Fitness Seller

Kloppen deze kcals?

Bezoekers in dit topic

InkglouriousBasterd

Cool Novice
Lid geworden
4 dec 2022
Berichten
40
Waardering
14
Lengte
1m70
Massa
103kg
Vetpercentage
28%
Hoi, ben mijn dieet in orde aan het brengen want sukkel er nog mee en keer die excel sheet getest van hier en kom op 2669kcals of 2459
Zat wel eerst op 2500 nu zelf 2250 maar denk dat dit wat te laag is of misschien wel ideaal omdat in het weekend nog niet zo zuiver is en ik eet graag uit met het vrouwtje. Probeer wel betere voedingskeuzes te nemen ipv junk en ja naar zero ipv gewone cola. Nuja zou ik best op 2250 damn blijven of toch de eerste 2 dat de excel me opgeeft?
Ook welke macros volg ik best? Dacht aan 170p, 70v rest kh maar ben niet zo zeker
 

Bijlagen

  • Screenshot_20230530_040807_Sheets.jpg
    Screenshot_20230530_040807_Sheets.jpg
    72,6 KB · Weergaven: 59
Zo'n berekening geeft jou een indicatie van het aantal kcal dat je gaat moeten eten om te cutten/op onderhoud te blijven/... Maar dat is niet heel exact omdat dat van verschillende parameters afhangt. Eet die 2250 kcal, weeg je elke dag nuchter en neem je gemiddelde weekgewicht. De week erna doe je dat opnieuw en vergelijk je dat met je vorig gemiddelde weekgewicht. Ben je meer dan 0,5 kg verloren? Meer kcal eten. Verloor je minder dan 0,5 kg? Minder kcal eten.

Eiwit doe je 2x je lichaamsgewicht, vetten 1x en de rest vul je aan met koolhydraten.
 
Weet je zeker dat je 2250 kcal pd aanhoud? Met jouw lichaamsgewicht en als je keer naar de gym gaat zal je flink moeten afvallen. Dat “niet zo zuiver eten in het weekend” gaat jou met dit dieet wel ellende brengen. Maandag tm donderdag uithongeren en vrijdag/zaterdag/zondag vol gas AYCE.

Zou persoonlijk je dagelijkse kcal hoger zetten zodat het werkbaar is en je later langzaam de kcal kunt droppen. Dat weekend bingen zou ik beperken tot 1 etentje per weekend en kies dan ook verstandig door mager vlees met groente / aardappels of rijst etc. Desert deel je met de partner.
 
Thanks Mrmtty20
Zal dat idd keer doen elke dag nuchter wegen en zien hoe het gaat
Proteine 2xbw? Dus 212g? Is dit niet teveel dan? Vetten zouden dan 106 zijn
ak Ja denk weekends zijn grootste boosdoeners. Doe zelf 4 tot 5x fitness dusja 2250 zou misschien idd wat te kort zijn dus evt 2400 doen en dan weekend zoals je zegt betere voedingskeuzes. Frisdrank begint te lukken cola zero ipv cola dusja hier en daar nog een slippertje maar begint te beteren. Zelf id week eet ik nu vis (gebakken zalm en nog 2de keuze aan het zoeken, misschien zeebaars of alaskan pollak, dacht pangasius maar lees veel dat het meer water is enzo dusja best vermijden dan?)
 
Probeer wel betere voedingskeuzes te nemen ipv junk en ja naar zero ipv gewone cola
Niet proberen, doen! Nu!
Ga niet junkfood afbouwen ofzo, maakt het alleen maar moeilijker. De knop moet om.
Een cheatmeal kun je vaak nog in je voedingsschema inpassen (iig grotendeels), zeker als je ruim boven 2000kcal zit. Dan is het feitelijk geen cheatmeal meer, maar dat is niet de point.
Drink water, zie de cola zero als beloning. Maak een avontuur van je zoektocht naar voeding die gezond is, in je macro's past en vooral wat je lekker vind. Sausjes, evt suikervrij, en kruiden kunnen enorm helpen.
 
