Toen ik een half jaar geleden 1rm deed met bankdrukken kreeg ik daarna een flinke klop in mijn hoofd (net onder de bovenste aanhechting van mijn trapezius). Ik was ook duizelig en moest bijna overgeven. Dit kwam waarschijnlijk omdat ik zo hard had liggen "persen" waardoor de druk op mijn hoofd erg groot werd.
Toen ik de volgende dag ging trainen en mijn eerste intensieve setje deed (8 reps) kwam die klop meteen weer terug en dit was heel vervelend. Als ik dan weer een aantal setjes verder was werd dit steeds minder.
Ik ben toen rustig aan gaan doen en daarna is het overgegaan.
Vorige week kreeg ik het weer bij een setje legg-presses. Toen ik de tiende herhaling eruit perste kreeg ik het dus weer. Daarna verscheen de klop dus ook bij elke oefening met als gevolg dat ik niet maximaal kan trainen.
Zelf dacht ik eerst dat er mischien een adertje gesprongen was ofzoiets. Maar als ik bijvoorbeeld een liggende row beweging doe(het omgekeerde van bankdrukken) en die maximaal uitvoer, heb ik nergens last van. Maar als ik daarna ga lat pullen slaat die klop weer als een bom in.
Zou het kunnen dat als ik in een bepaalde houding me maximaal inspan, dat dan mijn nekspieren de bloedtoevoer in mijn hoofd afknelt waardoor als ik het setje afheb die klop ineens opkompt (doordat er weer bloed bij kan)?
De klop is in het ritme van mijn hartslag en hij begint meestal na de 4e a 5e herhaling. Als ik het gewicht loslaat komt hij heel hard opzetten.(ik probeer mijn ademhaling zo goed mogelijk re reguleren)
Heeft iemand dit ook ooit gehad of weet iemand waar dit eventueel aan kan liggen?