MuscleMeat

Knallende hoofdpijn op slapen na back squat

Bezoekers in dit topic

Stan+

Cool Novice
Elite Member
Lid geworden
30 nov 2020
Berichten
62
Waardering
126
Lengte
1m90
Massa
95kg
(als deze in blessures thuis hoort mag hij daar naartoe, ik twijfelde)

Sinds vorige week train ik 4x per week en heb ik m'n dieet aangepast adhv een body recomposition programma (ga een trainingslog bijhouden maar vond starten even belangrijker). Nu krijg ik alleen sinds afgelopen maandag knallende koppijn op m'n slapen bij rep 8/9 van m'n eerste Back Squat set, 85.5kg. Nooit eerder gehad. En nu vandaag weer. Wat het trainen niet leuker maakt. Nu is dit na een periode van hypotheek stress, weinig trainen en teveel drank & iets te lekker eten dus wellicht dat m'n lichaam wat onwennig is. De piek zakt snel weg, eigenlijk al tussen de sets door. Maar hij blijft zeuren. Nu 3 uur later voel ik hem nog zoemen op m'n slapen.

Online kon ik wel wat vinden over m'n nek positie (ik blijf idd onbewust focussen op 1 punt voor mij) en goed hydrateren. Maar omdat ik ook m'n eten flink heb aangepast (veel meer proteine, minder van de rest) dacht ik: misschien ligt het aan iets anders?

Herkennen jullie dit? Zijn er meer dingen waar ik op kan letten? Iets wat ik kan doen / eten? Of is dit van tijdelijke aard en moet ik er gewoon doorheen werken? 💪😅

Thanks!
 
Sinds vorige week train ik 4x per week en heb ik m'n dieet aangepast adhv een body recomposition programma

Eerste wat in mij opkomt is te kort aan suikers ?!
 
Hoe is je ademhaling?
 
Eerste wat in mij opkomt is te kort aan suikers ?!
Mmmh hele goeie. M'n koolhydraat inname is natuurlijk flink minder geworden. Kan ik die dan het beste ophogen door meer rijst / pasta? Een banaan recht voor de training?

Hoe is je ademhaling?
Da's ook een ding natuurlijk. Diepe teug in als ik naar beneden ga, uitademen bij de inspanning naar boven toe. Best scherp ook, dat wil zeggen, ik pers het er uit. Als ik het nu zo zittend doe, voel ik de druk op m'n slapen ook. Heb je daar tips voor?
 
Ligt de stang goed of drukt dit op een zenuw ? Geen last van schouder of tintelingen in de vingers ?
 
Ligt de stang goed of drukt dit op een zenuw ? Geen last van schouder of tintelingen in de vingers ?
Ik geloof het wel. Op de "kussens" van m'n schouder. Zal de volgende keer eens een opname maken van de oefening. Gelukkig geen tintelingen nee.
 
uitademen bij de inspanning naar boven toe. Best scherp ook, dat wil zeggen, ik pers het er uit. Als ik het nu zo zittend doe, voel ik de druk op m'n slapen ook. Heb je daar tips voor?
Klinkt alsof het daar aan ligt? Niet meer je adem eruit persen?
 
Ik geloof het wel. Op de "kussens" van m'n schouder. Zal de volgende keer eens een opname maken van de oefening. Gelukkig geen tintelingen nee.
Mag op de traps en dan een beetje aantrekken vanuit de lats.
 
Diepe teug in voor ik naar beneden ga, uitademen na de inspanning naar boven toe
Fixed.

Nu is dit na een periode van hypotheek stress, weinig trainen en teveel drank & iets te lekker eten dus wellicht dat m'n lichaam wat onwennig is.
Wellicht even rust nemen? (Niet van het trainen)

Hoeveel water drink je trouwens?
 
Klinkt alsof het daar aan ligt? Niet meer je adem eruit persen?
Ja, dat hielp al iets. Doe de oefening ook met m'n ogen dicht zodat ik niet onbewust op een punt focus.

Mag op de traps en dan een beetje aantrekken vanuit de lats.
Thanks! Ga ik op letten.

Fixed.


Wellicht even rust nemen? (Niet van het trainen)

Hoeveel water drink je trouwens?
Ja dat helpt sowieso. Ik heb geen idee hoeveel water ik precies drink. Ben daar nooit zo mee bezig geweest. Maar op een trainingsdag sowieso 1 grote bidon.

Laat je bloeddruk eens meten.
Ik denk dat ik dat maar eens moet laten doen bij de huisarts... Tijdje terug wel gedaan (thuis, m'n moeder had er toevallig 1 bij) en toen was het goed, maar het kan altijd veranderen natuurlijk. Misschien dat m'n lichaam niet lekker reageert op het nieuwe dieet.
 
Back
Naar boven