XXL Nutrition

kloteboel thuis (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Komt daarnet mijn moeder thuis van der werk, ben net klaar met aardappelen te schillen (ze had het mij gevraagd, en ik vond het maar een kleitnje voor een alleenstaande huismoeder, na een dag werken een beetje te helpen)...Begint ze gelijk, vanaf ze binnenkomt, te zagen tegen mijn kleine broer, die moet dan weer antwoorden (je kent dat wel)...


Maar goed, van het een komt het ander en als ik mijn geduld verlies kan ik ook bijzonder agressief worde (zonder daarbij mensen aan te vallen;))...
Ik zeg iets tegen mijn kleine broer (niet DIE broer), dat ie een beetje kalmer moet zijn, en gewoon moet doen wat hem gevraagd word, in de plek van altijd te zeggen: "sry, wa moe ik doen...de tijd terugdraaien ofzo???" , krijg ik zo een antwoord van : "ja, PAPPA!!"
word ik boos op die kleine (hij is maar 14), begint mijn moeder te flippen: "neee hier word niet geslaan"...
Zeg ik van: "hoe gaat ie anders stoppen met zo een grote mond te hebben" (ok ik wet het, echt slaan helpt nix, maar ik was behoorlijk kwaad)...

Veel blabla, nu...mijn moeder weet dat ze me kwetst door me smeerlap te noemen (ze noemt mijn vader ook zo, en je wil niet weten hoe ze over mijn vader denkt), door te zeggen dat ik alleen moet gaan wonen (waardoor ik het gevoel krijg ongewenst te zijn, terwijl ik de enige ben die haar effectief helpt bij vanalles en nog wat...

Ik moest dit gewoon ff kwijt, en heb ook wat raad nodig, als iemand soortgelijke ervaringen heefy
:(:(:(


Ik kan geen touw aan dit verhaal vast knopen :P... maar het komt erop neer dat je op jezelf moet gaan wonen geloof ik..
 
Komt daarnet mijn moeder thuis van der werk, ben net klaar met aardappelen te schillen (ze had het mij gevraagd, en ik vond het maar een kleitnje voor een alleenstaande huismoeder, na een dag werken een beetje te helpen)...Begint ze gelijk, vanaf ze binnenkomt, te zagen tegen mijn kleine broer, die moet dan weer antwoorden (je kent dat wel)...


Maar goed, van het een komt het ander en als ik mijn geduld verlies kan ik ook bijzonder agressief worde (zonder daarbij mensen aan te vallen;))...
Ik zeg iets tegen mijn kleine broer (niet DIE broer), dat ie een beetje kalmer moet zijn, en gewoon moet doen wat hem gevraagd word, in de plek van altijd te zeggen: "sry, wa moe ik doen...de tijd terugdraaien ofzo???" , krijg ik zo een antwoord van : "ja, PAPPA!!"
word ik boos op die kleine (hij is maar 14), begint mijn moeder te flippen: "neee hier word niet geslaan"...
Zeg ik van: "hoe gaat ie anders stoppen met zo een grote mond te hebben" (ok ik wet het, echt slaan helpt nix, maar ik was behoorlijk kwaad)...

Veel blabla, nu...mijn moeder weet dat ze me kwetst door me smeerlap te noemen (ze noemt mijn vader ook zo, en je wil niet weten hoe ze over mijn vader denkt), door te zeggen dat ik alleen moet gaan wonen (waardoor ik het gevoel krijg ongewenst te zijn, terwijl ik de enige ben die haar effectief helpt bij vanalles en nog wat...

Ik moest dit gewoon ff kwijt, en heb ook wat raad nodig, als iemand soortgelijke ervaringen heefy
:(:(:(

Wat is het toch heerlijk om op je zelf te wonen!!! Al jaren trouwens...;)
 
Blijft k*t altijd ja. Mijn ouders zijn ook gescheiden, me zus zit in Nijmegen op kamers. Heb nu vakantie en zit alleen bij me ma. Dadelijk zit ik ook weer in Maastricht op me kamer. Wel rustig zo gelukkig en heb geen gezeik. Ik weet wat het is, heb het vroeger ook meegemaakt. Kan je weinig aan doen denk ik:( Sterkte in ieder geval!
 
Laat jezelf niet gekmaken. Doe gewoon je job thuis en word niet agressief, dat maakt het alleen maar erger omdat ze zo in haar vooroordelen tov jou bevestigt wordt.

Denk er het jouwe van en beargumenteer haar met argumenten die staan als een huis. Waarom spreek je er haar niet over aan dat ze niet rechtstreeks tegen jou begint, zo worden je broers btw tegen je opgezet. Waarom zeg je niet dat het je kwetst dat je moeder je een smeerlap noemt? Waarom denk je dat het jouw taak is om je broer op te voeden als je er toch geen gezag over mag uitoefenen van je ma? Dit ziet je broer ook btw en hij speelt er handig op in. Je hebt niks te winnen op deze manier, je moeder is baas in haar huis en je broers moeten hun eigen weg maar uitzoeken.

En dan nog is agressief worden in een situatie waarin je met elkaar moet samenleven per definitie niet de oplossing. Dat zal je wel merken als je later je eigen gezinnetje hebt...

edit; Zelfmedelijden is zeker niet de oplossing, dan kan je imo idd beter verhuizen. Ofwel deal je met de situatie en probeer je er tegelijkertijd wat van te maken, ofwel ga je het huis uit. Wat je nu doet is iets tussenin en biedt geen oplossing, zoals je merkt.


Idd, mooi uitgelegd vindik...karma your way (omdat dat het enige is wat ik kan doen voor je;), en nee...ik stort geen geld:p:D)...maar kheb nog altijd teveel geven, dus later...

Edit: thx iedereeb trouwwens de hier gepost heeft;)
 
van je broertje hoef je iig geen rationeel gedrag te verwachten. Die is 14 en lekker aan het puberen. Oftewel, die is anti alles. Dat gaat over een jaar of 5-6 wel weer over.
En ik denk dat het met je moeder ook wel meevalt, als mensen boos & geemotioneerd zijn zeggen ze dingen die ze meestal niet echt menen.

Op jezelf wonen is trouwens best het overwegen waard. Ik ben op mezelf gaan wonen toen ik net 20 was en dat deed wonderen voor de relatie met mijn ouders. Je moet ff kijken of je er aan toe bent, want in het begin is het wel even wennen.
 
van je broertje hoef je iig geen rationeel gedrag te verwachten. Die is 14 en lekker aan het puberen. Oftewel, die is anti alles. Dat gaat over een jaar of 5-6 wel weer over.
En ik denk dat het met je moeder ook wel meevalt, als mensen boos & geemotioneerd zijn zeggen ze dingen die ze meestal niet echt menen.

Op jezelf wonen is trouwens best het overwegen waard. Ik ben op mezelf gaan wonen toen ik net 20 was en dat deed wonderen voor de relatie met mijn ouders. Je moet ff kijken of je er aan toe bent, want in het begin is het wel even wennen.

Kon het zelf niet beter zeggen, en idd het is het overwegen waard, maar alleen wonen is ook weer ALLEEN, en ik zit niet graag alleen, word ik depressief van:p....
Maar tzal toch niet te lang meer duren idd...

thx anyway:thumbs:
en aangezien het de eerste post is die ik lees van jou (na een hele tijd): welcome back Lauw:wave2:
 
Back
Naar boven