AndroidHealthClinic

Klop achter in mijn hoofd (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Johny

Contest Winner '04
Elite Member
Foto Contest
15 jaar lid
Lid geworden
28 okt 2002
Berichten
3.400
Waardering
1
Toen ik een half jaar geleden 1rm deed met bankdrukken kreeg ik daarna een flinke klop in mijn hoofd (net onder de bovenste aanhechting van mijn trapezius). Ik was ook duizelig en moest bijna overgeven. Dit kwam waarschijnlijk omdat ik zo hard had liggen "persen" waardoor de druk op mijn hoofd erg groot werd.

Toen ik de volgende dag ging trainen en mijn eerste intensieve setje deed (8 reps) kwam die klop meteen weer terug en dit was heel vervelend. Als ik dan weer een aantal setjes verder was werd dit steeds minder.
Ik ben toen rustig aan gaan doen en daarna is het overgegaan.

Vorige week kreeg ik het weer bij een setje legg-presses. Toen ik de tiende herhaling eruit perste kreeg ik het dus weer. Daarna verscheen de klop dus ook bij elke oefening met als gevolg dat ik niet maximaal kan trainen.

Zelf dacht ik eerst dat er mischien een adertje gesprongen was ofzoiets. Maar als ik bijvoorbeeld een liggende row beweging doe(het omgekeerde van bankdrukken) en die maximaal uitvoer, heb ik nergens last van. Maar als ik daarna ga lat pullen slaat die klop weer als een bom in.

Zou het kunnen dat als ik in een bepaalde houding me maximaal inspan, dat dan mijn nekspieren de bloedtoevoer in mijn hoofd afknelt waardoor als ik het setje afheb die klop ineens opkompt (doordat er weer bloed bij kan)?

De klop is in het ritme van mijn hartslag en hij begint meestal na de 4e a 5e herhaling. Als ik het gewicht loslaat komt hij heel hard opzetten.(ik probeer mijn ademhaling zo goed mogelijk re reguleren)

Heeft iemand dit ook ooit gehad of weet iemand waar dit eventueel aan kan liggen?
 
Ik heb het wel eens gehad, maar dan eerder een gebons en hoofdpijn en zwarte vlekken zien..nt vergeljkbaar denk ik. Kheb geen flauw idee wat het kan zijn, lijkt me niet iets om lichtzinnig te behandelen, kzou een arts raadplegen als ik jou was.
 
ik heb dit ook wel eens gehad bij het legpressen etc..

het heeft volgens mij ermeej te maken dat je hersens niet genoeg zuurstof krijgen..

Kijk maar het komt alleen voor als je heel intensief bezig bent..

Hoe je dit voorkomt is door beter te gaan ademen tijdens je oefenen waardoor je hersens meer zuurstof krijgen..

En als het dan nog blijft aanhouden zou ik even langs de huisarts gaan
 
Ach, elke echt BB valt weleens flauw of moet overgeven in de gym... niks van aan trekken. ;)
 
Originally posted by robrecht10
Ik heb het wel eens gehad, maar dan eerder een gebons en hoofdpijn en zwarte vlekken zien..nt vergeljkbaar denk ik. Kheb geen flauw idee wat het kan zijn, lijkt me niet iets om lichtzinnig te behandelen, kzou een arts raadplegen als ik jou was.

Ja okay, aan de huisarts heb ik ook al aan gedacht. Maar ik weet wat die gaat zeggen. Hij of zij zal niets vinden en me daarna het advies geven om een aantal weken rustig aan te doen.

Ik probeer gewoon die klop te vermijden maar ik vind het wel shit. Heb nu net 3 weken vakantie, ben net aan de creatine begonnen en ik was van plan om maximaal te gaan trainen.:mad:

tnx voor de replies
 
Originally posted by Big Byron
Ach, elke echt BB valt weleens flauw of moet overgeven in de gym... niks van aan trekken. ;)


Ik ben ook wel eens misselijk als ik erg zwaar getraint heb. Wat is hier eigelijk de oorzaak van? weet iemand dat?


