MuscleMeat

knakjes van bovenarm tot onderarm bij supinatie pronatie

Bezoekers in dit topic

mascotte

Advanced Bodybuilder
Lid geworden
27 nov 2014
Berichten
764
Waardering
143
Lengte
1m80
Massa
82kg
Hallo allemaal

Als ik mijn arm strek en ik terwijl mijn hand roteer van pronatie tot supinatie of andersom hoor ik een 'knak' beginnend van de oksel tot de onderarm.
Ik voel gewoon pezen ?verspringen met name aan de bicepsaanhechting van mijn elleboog.

Iemand enig idee of het relevant is met de aanhoudende golf/tennisarm waar ik zo wat aanhoudend last van heb.

Alvast dank
 
Zou daar best mee te maken kunnen hebben.
Bij een golf- en tenniselleboog zijn de peesaanhechtingen ontstoken. Kan zijn dat er wat verlittekening en/of verkalking heeft plaatsgevonden wat een verdikkinkje geeft waardoor het niet 100% soepel loopt.

Waarom ga je die golf-/tenniselleboog niet eens aanpakken?
 
Zou daar best mee te maken kunnen hebben.
Bij een golf- en tenniselleboog zijn de peesaanhechtingen ontstoken. Kan zijn dat er wat verlittekening en/of verkalking heeft plaatsgevonden wat een verdikkinkje geeft waardoor het niet 100% soepel loopt.

Waarom ga je die golf-/tenniselleboog niet eens aanpakken?

Die heb ik aangepakt ;) intense dry needling therapy,mobiliteit en ook nog behandelingen met van die lepels en electroden ???

Werkt voor korte tijd! Heb een beroep waar ik veel draai en wring bewegingen moet maken en dan schiet het soms weer in mijn elleboog. Nu heb ik 'soms' nog last (niet meer dag en nacht maar als ik een dagje veel heb moeten sleutelen voel ik het weer terug) maar als ik mijn gestrekte arm supineer of proneer hoor ik knakjes , niet dadelijk zo een probleem maar vind het toch vervelend

Curls en extensions doe ik al een jaar niet meer ivm golf/tennis arm
 
Die heb ik aangepakt ;) intense dry needling therapy,mobiliteit en ook nog behandelingen met van die lepels en electroden ???

Werkt voor korte tijd! Heb een beroep waar ik veel draai en wring bewegingen moet maken en dan schiet het soms weer in mijn elleboog. Nu heb ik 'soms' nog last (niet meer dag en nacht maar als ik een dagje veel heb moeten sleutelen voel ik het weer terug) maar als ik mijn gestrekte arm supineer of proneer hoor ik knakjes , niet dadelijk zo een probleem maar vind het toch vervelend

Curls en extensions doe ik al een jaar niet meer ivm golf/tennis arm
"intense dry needling therapy,mobiliteit en ook nog behandelingen met van die lepels en electroden" Uhm, dat bedoel ik niet met aanpakken ;) . Dat is mogelijke symptoombestrijding maar neemt niet de oorzaak weg.

Heb je nooit oefeningen gekregen?! Is toch jammer dat je geen curls en extensions kunt doen?
Ipv symptoombestrijding kun je beter je antagonisten gaan trainen (de spieren die de tegenovergestelde beweging maken van het draaien/wringen) en excentrische oefeningen. Zou naar een goede fysio gaan, hard trainen, geduld, en dan weer gaan curlen!
 
Back
Naar boven