Niet proberen, doen! Nu!
Ga niet junkfood afbouwen ofzo, maakt het alleen maar moeilijker. De knop moet om.
Een cheatmeal kun je vaak nog in je voedingsschema inpassen (iig grotendeels), zeker als je ruim boven 2000kcal zit. Dan is het feitelijk geen cheatmeal meer, maar dat is niet de point.
Drink water, zie de cola zero als beloning. Maak een avontuur van je zoektocht naar voeding die gezond is, in je macro's past en vooral wat je lekker vind. Sausjes, evt suikervrij, en kruiden kunnen enorm helpen.
Ja je hebt gelijk, alle junkfood eruithalen uit mijn dagelijksleven. En de eiwitten dan, aangezien ik 106.8kg weeg, is dit dan 212p? Met de 2xbw ofzo? Vetten net hetzelfde 1xbw of wat minder? Want vetten is dan anders 106g. Gewoon om zeker te weten
 
Jezelf druk maken om de macros, terwijl je aantal wekelijkse kcal niet weet en zelfs nog reguliere frisdrank drinkt wat echt een easy fix is 🤷‍♂️
 
Zo'n berekening geeft jou een indicatie van het aantal kcal dat je gaat moeten eten om te cutten/op onderhoud te blijven/... Maar dat is niet heel exact omdat dat van verschillende parameters afhangt. Eet die 2250 kcal, weeg je elke dag nuchter en neem je gemiddelde weekgewicht. De week erna doe je dat opnieuw en vergelijk je dat met je vorig gemiddelde weekgewicht. Ben je meer dan 0,5 kg verloren? Meer kcal eten. Verloor je minder dan 0,5 kg? Minder kcal eten.

Eiwit doe je 2x je lichaamsgewicht, vetten 1x en de rest vul je aan met koolhydraten.
Hij heeft zwaar overgewicht, dus dan telt dat niet. 1e weken zul je veel afvallen bij zwaar overgewicht

InkglouriousBasterd
Track wat je nu zoal eet en verlaag dat met 500kcals per dag, dus 3500kcals in de week. kijk een dag of 10-12 aan wat het doet met je gewicht en verlaag als je stagneert met 200kcals per dag.
je huidige BMR is ~ 1975Kcals en daar moet je nog niet onder komen. op 85kg bw is dat ~ 200kcals minder
 
Hij heeft zwaar overgewicht, dus dan telt dat niet. 1e weken zul je veel afvallen bij zwaar overgewicht

InkglouriousBasterd
Track wat je nu zoal eet en verlaag dat met 500kcals per dag, dus 3500kcals in de week. kijk een dag of 10-12 aan wat het doet met je gewicht en verlaag als je stagneert met 200kcals per dag.
je huidige BMR is ~ 1975Kcals en daar moet je nog niet onder komen. op 85kg bw is dat ~ 200kcals minder
Thanks dus beginnen met 3500 kcals en zien hoe mijn gewicht erop reageert? Dan als het stagneert of niet verlaagt 200kcal verminderen? Gewoon om zeker te zijn dat ik het begrijp.

En 1975 is dan mijn minimum dat ik zou mogen verlagen of wat betekent dit?
 
Thanks dus beginnen met 3500 kcals en zien hoe mijn gewicht erop reageert? Dan als het stagneert of niet verlaagt 200kcal verminderen? Gewoon om zeker te zijn dat ik het begrijp.

En 1975 is dan mijn minimum dat ik zou mogen verlagen of wat betekent dit?
Lees even rustig wat ik schreef, dan hoef je geen bevestiging te vragen. als je nu 4000kcals per dag eet moet je naar 3500 ja
 
Ik heb het zelf iets anders gedaan (96kg naar 68kg in een jaar). Ben op 2500 kcal gaan zitten tot ik nog nauwelijks afviel. Toen woog ik nog ong 75kg en werd het wat moeilijker, uiteindelijk zat ik op 1800 kcal en trainingsdagen 2000.

Maar de manier van Bullshark is op de lange termijn en als je nog geen tot weinig sport ervaring hebt makkelijker vol te houden.

Voor eiwitten zou ik de normale norm van ca 2gr per kg lichaamsgewicht aanhouden. Vetten is 1gr per kg, maar in jouw geval mag dat wel wat minder. Rest opvullen met carbs (mag ook wat meer eiwitten zijn).
 
150g eiwit, 70g vet en de rest carbs is prima. lijkt er op dat hij zelf niet weet wat ie nu zoals eet en drinkt aan kcals
 
Back
Naar boven