AndroidHealthClinic

Klimaat(verdragen) Topic (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Mooi, dan kan je het weer vanaf nu in perspectief zien :D

Jij ook? Want buiten deze citering
“Het extreem koude weer dat de polaire vortex met zich meebrengt, herinnert ons er weer sterk aan hoe plotseling ons weer kan omslaan,” zegt onderzoeker Dann Mitchell. “Zelfs nu klimaatverandering onze planeet opwarmt, zullen soortgelijke gebeurtenissen nog steeds plaatsvinden. Dit betekent dat we ons zouden moeten aanpassen aan steeds extremere temperaturen.”
Komt klimaatverandering of opwarming van de aarde niet ter sprake.

Als het over een week of 2 heel koud wordt, komt dat door de opwarming van de aarde, aldus de wetenschap:

 
Jij ook? Want buiten deze citering

Komt klimaatverandering of opwarming van de aarde niet ter sprake.
Ja hoor ik zie niet in waarom klimaatverandering nu direct een groot maatschappelijk probleem is. De overheden volgens mij ook niet anders werden er wel hardere maatregelen genomen, zoals alles in een lockdown bijvoorbeeld haha. 13000 jaar gelden, toen vond er pas klimaat verandering plaats.
 
Als het over een week of 2 heel koud wordt, komt dat door de opwarming van de aarde, aldus de wetenschap:
Ja hoor ik zie niet in waarom klimaatverandering nu direct een groot maatschappelijk probleem is. De overheden volgens mij ook niet anders werden er wel hardere maatregelen genomen, zoals alles in een lockdown bijvoorbeeld haha. 13000 jaar gelden, toen vond er pas klimaat verandering plaats.
Maar waarom link je dan naar dat artikel en zet je dit erbij?
Als het over een week of 2 heel koud wordt, komt dat door de opwarming van de aarde, aldus de wetenschap:
 
Ja hoor ik zie niet in waarom klimaatverandering nu direct een groot maatschappelijk probleem is. De overheden volgens mij ook niet anders werden er wel hardere maatregelen genomen, zoals alles in een lockdown bijvoorbeeld haha. 13000 jaar gelden, toen vond er pas klimaat verandering plaats.
Komt door al die domme grotbewoners, met hun kampvuurtjes!
 
Komt door al die domme grotbewoners, met hun kampvuurtjes!
Maar waarom link je dan naar dat artikel en zet je dit erb

Maar waarom link je dan naar dat artikel en zet je dit erbij?
Om te onderstrepen dat elke scheet die het weer laat wordt verwezen naar de klimaat verandering. Let maar op, als het over 2 weken ineens echt koud wordt hier....klimaatverandering. Als je maar angstig koud douched met de kachel op 16 graden en 2 truien aan op de bank zit.
 
Ja hoor ik zie niet in waarom klimaatverandering nu direct een groot maatschappelijk probleem is. De overheden volgens mij ook niet anders werden er wel hardere maatregelen genomen,
Vandaar dat de overheid al jaren vaart heeft gemaakt bij het inspelen op de komende vergrijzing door het pensioenstelsel en AOW aan te passen.

Vandaar dat de overheid al jaren vaart heeft gemaakt bij het aanpassen van het onhoudbare stelsel van de hypotheekaftrek.

Vanwaar nu opeens een vertrouwen in de overheid?
 
Vandaar dat de overheid al jaren vaart heeft gemaakt bij het inspelen op de komende vergrijzing door het pensioenstelsel en AOW aan te passen.

Vandaar dat de overheid al jaren vaart heeft gemaakt bij het aanpassen van het onhoudbare stelsel van de hypotheekaftrek.

Vanwaar nu opeens een vertrouwen in de overheid?
Laten we zeggen dat ik er op vertrouw dat ze overlevingsdrang hebben.
 
Laten we zeggen dat ik er op vertrouw dat ze overlevingsdrang hebben.
Daar ben je scherp! De reden om niets aan problemen te doen is omdat het de politieke overleving in gevaar brengt.

Bij de invoering van de AOW was het (Drees?) al duidelijk dat die leeftijd waarschijnlijk omhoog zou moeten, de vergrijzing en mogelijke problemen met pensioenen en zorg ziet men al jaren aankomen (vooruit de kunstmatig lage rente van de euro is iets recenter), de onhoudbaarheid van de hypotheekrenteaftrek (en het feit dat in NL de bovenkant en de onderkant van de huizenmarkt gesubsidieerd worden waardoor er geen midden kan ontstaan) is al heel vaak door DNB en anderen onder de aandacht gebracht.

