AndroidHealthClinic

knakkend geluid Elleboog?

Bezoekers in dit topic

Guest

Gargantuan Beast
15 jaar lid
Lid geworden
19 mei 2002
Berichten
33.745
Waardering
3
Hallo allemaal

Vaak bij het strekken van mijn arm hoor ik een knak<
en dat heel vaak bij het trainen, en voornamelijk bij rug en biceps.
ik weet dat het iets kleins is maar wat?


bvd!
 
dit heb ik in me ellebogen, schouders, ruggegraat, vingers, polsen, enkels, knieen etc etc
 
Heb ik ook veel in men ellebogen en benen, soms echt iet aangenaam :o
 
klopt heb ik ook, soms wel irriterend maar ben er nog niet aan overleden dus tzal wel meevallen:D
 
Ik heb 't soms in m'n knieën. Is niet erg, zolang het geen pijn doet.
 
kheb ook vaak een knak in men elleboog als ik biceps doe. Ook bij het benchrpessen heb ik een knak. ik vind het niet zo gezond lijken. net of straks een pees zal losschieten of een beentje kraken:s
 
in een ander topic stond dat het te maken heeft met kraakbeen dat aan het genezen of groeien is.
 
Daster zei:
in een ander topic stond dat het te maken heeft met kraakbeen dat aan het genezen of groeien is.

link? bij mij knakt ook alles, gezond klinkt het niet!
 
is het niet lucht dat tussen je gewrichten uit wordt geperst?
 
what doesn't kill you makes you stronger!

heb ik ook wel vaak, vooral met men tenen, denk dat het normaal is hoor :)
 
ik heb het vooral als ik mijn triceps train, ook zo`n vervelende knak. Naar mijn weten is het ook lucht. Hoorde ik vroeger altijd op school. net als dat je je vingers in elkaar doet en dan strekt. Volgens mij is het niks ernstigs. :cool:
 
kweetniet. Het zou ook bijvoorbeeld met overbelasting kunnen te maken hebben. Kheb geen zin om binnen paar jaar problemen te hebben met men gewrichten enzo door overtraining, dat sleep je de rest van je leven mee. nuja ik weet niet veel over zulke dingen dus khoop dat het niet zo ernstig is als ik denk.
 
Als het echt een knak is, is dat niet zo erg.
Ikzelf heb sinds ik train dit gekregen in mijn nek, mijn ribbenkast en de enkels.
Het is een gewricht dat bij het bewegen iets van elkaar komt en terug op zijn plaats schiet en daarbij ontstaat dat knakgeluid, het is juist geen lucht maar een vacuum dat onstaat als het gewricht iets van elkaar komt en bij het opheffen ervan (als het gewricht terugschiet) onstaat dit knalletje.
Ik denk dat het door het trainen kan ontstaan omdat je spieren sterker en zwaarder worden en je houding ook wel wat veranderd door het trainen.

Een ander verhaal is het als je een krakend of schurend geluid in een gewricht hoort bij het trainen, dan kan er sprake zijn van letsel of ontstekingen in het gewricht of aan de pezen, meestal zul je dan ook pijn voelen.
Ikzelf heb ontstekingen in mijn ellebogen gehad en aan mijn rechter is de tricepspees hierdoor aangetast en heeft er zich littekenweefsel aan gevormd.
Als ik nu mijn triceps train heeft dit bij het strekken een krakend geluid tot gevolg, doordat het littekenweefsel over het bot schuurt.
Het doet geen pijn maar ik moet er wel allert op blijven.
Zou ik er last van gaan krijgen dat het pijn gaat doen of zo, dan kan het chirurgisch behandeld worden.
 
Back
Naar boven