XXL Nutrition

knakken in schouder gewricht

Bezoekers in dit topic

bvo78

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
6 mei 2007
Berichten
1.320
Waardering
0
als ik me arm beweeg, knakt er vaak iets in me schouder, heb er een beetje last van

wat kan dat zijn
 
Knakken is opzich niet erg. Als het beweging verhinderd en/of pijn doet wel.
 
als ik me arm beweeg, knakt er vaak iets in me schouder, heb er een beetje last van

wat kan dat zijn

Hay ,heb dat ook en heb tegen beter weten in doorgetraind,dat zijn pezen die je hoort!Heb het aan bijde schouders en doet vooral pijn bij press oef,laterals,chins,als het zo is ,stop even met alle oef boven schouderhoochte.bij mij is het een...supraspinatuspeestendinose!...laat er naar kijken want er mee doorgaan heeft enstige gevolgen!!!! succes;)
 
Hay ,heb dat ook en heb tegen beter weten in doorgetraind,dat zijn pezen die je hoort!Heb het aan bijde schouders en doet vooral pijn bij press oefening,laterals,chins,als het zo is ,stop even met alle oefening boven schouderhoochte.bij mij is het een...supraspinatuspeestendinose!...laat er naar kijken want er mee doorgaan heeft enstige gevolgen!!!! succes;)

pezen die kraken ? :rolleyes:
t'Is kraakbeen dat je hoort kraken, heb ik ook vaak aan mijn ellebogen, is niks ergs aan. En kraken is geen indicatie van een blessure.
Vergeet niet dat jij er pijn bij had en daar hoor ik bvo78 niet over, dus laten we even wachten tot hij zich nader verklaard...
 
schouderpijn

het kan zijn dat je kraakbeen ruw is en dan is er geen gladde verbinding meer tussen de botten van je schouder normaal gesproken moet dit slijten mocht het het bovenstaande zijn dan kan je de genezing versnellen met artho stop [glucosamine] van performance [ fit4u-onlineshop.nl ]
 
Waarschijnlijk toch echt de pees! Vergelijkbaar met een snapping hip... Als het pijnlijk is dan heb je mogelijk last van een pees- of slijmbeursontsteking. De pees "verspringt" over het gewricht.

Kraakbeen "knakt" niet... Indien het niet de pees is dan is het de ruimte tussen de gewrichten zich snel vullen met gas. Het "ontsnappen" van dit gas gaat gepaard met een "knakkend" geluid. Normaal ontstaat dit bij het manipuleren van het gewricht, bijvoorbeeld overstrekken van de vingers.

Wil je het zeker weten, en sowieso in geval van pijn, ga dan langs je huisarts.
 
Ik ben bang dat het knakken van jou, janpieterwillen, niet hetzelfde is. Als ik me niet vergis komt jou knakken voort uit hypermobiliteit.

gr.
 
Als je pezen niet optimaal werken, of ontsteken zitten of dergelijke je gewricht verkeerd 'doen bewegen'. Kan ook de oorzaak zijn. Bvb impingements, wanneer de pees teveel geklemt geraakt tussen het gewricht en zo geïrriteerd geraakt.
 
Ik ben bang dat het knakken van jou, janpieterwillen, niet hetzelfde is. Als ik me niet vergis komt jou knakken voort uit hypermobiliteit.

gr.

Hypermobiliteit is een serieuze aandoening vriend. Zowel vermoeidheid en overbelasting zouden optreden bij trainingsintensiteit.

Ik bench 2 en squat 2 keer per week, no problems.

zijn normale geluidjes.

Case closed
 
Zoals je misschien zult weten is hypermobiliteit op zichzelf geen aandoening, maar een eigenschap c.q. aanleg. Heel veel mensen zijn hypermobiel zonder dat ze er last van hebben: vaak zullen die mensen dan ook niet eens weten dat ze hypermobiel zijn.

Hypermobiliteit wordt ook wel hyperlaxiteit of overbeweeglijkheid genoemd. Bij hypermobiliteit is er sprake van over beweeglijke gewrichten doordat het ondersteunende weefsel (kapsels en ligamenten) minder stevigheid biedt dan het behoort te doen. Hypermobiliteit is een erfelijke aanleg; ongeveer 10% van de mensen is hypermobiel. Hypermobiele mensen kunnen vaak bijzondere ‘trucs’ met ledenmaten, tenen of vingers die de meeste mensen in hun omgeving niet na kunnen doen. Ook kunnen hypermobiele mensen meerdere gewrichten verder doorbuigen zoals bijvoorbeeld de ellebogen of de knieën. Hypermobiliteit hoeft niet persé in alle gewrichten voor te komen. Dat kan wel, maar het komt ook voor dat het bijvoorbeeld alleen maar de gewrichten van armen, benen of rug betreft. Veel mensen die hypermobiel zijn hebben er geen klachten van.

