MuscleMeat

Klop achter in mijn hoofd

Bezoekers in dit topic

Originally posted by bestoldschool


24/12?? En hij was nog in leven???
Met een onderdruk van 12 sta je niet meer op je beentjes

ik weet zeker dat zijn bovendruk 24 was...
dacht dat onderdruk gewoon de helft was
 
Originally posted by Geoffke


Ik moet je gelijk geven marcel36 , door mijn reactie zou die persoon zich zorgen maken, waar er meer dan waarschijnlijk geen zijn.
:thumbup:
 
Ik was ongeveer 14 toen heb dat ook eens meegemaakt toen ik stiekem aant :banana: 'en was...

Plots kreeg ik ook een KLOP in mn kop, na enige tijd toen ik besloot om "tijdens" relaxed in en uit te ademen, hield het op..




:thumbup:
 
Als je nekspieren onder grote spanning staan sluiten ze je bloedtoevoer af naar je hoofd.
ALs je dan ontspant komt er ineens weer veel bloed achter in je hoofd in het ritme van je hardklop.
Dit veroorzaakt het kloppende gevoel.
 
Originally posted by Jerry Bracke
Ik was ongeveer 14 toen heb dat ook eens meegemaakt toen ik stiekem aant :banana: 'en was...

Plots kreeg ik ook een KLOP in mn kop, na enige tijd toen ik besloot om "tijdens" relaxed in en uit te ademen, hield het op..




:thumbup:

ik zei het al eerder zo'n klop tijdens het trainen in je kop komt meestal door niet voldoende zuurstof.

om dit op te lossen moet je dus goed ademen tijdens het trainen..

Zou je altijd moeten doen in principe omdat je dan ook meer kracht kunt zetten..
 
Johny zei:
Toen ik een half jaar geleden 1rm deed met bankdrukken kreeg ik daarna een flinke klop in mijn hoofd (net onder de bovenste aanhechting van mijn trapezius). Ik was ook duizelig en moest bijna overgeven. Dit kwam waarschijnlijk omdat ik zo hard had liggen "persen" waardoor de druk op mijn hoofd erg groot werd.

Toen ik de volgende dag ging trainen en mijn eerste intensieve setje deed (8 reps) kwam die klop meteen weer terug en dit was heel vervelend. Als ik dan weer een aantal setjes verder was werd dit steeds minder.
Ik ben toen rustig aan gaan doen en daarna is het overgegaan.

Vorige week kreeg ik het weer bij een setje legg-presses. Toen ik de tiende herhaling eruit perste kreeg ik het dus weer. Daarna verscheen de klop dus ook bij elke oefening met als gevolg dat ik niet maximaal kan trainen.

Zelf dacht ik eerst dat er mischien een adertje gesprongen was ofzoiets. Maar als ik bijvoorbeeld een liggende row beweging doe(het omgekeerde van bankdrukken) en die maximaal uitvoer, heb ik nergens last van. Maar als ik daarna ga lat pullen slaat die klop weer als een bom in.

Zou het kunnen dat als ik in een bepaalde houding me maximaal inspan, dat dan mijn nekspieren de bloedtoevoer in mijn hoofd afknelt waardoor als ik het setje afheb die klop ineens opkompt (doordat er weer bloed bij kan)?

De klop is in het ritme van mijn hartslag en hij begint meestal na de 4e a 5e herhaling. Als ik het gewicht loslaat komt hij heel hard opzetten.(ik probeer mijn ademhaling zo goed mogelijk re reguleren)

Heeft iemand dit ook ooit gehad of weet iemand waar dit eventueel aan kan liggen?

Hej johny, hoe is het nu met die opzettende hoofdpijn dan?, ik heb precies het zelfde als jou en de dingen die je zegt komen zeer bekend voor, weet jij al waar het vandaan komt enzo?
 
Het gaat goed nu. Ik heb er geen last meer van. Toen ik pas een keer bij de huisarts geweest was heb ik gevraagd waar dit aan kan liggen. Volgens haar kwam het heel vaak. Het werd veroorzaakt doordat je bij een flinke inspanning je trapezius in je nek zo hard aanspande waardoor de bloedstroom in je hoofd afgekneld wordt. Hierdoor krijgt je hoofd weinig bloed gedurende de set. Als je dan klaar bent met de set en je onspant weer krijgt je hooft weer bloed. Doordat je flink uitgeput bent na een setje klopt je hart ook veel sneller en voel je daardoor die pijnlijke klop in je achterhoofd.

Volgens haar kon dit geen kwaad en ging het vanzelf weer over. Bij mij was het na ongeveer 1,5 week weer over. Je moet dan wel rustig trainen en goed op je ademhaling letten zodat je die klop niet weer terugkrijgt. Snel zul je weer max. kunnen trainen.

Pas kreeg ik het weer terug. Het is ook altijd met de zelfde oefening: Legg press (disc loader uitvoering). Deze vermijd ik dan ook want als ik die explosief en max uitvoer krijg ik vaak die klop terug. En als je die klop eenmaal terug hebt, dan heb je er ook last van met elke oefening.
 
Laatst bewerkt:
Johny zei:
Het gaat goed nu. Ik heb er geen last meer van. Toen ik pas een keer bij de huisarts geweest was heb ik gevraagd waar dit aan kan liggen. Volgens haar kwam het heel vaak. Het werd veroorzaakt doordat je be een flinke inspanning je trapezius in je nek zo hard aanspande waardoor de bloedstroom in je hoofd afgekneld wordt. Hierdoor krijgt je hooft weinig bloed gedurende de set. Als je dan klaar bent met de set en je onspant weer krijgt je hooft weer bloed. Doordat je flink uitgeput bent na een setje klopt je hart ook veel sneller en voel je daardoor die pijnlijke klop in je achterhoofd.

Volgens haar kon dit geen kwaad en ging het vanzelf weer over. Bij mij was het na ongeveer 1,5 week weer over. Je moet dan wel rustig trainen en goed op je ademhaling letten zodat je die klop niet weer terugkrijgt. Snel zul je weer max. kunnen trainen.

Pas kreeg ik het weer terug. Het is ook altijd met de zelfde oefening: Legg press (disc loader uitvoering). Deze vermijd ik dan ook want als ik die explosief en max uitvoer krijg ik vaak die klop terug. En als je die klop eenmaal terug hebt, dan heb je er ook last van met elke oefening.

Het begint bij mij telkens weer doordat ik een zware bankdruk set probeer uit te voeren en die moet ik dan onderbreken bij de 4 herhaling omdat het kloppen ondraaglijk is.
Maar bedankt voor je toelichting... succes met trainen!
 
Back
Naar boven