Fitness Seller

Knak in knie, geen pijn, wel squatten?

Bezoekers in dit topic

Soraja

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
25 mrt 2013
Berichten
437
Waardering
41
Lengte
1m58
Massa
57kg
Vetpercentage
13%
Ik ben aan het cutten en ik merk dat ik minder kracht heb
Sinds 2 weken maakt mijn knie een heel hard knak geluid als ik squat, lunges doe of legpress.
Het doet geen pijn, maar ik ben niet verder gegaan met deze oefeningen omdat ik mij zorgen maakte.

Ik ben langs de fysio geweest, en het bleek dat mijn middenvoetsbeentjes niet goed stonden. (ik was ook eerder een x gevallen tijdens het werk, dus waarschijnlijk kwam het daardoor. Dus heeft hij ze gekraakt en alles leek weer goed.

De week erna met benen trainen merkte ik het weer, en de fysio (chiropractor, eigenlijk) had al eerder mijn vriend geleerd hoe mijn voet te kraken als het vastzat. Dus hij drukte flink op mijn voet en je hoorde een harde krak. Zo, die zit weer goed, dacht ik.

Maar nu nog steeds heb ik die knak in mijn knie, ook als ik niet aan het trainen ben.
Ik heb de laatste weken we gekke pijntjes in mijn andere knie, pols en nek, maar dat komt denk ik omdat ik wat zwakker wordt. Verder niet heel hinderlijk.

Wat moet ik hier nu mee? Gewoon maar wel deze oefeningen blijven doen ook al knakt mijn knie?
 
Knakken hoeft niet perse slecht te zijn. Bij elke trede die loop, elke squatrep die ik maak, knakken mijn knieën en enkels en weet ik nog veel allemaal als een malle.
 
Ok.

Wanneer is het wel slecht dan?
 
vocht lucht, als je er geen pijn bij heb geen probleem...
 
Heb dit ook altijd, zeker toen ik begon met squatten klonk het net of ik over een grindpad liep als ik hurkte :P tegenwoordig is het wel minder maar zolang je geen pijn hebt kun je best squatten denk ik.
 
Ok.

Wanneer is het wel slecht dan?

Als je zo hard blijft doorgaan tot je kraakbeen schade krijgt achter je knieschijf. Een knakje is minder erg dan het schurend grind geluid dat enkele posts hierboven beschreven staat.
 
Je bent dus lekker crispy ;)

Als je ineens elders pijntjes hebt, kan t maar zo zijn dat t echte probleem in je rug ofzo zit
 
Een fysio is geen chiropractor en andersom. Je middenvoetsbeentjes hebben veel minder invloed op je knie dan je zou denken als je oa zooltjes makers moet geloven. Ik zou je stabiliteit van je knieen na laten kijken, als je knie bij staan op 1 been de neiging heeft naar binnen te duiken zou dat kunnen duiden op een zwakte van de exorotatoren van de heup (je bilspieren).
 
Back
Naar boven