Om te kunnen vaststellen of je hypermobiel bent kijkt de huisarts naar de criteria van Bulbena. Hieronder heb ik het even neergezet wat deze criteria zijn.

Schouder:
Passieve exorotatie (draaiing met de voorzijde naar buiten) minimaal 85 graden (bovenarm langs het lichaam, elleboog 90 graden geflecteerd);

Elleboog:
Minimaal 10 graden hyperextensie (overstrekking);

Duim:
De duimtop kan tot 21 millimeter of dichter bij de onderarm gebracht worden bij maximale passieve ventraalflexie (buiging naar voren) in de pols en oppositie van de duim;

Pink:
Met de handpalm plat op tafel minimaal 90 graden passieve extensie (strekken) in MCP V (meta carpo falangeaal gewricht = met betrekking tot de middenhandsbeentjes en de vingerkootjes);

Heup:
Passieve abductie (van het lichaam af bewegen) meer dan 85 graden;

Knie:
In buikligging kan de hak de bil raken bij passief flecteren (buigen) in de knie;

Patella (knieschijf):
Bij passief bewegen van de patella naar lateraal (aan de flank) kruist de mediale (binnenkant) rand van de patella de denkbeeldige lijn door de spina iliaca anterior superior (voorste punt van de brede bovenrand van het heupbeen) en mediale malleolus (binnenkant enkel);

Enkel:
Passieve dorsaalflexie (buiging naar achter) meer dan 20 graden. Overmatige passieve eversie (naar buiten draaiing);

Grote teen:
Dorsaalflexie (buiging naar achter) in het MTP I-gewricht (meta tarso falangeaal = met betrekking tot de middenvoetsbeentje en de teenkootjes) minstens 90 graden.

Gegeneraliseerde hypermobiliteit
Elk van de 9 criteria levert, indien beiderzijds aanwezig, 1 punt op; het maximum is negen punten. Er is sprake van gegeneraliseerde hypermobiliteit bij een score van 5 of meer bij mannen en 6 of meer bij vrouwen.

Gr
 
Bij mij geldt het alleen voor de heup
 
Waarschijnlijk toch echt de pees! Vergelijkbaar met een snapping hip... Als het pijnlijk is dan heb je mogelijk last van een pees- of slijmbeursontsteking. De pees "verspringt" over het gewricht

Wil je het zeker weten, en sowieso in geval van pijn, ga dan langs je huisarts.
Jij hebt je huiswerk gemaakt Manipulator...ben langs osteopaat gegaan,en is wel degelijk peesontsteking...supraspinatuspeestindinose met aanwezigheid van calcificatie!...goed dat ik gegaan ben en weer niet lichtzinnig ben blijven doortrainen of het was gedaan ermee!!...dus als je pijn hebt...ook s'nachts als je er op ligt,zou ik best even stoppen en het laten behandelen....met voort te trainen maak je het alleen maar erger!....Manipulator dit is karmaaaa!;)
 
Zoals je misschien zult weten is hypermobiliteit op zichzelf geen aandoening, maar een eigenschap c.q. aanleg. Heel veel mensen zijn hypermobiel zonder dat ze er last van hebben: vaak zullen die mensen dan ook niet eens weten dat ze hypermobiel zijn.

Hypermobiliteit wordt ook wel hyperlaxiteit of overbeweeglijkheid genoemd. Bij hypermobiliteit is er sprake van over beweeglijke gewrichten doordat het ondersteunende weefsel (kapsels en ligamenten) minder stevigheid biedt dan het behoort te doen. Hypermobiliteit is een erfelijke aanleg; ongeveer 10% van de mensen is hypermobiel. Hypermobiele mensen kunnen vaak bijzondere ‘trucs’ met ledenmaten, tenen of vingers die de meeste mensen in hun omgeving niet na kunnen doen. Ook kunnen hypermobiele mensen meerdere gewrichten verder doorbuigen zoals bijvoorbeeld de ellebogen of de knieën. Hypermobiliteit hoeft niet persé in alle gewrichten voor te komen. Dat kan wel, maar het komt ook voor dat het bijvoorbeeld alleen maar de gewrichten van armen, benen of rug betreft. Veel mensen die hypermobiel zijn hebben er geen klachten van.

Om te kunnen vaststellen of je hypermobiel bent kijkt de huisarts naar de criteria van Bulbena. Hieronder heb ik het even neergezet wat deze criteria zijn.

