MuscleMeat

klonen? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

guardian

Huge Freak
15 jaar lid
Lid geworden
4 jan 2005
Berichten
8.042
Waardering
176
Stel dat de techniek wat betreft het klonen van mensen op punt zou staan. Je hebt een kind dat al enkele jaren oud is en het komt te overlijden. Zou je zijn/haar DNA nemen om het kind te klonen?

Discuss!
 
Zeer moeilijke keuze.. Ik zou het echt niet weten.. :(
 
Uhm, krijgt dat kind ook dezelfde hersen 'gegevens'?
 
nee, zal zich anders ontwikkelen
niet dezelfde worden
 
zou het nooit doen, door de opvoeding etc krijg je toch altijd een anders kind
 
Mensen moeten niet voor god spelen.
 
Alleen als het karakter PRECIES hetzelfde word, anders niet! :)
 
Mensen moeten niet voor god spelen.

Sterk argument!

Een coïtus cel is in feite een random gekozen deel van het DNA van beiden ouders, exact de helft van de totale genetische code. Stel dat je het DNA-profiel van een kind terug weet te brengen tot beide coïtus cellen en ze vervolgens wederom bevrucht, dan zou je het kind 'gekloond' hebben!?

In mijn snelle afweging wegen de potentiële voordelen zwaarder dan de nadelen. Alles voor de wetenschap! ;)
 
Laatst bewerkt:
Kind ter vervanging? No way. Mijn kids zijn mijn kids en ik hoef geen kloon.
Als mijn kids om wat voor reden komen te overlijden zou dat erg spijtig zijn, maar wil geen kloon van hen.
 
en dan nog als het karakter hetzelfde is, als je dan terug van de geboort af aan moet beginnen... die tijd kan je dan beter als verwerkingsproces gebruiken
 
Kind ter vervanging? No way. Mijn kids zijn mijn kids en ik hoef geen kloon.
Als mijn kids om wat voor reden komen te overlijden zou dat erg spijtig zijn, maar wil geen kloon van hen.

Ja, maar je moet denken dat het wel een volwaardig kind blijft he. Het is net zo echt als het eerste. Je krijgt gewoon een tweede kans.
 
Ja, maar je moet denken dat het wel een volwaardig kind blijft he. Het is net zo echt als het eerste. Je krijgt gewoon een tweede kans.

Welke ouder zou dit nu daadwerkelijk gaan doen? Elke dag geconfronteerd worden met een kloon van je overleden kind.

Dan lijkt een nieuw kind een logischere optie.
 
Ja, maar je moet denken dat het wel een volwaardig kind blijft he. Het is net zo echt als het eerste. Je krijgt gewoon een tweede kans.

Nope. Een kind is uniek. Zelfs een 2-ling. En een kloon dus ook.
En het feit dat je originele kindje kent verpest het.
Het zou bijvoorbeeld wel kunnen als je vrouw bevalt in het ziekenhuis, kind gelijk gekloont en dan het eigenlijke kindje komt te overlijden in het ziekenhuis dat ze je de kloon meegeven ofzo. Maar dit gaat allemaal wel erg ver.


Tevens bij een erfelijke ziekte of wat dan ook, dan krijgt die kloon dit toch ook tenzij ze dit weten tegen te houden.
 
Welke ouder zou dit nu daadwerkelijk gaan doen? Elke dag geconfronteerd worden met een kloon van je overleden kind.

Dan lijkt een nieuw kind een logischere optie.

idd, en het besef dat het een kloon is, ik zou er iig afstandelijker tegenover staan
 
Welke ouder zou dit nu daadwerkelijk gaan doen? Elke dag geconfronteerd worden met een kloon van je overleden kind.

Dan lijkt een nieuw kind een logischere optie.

Ik weet het niet. Ik denk persoonlijk dat het veel zou kunnen helpen. Als ouder neem je een kind en ga je ervan uit dat je hij/zij je overleeft. Je hebt hele ideeën over hou hij/zij zal ontwikkelen en je hebt hoop dat er iets goeds van komt. Ik denk dat de grootste pijn komt op het moment dat je die hoop en verwachtingen moet laten vallen. Als je dan een kind krijgt hetgeen geen directe verschillen vertoont met het eerste blijft die hoop en verwachting verder leven en is de pil minder bitter denk ik.

Een ander uiterste is mss een misdadiger als Marc Dutroux. Ik denk bv. ook dat zijn moeder nu wenst dat hij nooit geboren was. Dat vinden we wss allemaal begrijpelijk, dus waarom zou een kind ook niet 2 maal geboren mogen worden? Het mag natuurlijk wel niet zo worden dat je eigen kinderen als vervangbaar worden gezien.
 
Back
Naar boven