MuscleMeat

Shocking Klote Elleboog, Blessure binnenkant. Wat te doen?? HELP!

Bezoekers in dit topic

Lid geworden
28 mrt 2018
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m67
Massa
56kg
Vetpercentage
15%
Hallo,

Ik heb helaas een probleem met krachttraining waardoor ik steeds mijn motivatie verlies. Ik heb namelijk super veel last van mijn elleboog. Op de dag als ik de borst en triceps train dan komt er zo'n pijn op mijn elleboog. Aan de binnenkant zeg maar. Ik zit al bij de fysiotherapeut en die geeft mij een oefening mee om mijn triceps warm te maken. Die moet ik elke dag doen maar voor mij werkt het niet. De pijn komt steeds terug

Hebben jullie hier ervaring mee of tips voor mij om dit probleem te kunnen verhelpen? Ik doe 'n goeie warming up voor mijn triceps.
Voor de rest heb ik ook niet veel gewicht er aan hangen. Daar kan het ook niet aan liggen.
Hopelijk kunnen jullie mij hierin verder helpen, want er is niks frustrerende dan met pijn te trainen.

Alvast bedankt!
Wanhopige groet,

Julius
 
Dus jouw fysio heeft geen flauw idee wat je hebt. Je hebt waarschijnlijk een peesontsteking, oftewel een golfelleboog. Tijd voor een betere fysio denk ik.
 
Hoe staat het ervoor met je blessure @juliusvankampen01 ?
Heb zelf ook last van de binnenkant van mn elleboog. Al een dik jaar. Fysio zegt dat het geen tenniselleboog is ofzo. En zelf een maand rust ofzo zorgt niet dat het weggaat. Train er nu steeds omheen, maar ik probeer zo min mogelijk press oefeningen te doen. En als ik ze doe dan met licht gewicht, zodat ik het niet voel.
 
Gewoon 100% kappen met triceps EN schouderisolatie

Alleen nog maar compounds, begin rustig, niet te hoog in reps, gebruik pijn als gids en uiteraard gecontroleerd werken.
- overhead press, liefst met losse bar
- bench press
- mss even dumbbells laten voor wat het is.

geen BS schouderisolatie zoals alles dat met 'raise' eindigt.

je zult sterk blijven of sterker worden zelfs.
je hebt daarenboven niets te verliezen.
 
Gewoon 100% kappen met triceps EN schouderisolatie

Alleen nog maar compounds, begin rustig, niet te hoog in reps, gebruik pijn als gids en uiteraard gecontroleerd werken.
- overhead press, liefst met losse bar
- bench press
- mss even dumbbells laten voor wat het is.

geen BS schouderisolatie zoals alles dat met 'raise' eindigt.

je zult sterk blijven of sterker worden zelfs.
je hebt daarenboven niets te verliezen.

Maar bijv met sideraises heb ik nergens last van. Maar als ik benchpress ofzo dan voel ik het wel wanneer ik wat hoger in het gewicht ga. En dat is al bij 60 kg ofzo.
 
pijn is je gids, als lateral raises lukken met een bepaald gewicht en het is pijnloos, kun je dat doen als je wilt
kans is groot dat je techniek slecht is bij bench als je ellebogen echt pijn doen

ik zou enkel even overstappen op close grip bench, (grip op schouderbreedte), schouderbladen tegen elkaar en ellebogen dicht bij het lichaam houden (je raakt de barbell onder de borst i.e.)
 
pijn is je gids, als lateral raises lukken met een bepaald gewicht en het is pijnloos, kun je dat doen als je wilt
kans is groot dat je techniek slecht is bij bench als je ellebogen echt pijn doen

ik zou enkel even overstappen op close grip bench, (grip op schouderbreedte), schouderbladen tegen elkaar en ellebogen dicht bij het lichaam houden (je raakt de barbell onder de borst i.e.)

Thanks ga het eens proberen!
 
Back
Naar boven