Fitness Seller

*KNAK* bij de schouder (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Jay

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 okt 2002
Berichten
51
Waardering
0
Ik had al even gezocht (uiteraard ;)) maar kon alleen wat problemen vinden rondom de schouder die niet bij te spraken komt.

Bij een flat benchpress heb ik er het meeste last van. Zodra ik mijn arm ongeveer 3/4 vanaf beneden naar boven druk, maak niet uit met welk gewicht, komt er een behoorlijke harde knal uit de schouderkom. Alsof deze dus echt uit de kom raakt, zo voelt het ook. Alleen geen pijn.

Ik heb nu een aantal weekjes rust gehad ivm mijn eigen bedrijf en had dus weinig tijd. Nu ik weer ben begonnen speelt ineens dit probleem op. Dan zou je denken dat het gewicht te zwaar zou zijn. Heb dit dus al geprobeerd om lichter te pakken....zelfde resultaat.

Suggesties?
 
Komt voldoende naar binnen....los van de caps en lijnzaad. Eet ik ook zeker 4x in de week vis.
 
Klinkt als een subluxatie.
De schouder gaat niet geheel uit de kom, maar door ruimte in het schoudergewricht, en misschien ruimte/zwakte bij de pezen en banden wordt de kop niet geheel meer in de kom gehouden.

Ik zelf heb hier ook last van, chronisch dus. Ik heb er normaal geen last van, kan ook flink zwaar trainen, maar ik kan een soort beweging maken zoals jij die omschrijft, en dan zie je bij mij de kop van de schouder ook een soort klik geven. Je hoort dan ook een stomp geluid.
Zorg ervoor dat je inderdaad niet te zwaar je gewicht pakt, en bouw het heel rustig weer op, al beschrijf je dat het met een lichter gewicht ook gebeurt...

Het kan zijn dat je toen je weer begon met trainen, je inderdaad een té zwaar gewicht hebt gepakt, en dat je nu ook bij een lichter gewicht hetzelfde ervaart, doordat je door die eerste keer een optater hebt gehad, en er dus ruimte in die pezen en banden is ontstaan.
Wees er voorzichtig mee, neem voldoende rust en bouw erg voorzichtig op. Schouders zijn altijd erg lastig als het om herstel gaat...

Succes
 
Het kan zijn dat je toen je weer begon met trainen, je inderdaad een té zwaar gewicht hebt gepakt, en dat je nu ook bij een lichter gewicht hetzelfde ervaart, doordat je door die eerste keer een optater hebt gehad, en er dus ruimte in die pezen en banden is ontstaan.

Dit zou inderdaad zo kunnen zijn. Ik heb het een hele tijd geleden ook nog gehad. Alleen toen was het niet zo erg als nu. Kracht is zeker niet afgenomen maar toch zit er iets niet goed door die 'pauze' die ik heb gehad.

Ik zal zo ie zo wel weer beginnen met de gluco. Dit zou ik toch slikken ivm een slechte knie. Wie weet helpt het ook wat voor mijn schouder. Aan de voeding ligt het zeker niet.
 
:clap: Diverin.

Probeer specifieker te trainen voor dit probleem door eerst te stabiliseren wanneer je in je probleem gebied aankomt.
Dit zou je kunnen doen door kortere ROM's te doen vlak voor je probleemgebied en langzaam steeds meer naar je gebiedje toe werken.
 
Jij ook bedankt bestoldschool :thumb:

Hier heb ik wat aan!
 
Ik heb zoiets als ik soms in bed lig op mn zij. Dan voel ik dat mn schouder niet goed zit en dan voel ik er spanning op en dan ineens KRAK en dan schietie weer goed. Heel lastig gevoel.
Zou dit eenzelfde soort iets zijn?
 
Klinkt als ongeveer hetzelfde ja.
Die van jou zou een passieve instabiliteit kunnen zijn ipv een actieve instabiliteit.
Als je zeker wilt zijn kun je het beste even naar je doc of fysio stappen voor een betere diagnose en behandelplan
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven