleidende IPCC-cijfers te typen hoef je geen verstand van zaken te hebben. Ik neem aan dat een antropoloog beter weet hoe hij mensen moet misleiden en beïnvloeden dan een bèta-wetenschapper.
 
Ik dacht dat dat een vereiste was om te schrijven voor de Volkskrant, geen verstand van zaken te hebben.
 
  • Haha
Waarderingen: BB_
"In Nieuwsuur aandacht voor het klimaat. Mensen die zich zoveel zorgen maken om het klimaat, dat ze er depressief van worden; de zogenoemde 'klimaatdepressie'. "Ik kan er soms om huilen". Hoe serieus moeten we de ecoangst of klimaatstress nemen?"

Ik weet niet of ik dit hilarisch of juist sneu moet vinden. Nee, dit is niet De Speld, dit is de (linkse) NPO. Of eigenlijk de consequenties van de linkse msm en klimaatpropaganda.

Kunnen ze ook een keer de andere kant belichten, ik denk dat er een veel grotere groep mensen is die zich zorgen maken dat ze met hun modale inkomen straks geen auto meer kunnen betalen omdat ze een splinternieuw elektrische wagen moeten kopen, de energie kosten te hoog worden en ze ook nooit meer na een jaar hard werken met het vliegtuig op vakantie kunnen gaan. Misschien kunnen deze mensen er soms ook wel om huilen! Kunnen we meteen ook alle demonstrerende kinderen gaan vertellen dat ze wel heel lief voor hun ouders moeten blijven aangezien ze nog tot hun 40ste thuis zullen blijven omdat ze nooit geld zullen hebben om een eigen woning te kunnen krijgen, bouwen is tenslotte schadelijk voor het milieu. :roflol:
 
We kunnen maar beter snel overstappen op zelfrijdende auto’s. Ik noem mezelf een vlotte rijder, maar afgelopen zondag heb ik een heel stuk netjes 100km/u gereden waar dat de maximumsnelheid was. Mijn vrouw en kids lagen te slapen in de auto en dan heeft het weinig zin om een paar minuten eerder thuis te zijn. Dus heb ik flink stuk op de A15 gereden met de cruisecontrol op 100km/u. Dan nog haal je ca. 30% van de mede weggebruikers in, maar ik kan minn gedachten er dan maar amper bijhouden want als het redelijk rustig is op de snelweg is voelt dat echt ontzettend langzaam.

Maakt niet uit, na 19.00 mag je gewoon 130km/u blijven rijden op de A15, ook in 2020.
In de praktijk gaat er dus niet heel veel veranderen.
 
Het stuk van de A15 waar ik rijd is 24/7 maximaal 100km/u.
 
Kunnen ze ook een keer de andere kant belichten, ik denk dat er een veel grotere groep mensen is die zich zorgen maken dat ze met hun modale inkomen straks geen auto meer kunnen betalen omdat ze een splinternieuw elektrische wagen moeten kopen, de energie kosten te hoog worden en ze ook nooit meer na een jaar hard werken met het vliegtuig op vakantie kunnen gaan. Misschien kunnen deze mensen er soms ook wel om huilen! Kunnen we meteen ook alle demonstrerende kinderen gaan vertellen dat ze wel heel lief voor hun ouders moeten blijven aangezien ze nog tot hun 40ste thuis zullen blijven omdat ze nooit geld zullen hebben om een eigen woning te kunnen krijgen, bouwen is tenslotte schadelijk voor het milieu. :roflol:
Moderne slavernij en nog meer controle.
 
Ff ontnuchteren:

 
  • Like
Waarderingen: ACE
Dan worden alle wamrtepompen, zonnepanelen enz. relatief weer een stukje duurder. :D

Gasprijs keldert, energienota gaat omlaag in 2020

 

Ik juich zo een landschap wel toe.

Hier is het alleen maar polder.
 
Back
Naar boven