Schouder:
Passieve exorotatie (draaiing met de voorzijde naar buiten) minimaal 85 graden (bovenarm langs het lichaam, elleboog 90 graden geflecteerd);

Elleboog:
Minimaal 10 graden hyperextensie (overstrekking);

Duim:
De duimtop kan tot 21 millimeter of dichter bij de onderarm gebracht worden bij maximale passieve ventraalflexie (buiging naar voren) in de pols en oppositie van de duim;

Pink:
Met de handpalm plat op tafel minimaal 90 graden passieve extensie (strekken) in MCP V (meta carpo falangeaal gewricht = met betrekking tot de middenhandsbeentjes en de vingerkootjes);

Heup:
Passieve abductie (van het lichaam af bewegen) meer dan 85 graden;

Knie:
In buikligging kan de hak de bil raken bij passief flecteren (buigen) in de knie;

Patella (knieschijf):
Bij passief bewegen van de patella naar lateraal (aan de flank) kruist de mediale (binnenkant) rand van de patella de denkbeeldige lijn door de spina iliaca anterior superior (voorste punt van de brede bovenrand van het heupbeen) en mediale malleolus (binnenkant enkel);

Enkel:
Passieve dorsaalflexie (buiging naar achter) meer dan 20 graden. Overmatige passieve eversie (naar buiten draaiing);

Grote teen:
Dorsaalflexie (buiging naar achter) in het MTP I-gewricht (meta tarso falangeaal = met betrekking tot de middenvoetsbeentje en de teenkootjes) minstens 90 graden.

Gegeneraliseerde hypermobiliteit
Elk van de 9 criteria levert, indien beiderzijds aanwezig, 1 punt op; het maximum is negen punten. Er is sprake van gegeneraliseerde hypermobiliteit bij een score van 5 of meer bij mannen en 6 of meer bij vrouwen.

Gr

Epic case of shit googlen en klakkeloos neerpleuren. Self-pro claimed fysiotherapeut haha.

Gayer than showing up in a pink thong at your job aplly for the gaybar and not getting it because you lack manlyness.
 
heb ik ook last van en bij nu bij mijn trainingen ook mijn rotator cuffs aan het trainen en dat scheelt al wel dus misschien is dat voor jou ook iets.....zie mijn log staat een link in naar de oefeningen
 
als ik me arm beweeg, knakt er vaak iets in me schouder, heb er een beetje last van

wat kan dat zijn
Dit heeft vaak te maken met lucht die opbouwt binnen het gewricht/kraakbeen en op een bepaald moment ontsnapt. Kan te maken hebben met iets te weinig smering van het gewricht en kan je eventueel oplossen met glucosamine en/of Osteobolin-C. Het is trouwens vrij onschuldig zolang het geen pijn doet.
 
Erg he Janpieterwillem... Dat ik dat niet eens zelf bedacht heb, terwijl ik afgestudeerd master in fysiotherapie ben! Wat maakt het uit dat ik het van internet haal om het duidelijk te maken of uit mijn boeken?! Het zijn namelijk toch echt de criteria die de artsen gebruiken om vast te stellen of je hypermobiel bent of niet!

Iedereen heeft het steeds over het "onschuldig" knappen van het gewricht, oftewel ontsnappen van het gas in de "smeringsvloeistof". Maar BVO geeft aan dat hij een beetje last heeft, ik neem aan pijn. Zodra pijn in het spel komt, is het 9 van de 10 keer een pees mensen... Arts bezoek is dan toch echt raadzaam! Knakt je hele lichaam dan is het waarschijnlijker dat je hypermobiel bent of misschien zelfs lijdt aan het Hypermobiliteitssyndroom.
 
Erg he Janpieterwillem... Dat ik dat niet eens zelf bedacht heb, terwijl ik afgestudeerd master in fysiotherapie ben! Wat maakt het uit dat ik het van internet haal om het duidelijk te maken of uit mijn boeken?! Het zijn namelijk toch echt de criteria die de artsen gebruiken om vast te stellen of je hypermobiel bent of niet!

Iedereen heeft het steeds over het "onschuldig" knappen van het gewricht, oftewel ontsnappen van het gas in de "smeringsvloeistof". Maar BVO geeft aan dat hij een beetje last heeft, ik neem aan pijn. Zodra pijn in het spel komt, is het 9 van de 10 keer een pees mensen... Arts bezoek is dan toch echt raadzaam! Knakt je hele lichaam dan is het waarschijnlijker dat je hypermobiel bent of misschien zelfs lijdt aan het Hypermobiliteitssyndroom.

Dus als Master fysiotherapeut zijnde - 2 vraagjes -
Stretchen of niet alvorens KT?
En indien verzuring in scheen zo erg is dat verder lopen geen optie is, wat schort er dan? Vit B?
 
Back
Naar boven