Dit werkt ook omgekeerd: Op het moment dat er draagvlak is voor biomassa, windmolens, zonneakkers, warmtepompen dan komen die er, volledig los van het feit of het helpt bij het tegengaan/remmen van klimaatverandering en het vernietigen van het milieu. Dat er geen kernenergie komt is ook doordat het groene gekkies handig hebben ingespeeld op Fukushima.
 
Om te onderstrepen dat elke scheet die het weer laat wordt verwezen naar de klimaat verandering. Let maar op, als het over 2 weken ineens echt koud wordt hier....klimaatverandering. Als je maar angstig koud douched met de kachel op 16 graden en 2 truien aan op de bank zit.
Ooh nu snap ik het.


Overal doe je aan polariserend roeptoeter gedrag.
 
Ooh nu snap ik het.


Overal doe je aan polariserend roeptoeter gedrag.

Als dit de 'Steks' vertaling is vind ik het prima.


How I Met Your Mother Reaction GIF
 
Gendergelijkheid gaat het klimaatredden jongens. Zoals ik al jaren roep heeft het allemaal niks met het klimaat te maken, maar vooral heel veel met het afbreken van de blanke westerse beschaving. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe sommige mensen nogsteeds blijven vallen voor de leugens.

Om vernietiging van ecosystemen en leefomgeving tegen te gaan is in ieder geval noodzakelijk dat het kapitalisme op de schop gaat. Gooi voortdurende economische groei overboord, zet een hoge prijs op vervuiling, beperk de macht van grote bedrijven en breng het gebruik van fossiele brandstoffen zo snel mogelijk naar nul, is het advies. Een andere economie moet gepaard gaan met meer onderwijs, meer gelijkheid en een betere positie van vrouwen. De levensstandaard in het rijke Westen zal wellicht omlaag gaan, maar het welzijn zal zo wel eerlijker over de wereld verdeeld worden.
 
Gendergelijkheid gaat het klimaatredden jongens. Zoals ik al jaren roep heeft het allemaal niks met het klimaat te maken, maar vooral heel veel met het afbreken van de blanke westerse beschaving. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe sommige mensen nogsteeds blijven vallen voor de leugens.
Nu weet ik wel dat het een column is, maar ik mis wel iedere onderbouwing.

Ook mis ik de link van vernietiging van ecosystemen en leefomgevingen met de bizarre kronkel van "duurzame energie".

Vel een (oer)bos (leefomgeving en ecosysteem), versnipper het hout, vervoer dat in een zwaar vervuilend schip (stookolie) naar Nederland, verbrandt het hout in een "biomassa-"centrale of houtkachel (luchtvervuiling, astma) en je hebt blijkbaar een geweldige bijdrage aan het klimaat geleverd.
 
:iagree:

Met als kanttekeningen dat we niet nog decennia op de huidige manier verder kunnen gaan. De alternatieven moeten alleen wel haalbaar en zinnig zijn.
 
Gendergelijkheid gaat het klimaatredden jongens. Zoals ik al jaren roep heeft het allemaal niks met het klimaat te maken, maar vooral heel veel met het afbreken van de blanke westerse beschaving. Ik blijf het verbazingwekkend vinden hoe sommige mensen nogsteeds blijven vallen voor de leugens.

Het is dus niet "de mens" die global warming veroorzaakt.
Het is de boze witte man!
 
Het is dus niet "de mens" die global warming veroorzaakt.
Het is de boze witte man!
De Westerse manier van leven verbruikt per persoon veel meer dan andere delen van de wereld en dat is niet alleen omdat het elders "altijd mooi weer is".
 
:iagree:

Met als kanttekeningen dat we niet nog decennia op de huidige manier verder kunnen gaan. De alternatieven moeten alleen wel haalbaar en zinnig zijn.
De alternatieven zijn vooral ideologisch en politiek gekleurd, helaas lijken milieuschade, realisme, haalbaarheid, zinnigheid en daadwerkelijke effectiviteit (dus niet alleen in excel) volkomen irrelevant.
 
  • Like
Waarderingen: Pren
De Westerse manier van leven verbruikt per persoon veel meer dan andere delen van de wereld en dat is niet alleen omdat het elders "altijd mooi weer is".

"Een andere (dus meer milieu bewustere) economie moet gepaard gaan met meer onderwijs, meer gelijkheid en een betere positie van vrouwen. De levensstandaard in het rijke Westen zal wellicht omlaag gaan, maar het welzijn zal zo wel eerlijker over de wereld verdeeld worden".

Even kijken wie dit stukje geschreven heeft....waarom worden mijn vooroordelen telkens weer bevestigd :roflol:

esther bijlo.jpg
 
Back
Naar boven