AndroidHealthClinic

Kloontje in haar Land van Ooit

Bezoekers in dit topic

Ik ben er achter gekomen dat ik eten vooral gebruik om het gevoel van verveling/alleen voelen te compenseren. Als ik dat gevoel heb wil ik dus eten (in het verleden ook BED gehad). Ik heb nu andere strategieën/afleidingen om daar mee om te gaan. Verder dacht eerst in wat ik allemaal niet meer mocht (bijvoorbeeld de mini marsjes op werk, de zak met chips in de kast). Nu bedenk ik bij deze dingen dat ik ze wel mag maar vraag ik me ook af of ik het het waard vind.
Verder leer ik anders naar het gevoel van alleen zijn te kijken, ik ben aan het leren dat ik eigenlijk best wel leuk gezelschap ben voor mezelf 😉

Zie je kcal budget als je financiële budget en die zak met chips als een dure jurk. Vind je het het waard om die dure jurk te kopen met als gevolg dat je bijna geen financieel budget meer hebt of er zelfs overheen gaat. Is het antwoord ja? Dan ga ik er ook voor, maak ik er een momentje van met een kop thee bijvoorbeeld (in het geval van chocolade). Is het antwoord nee, dan laat ik het voor wat het is en ga ik wat anders doen.

Vaak zag je dat ik goed bezig was, een kilo kwijt was en vervolgens er weer 8 ons aanvrat. Dit is natuurlijk niet meteen vet, maar het duurt wel weer een dag of 3 a 4 voordat die 8 ons er af was en het gewicht verder daalde. Dit is nu veel minder.

Hopelijk heb je er wat aan!
Heb je hieraan gewerkt onder begeleiding van iemand, of heb je het zelf aangepakt? Wil m'n relatie met voeding ook aanpakken

Heb je hieraan gewerkt onder begeleiding van iemand, of heb je het zelf aangepakt? Wil m'n relatie met voeding ook aanpakken
Maar voeding houdt helemaal niet van jou terug, niet op de manier waarop wij van je houden Onit

• Wow
Waarderingen: Onit
In het verleden (m'n early 20's) heb ik therapie gehad ivm mijn BED. Nu de laatste tijd heb ik hier veel gesprekken met mijn coach van Bell over en ben ik dus tot wat inzichten gekomen. 'Helaas' is de problematiek te licht om in aanmerking te komen voor therapie bij een eetkliniek. Overigens sta ik wel op de wachtlijst voor een psycholoog maar dan vanwege andere klachten (alhoewel daar ook wel een raakvlak met eten zal zitten).

Zoals vandaag had ik nog 150kcal over naast m'n ingeplande maaltijden. Dan kan ik natuurlijk een stukje chocolade nemen of een flink bak met aardbeien. Vind ik het het waard om zoveel kcal te besteden aan zo'n klein stukje chocolade of ga ik voor de aardbeien?

Verder ben ik 4 maaltijden gaan eten ipv 6. Gewoon ontbijt, lunch, avondeten en prebed. Hierdoor mag ik per keer wat meer en heb ik een voller gevoel en heb ik minder keuzestress in wat ik dan moet klaarmaken.

Ha leute!

Ff weer een update. Voeding gaat eigenlijk echt lekker. Sinds 21/02 -/- 4,4kg en sinds vorige week -/- 8cm.
Afgelopen week lijken kwartjes te zijn gevallen en kan ik het wel/niet eten helemaal loslaten. Ik denk er vaak niet eens meer aan om, los van die 4 eetmomenten, nog tussendoor te snaaien. Zelfs niet als het.op tafel staat, dus dat is een grote blij 😄

Trainingen gaan ook lekker, afgelopen vrijdag niet geweest, ik leek een klein griepje onder de leden te hebben, maar daar ben ik ook al weer zo goed als overheen dus vanochtend stond ik al weer in de sportschool.

Verder werk/privé gaat het ook beter, we lijken in wat rustiger vaarwater te komen in het algemeen en in het bijzonder mijn zoon. Therapie van zoon lijkt aan te slaan, we krijgen langzaam ons lieve/zorgzame mannetje weer terug. 🥰

Ha leute!

