MuscleMeat

Klimaat(verdragen) Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Is het de 100 minuten waard om naar te kijken?
 
Is het de 100 minuten waard om naar te kijken?

Mwoah, is meer voor mensen die zich nooit in de materie ingelezen hebben en meegaan in de klimaatplan parochie.
 
Recent heb ik een brief van de gemeente gekregen met info over het het streven om in 2050 aardgasvrij te willen zijn. Als dat nu eenmaal landelijk of Europees besloten is, prima daar kan ik wel mee leven, maar een zinsnede als ”Van aardgas is bekend dat de prijs snel hoger wordt.” zorgt er wel voor dat ik toch een kritische mail naar de gemeente ga sturen.

Je kan kijken onder welke van de 30 RES regios je valt, daar worden de grote lijnen van het klimaatakkoord regionaal bepaald. Lokaal is dat weer de warmtevisie, al is dat meer voor corporatie- en utiliteitsniveau. Het is allemaal nog een beetje op conceptniveau, volgend jaar 1 juni moeten alle 30 RES1.0 af zijn. Daarna warmtevisies. Voordat particulieren echt te maken krijgen met veel verplichtingen ben je wel paar jaar verder denk ik.

Persoonlijk is met slim handelen je vastgoed wel leuk te verbeteren in energetische prestaties en formaliteit (energielabel bepaald mede waarde van je huis).

Je kan met bodemenergie en warmtepomp, triple glas, beetje degelijke isolatie gevel en dak (Rc 4 wenselijk) en ventilatie C of D (CO2 gestuurd of warmteterugwinning) zomaar NOM (nul op de meter) woning realiseren, wat veel financieel voordeel oplevert. Kom gerust eens langs voor een consult ;)

Is het de 100 minuten waard om naar te kijken?

Dit is wat een ieder die een beetje technische kennis en het klimaatbeleid volgt al 15+ jaar zegt. Klimaatbeleid zorgt voor veel inspanning met prio 1: voldoen aan wet- en regelgeving.

Daar zijn altijd gaatjes te vinden. Die worden weergegeven op een typisch Moore eenzijdige wijze. Ditmaal belicht hij wel de andere kant van het verhaal, maar het blijft een weinig objectief verhaal. Zijn stijl is niet mijn favorite.

Ik had mijn vriendin het verhaal van de Afrikaantjes die grondstoffen delven al zo vaak verteld, de onrealistische theoretische efficiëntie wat met aggregaat wordt aangevuld. Grijze stroom importeren uit buitenland en zelf groen claimen. Simpele logica. Ja Rob met zijn zever. Beetje het DBB effect.

Maar als Michael Moore het zegt dan valt ineens alles op zijn plek. Als ze de Afrikaantjes ziet met de handen onder krassen, zand en edelmetaal, melodramatische toon. Deze docu gaat wel wat mensen redpillen. Beetje jammer voor mij persoonlijk zakelijk want ik zit net lekker in die groene industrie.
 
Laatst bewerkt:
haha ze hadden hetzelfde met de asielzoekers moeten doen.
 
Als het over een week of 2 heel koud wordt, komt dat door de opwarming van de aarde, aldus de wetenschap:

Zachte winters? global warming.
Strenge winters? global warming.

Minste sneeuwval in 50 jaar? global warming.
Meeste sneeuwval in 50 jaar? global warming.
Covid19? Global warming


En U bent daarvoor verantwoordelijk.
 
Zachte winters? global warming.
Strenge winters? global warming.

Minste sneeuwval in 50 jaar? global warming.
Meeste sneeuwval in 50 jaar? global warming.
Covid19? Global warming


En U bent daarvoor verantwoordelijk.

Juist.

Extreem weer: global warming, tot er ineens een paar jaar achter elkaar weinig stormen waren in Nederland. Reden: global warming :D

Ik had t weekend een maatje op visite die ook denkt dat het water binnenkort 3 hoog staat want: Het zeeijs smelt hard :rolleyes:
 
Wereldwijd kan het IQ van de mensheid ook jaren stijgen terwijl er toch lokaal individuele gevallen zijn die niet meegaan in die trend.
 
Wereldwijd kan het IQ van de mensheid ook jaren stijgen terwijl er toch lokaal individuele gevallen zijn die niet meegaan in die trend.
Dus wat jij hier eigenlijk zegt is dat er een verschil is tussen weer en klimaat.
 
Back
Naar boven