Overigens had ik laatst na het trainen ook zo'n klop in mijn hoofd. Het gebeurde bij mijn rechterslaap en hield ongeveer een dag lang aan. Daarna geen last meer gehad.

Geen idee hoe het komt, zou ik ook wel eens willen weten.
 
Misselijk worden tijdens/na een training heeft oa te maken met een tekort aan zuurstof voor de hersenen/organen en een lage bloedglucose spiegel.
Oplossing is diep en lang door je neus ademen (via je neus gaat de zuurstof efficienter opgenomen worden) en zorgen voor genoeg voeding in de maaltijden voor en vooral na de training de dag daarvoor.
Bijv. 1 uur voor je training trage koolhydraten en een mix van voldoende eiwit en na de training een korte post meal met voldoende energie gevolgd door een stevige maaltijd.
Want wat je na de training eet , daar train je de volgende dag op.
 
Ben dus net naar de huisarts geweest. Volgens haar was het het samentrekken van je nekspieren waardoor de bloedtoevoer stremde. Kwam ook bij redelijk wat mensen voor. Niks ernstig verder, alleen een tijdje geen maximale reps maken.

tnx voor alle replies.
 
Toen ik het las dacht ik ook aan de positie van je CWK (cervicale wervelkolom/nekwervelkolom) in samenwerking met de kracht die je op de trapezius zet.
Bijv bij bankdrukken of flyes zie ik veel mensen hun hoofd van de bank optillen als ze het gewicht laten zakken.
Wat de toegevoegde waarde daarvan aan de oefening mocht zijn weet ik tot op vandaag niet maar goed. Er komt wel elke keer een lekkere klap op het craniale (bovenste) gedeelte van de trapezius.
Zeg niet dat het slecht is, wijs het alleen maar aan dat dat een oorzaak zou kunnen zijn.

Ook bij leg presses komt er veel spanning op de traps bij het stevig vasthouden van de hendels als je het gewicht van je weg duwt.
Ook hier: alleen maar een punt om op te letten.
 
Is een goede tip! Zal er eens op letten.

Tnx
 
Check uw bloeddruk! Ga naar de dokter, zo snel mogelijk!
 
Originally posted by Geoffke
Check uw bloeddruk! Ga naar de dokter, zo snel mogelijk!
GvDmme komt hij weer aan met z'n paniekzaaierig gedoe, schrijf toch gewoon eens een keer normaal man, blijf anders gewoon weg zoals je trouwens gezegd had!:mad: :mad: :yell:
 
Originally posted by Marcel36

GvDmme komt hij weer aan met z'n paniekzaaierig gedoe, schrijf toch gewoon eens een keer normaal man, blijf anders gewoon weg zoals je trouwens gezegd had!:mad: :mad: :yell:

Werk uw frustaties op iemand anders uit.
Sla uw vrouw en kind nog eens halfdood, maar kom hier nie kakken hé man... :D
 
Wax in, wax out, breathe in, breathe out. Chill, please??
 
Ik ben niet paniekerig. Toen mijn oom sprak van een klopgevoel in het achterhoofd dacht hij ook dat het niets was.
Toen hij na een hele tijd zijn bloeddruk liet controleren had hij 24/12
Waarschijnlijk is het bij degene hier meer een zuurstoftekort ofzoiets.
Maar ik zou voor alle zekerheid eens naar de dokter gaan, en mijn bp checken.
 
Klinkt al veel anders!!
Minder paniek bij degene waar het bericht voor is bedoelt misschien??
 
Originally posted by Marcel36
Klinkt al veel anders!!
Minder paniek bij degene waar het bericht voor is bedoelt misschien??

Ik moet je gelijk geven marcel36 , door mijn reactie zou die persoon zich zorgen maken, waar er meer dan waarschijnlijk geen zijn.
 
Originally posted by Geoffke
Toen hij na een hele tijd zijn bloeddruk liet controleren had hij 24/12

24/12?? En hij was nog in leven???
Met een onderdruk van 12 sta je niet meer op je beentjes
 
Back
Naar boven