Ff weer een update. Voeding gaat eigenlijk echt lekker. Sinds 21/02 -/- 4,4kg en sinds vorige week -/- 8cm.
Afgelopen week lijken kwartjes te zijn gevallen en kan ik het wel/niet eten helemaal loslaten. Ik denk er vaak niet eens meer aan om, los van die 4 eetmomenten, nog tussendoor te snaaien. Zelfs niet als het.op tafel staat, dus dat is een grote blij 😄

Trainingen gaan ook lekker, afgelopen vrijdag niet geweest, ik leek een klein griepje onder de leden te hebben, maar daar ben ik ook al weer zo goed als overheen dus vanochtend stond ik al weer in de sportschool.

Verder werk/privé gaat het ook beter, we lijken in wat rustiger vaarwater te komen in het algemeen en in het bijzonder mijn zoon. Therapie van zoon lijkt aan te slaan, we krijgen langzaam ons lieve/zorgzame mannetje weer terug. 🥰
Mooi positief bericht!
"Grote blij" is altijd grote goed!

Mooi dat het ook de goede kant op gaat met je zoon, wat heeft hij precies?

✌🏽

Ha leute!

hoi polloi!

Nieuwe update.

Gewicht is omhoog gegaan deze week, weekgemiddelde 84,5 (+0,7 t.a.v. vorige week). In eerste instantie dacht ik dat het kwam door m'n cyclus, maar gewicht blijft nu wel lang stijgen.

Tbh niet helemaal consistent geweest met verdeling KEV deze week. Ook minder consistent voeding bijgehouden, dus hoogstwaarschijnlijk meer gegeten dan gepland. Aankomende week dus wat meer op voeding letten.

Baal ik d'r van? Mwhao, een beetje. Focus lag even op andere zaken waar ik ook gewoon mee te dealen heb, is ok, maar had het graag anders gezien... if you pay peanuts, you'll get monkey's.... dus kon ook niet anders dan dit resultaat.

Nu 2 weken vrij, dus kan m'n aandacht even wat meer op mezelf richten. Komt goed!

Trainingen gaan wel lekker! Kan alle oefeningen nog in gewicht omhoog dus prima

Fijne zondag!

Laatst bewerkt:
Hi! Hier weer een update,

Laatste week niet getraind ivm werk/privé bezoek in het buitenland. Vanochtend staat er weer een training op het programma. Heb er zin in!

Consistentie qua voeding is beter. Ik hou het prima vol en ondanks buitenland trip afgevallen. Gewicht zit nu op 82,3. Dat is -/- 2,2 tov 3 weken geleden en daarmee zit ik nu bijna op -/- 20kg in totaal (nog 3 ons).

Deze week maar eens langzaam nadenken over aankomende weken. Qua gewicht/vet% zou ik nog wel mogen zakken, maar ben er ook wel een beetje klaar mee. Misschien nog tot eind juli (8 weken) cutten en daarna een tijdje op onderhoud eten. Zit nu op 1450 op niet trainingsdagen en 1650 op trainingsdagen...

Hell yeah! Motivatie is op het moment sky-high! Van het weekend eens goed gezeten voor wat doelen en affirmaties.
Deze laatste maken dat m'n positieve kijk op het proces versterkt wordt!

Vanochtend om 04.00 opgestaan om van 04.30 tot 06.30 te werken, toen de kids klaargemaakt voor school en om 09.00 gaan sporten. Zo kon ik en sporten en m'n deadlines halen op werk 💪.
Voeding gaat prima, gewicht schommelt een beetje, maar kan me goed aan het plan houden. Ikzelf wil dus misschien wat verlagen in kcal, maar wil dat eerst donderdag bespreken

Vanochtend nog spierpijn van zondag maar toch heerlijke training gehad vandaag. Vanavond nog ff 5km avondvierdaagse gewandeld met de kids. Zo m'n pre-bed nemen en m'n mandje in.

Ik ben echt heel blij en tevreden 😊

Back
Naar boven