AndroidHealthClinic

Knakkend geluid linker borst

Bezoekers in dit topic

SportsFreedom

Novice
Lid geworden
5 jul 2018
Berichten
2
Waardering
0
hey mede fitness fanaten. Dit is mijn eerste post en ik ben bekend met stickies voor informatie. De reden voor deze topic is als volgt. Wat context, ik train nu ongeveer 2-3 jaar. Het afgelopen half jaar hoor ik een knak geluid in de regio van mijn linkerborst. Als ik dus mijn schouders naar achter strek dan voel ik dit botje meegaan en eenmaal mijn schouders terug in de natuurlijk positie dan hoor ik dat knakkend geluidje, alsof daar iets los zit. Het doet overigens geen pijn en heb er geen last van. Het geluid en beweging van dit botje vindt alleen plaats als ik mijn schouders naar achter strek en vervolgens weer terug.

Kan dit te maken hebben met een onder ontwikkeld borst?

Alvast bedankt

Excuus als dit niet de juiste plek is voor dit topic.
 
Waarom 2 topics?
 
Bij mij kraakt en knakt er eigenlijk van alles.
Van m'n enkels tot aan mijn nek.

Denk niet dat het ernstig is.
Je spieren en pezen worden sterker en daar waar je gewrichten met ook nog de nodige banden zitten kan dat wel eens over elkaar heen knakken en botsen.
Zeker bij een meer gecompliceerd gewricht zoals je schouder, waar ook nog eens de spieren en pezen van alle kanten onder en boven elkaar door lopen.
Beste wel een knappe diagnose hé! Voor iemand met een veterstrikdiploma! :flexbiceps:

En bij twijfel, laat eens een fysio er naar kijken.
Kost je echt de kop niet, en ik geloof dat die er wel enig verstand van hebben.
 
hey mede fitness fanaten. Dit is mijn eerste post en ik ben bekend met stickies voor informatie. De reden voor deze topic is als volgt. Wat context, ik train nu ongeveer 2-3 jaar. Het afgelopen half jaar hoor ik een knak geluid in de regio van mijn linkerborst. Als ik dus mijn schouders naar achter strek dan voel ik dit botje meegaan en eenmaal mijn schouders terug in de natuurlijk positie dan hoor ik dat knakkend geluidje, alsof daar iets los zit. Het doet overigens geen pijn en heb er geen last van. Het geluid en beweging van dit botje vindt alleen plaats als ik mijn schouders naar achter strek en vervolgens weer terug.

Kan dit te maken hebben met een onder ontwikkeld borst?

Alvast bedankt

Excuus als dit niet de juiste plek is voor dit topic.

Volgens mij heeft iedere sportfanaat in zijn cariere ergens geluidjes meegemaakt. Meende dat ik in mijn eerste jaar/jaren ook een schouder en knie had dat wat geluidjes maakte... slijt er vanzelf uit ;).

Maar... bezoekje huisarts is nooit verkeerd bij zoiets om te voorkomen dat er iets vervelends uit voort komt dat je langere tijd van het sporten kan houden.
 
Niks aan de hand. Ik heb het ook. En nee, je hebt geen onderontwikkelde borst, dat weet ik zelfs zonder een foto te hebben gezien.
 
heb ik zelf ook, fysio zei dat het met mn spierverkramping te maken had, maar dat het geen kwaad kon mits er geen pijn bij komt kijken
 
Back
Naar boven