Fitness Seller

Knee & Elbow sleeves, wat moet ik er van denken?

Bezoekers in dit topic

KoenvH

Novice
Lid geworden
5 mei 2014
Berichten
27
Waardering
1
Lengte
1m80
Massa
66kg
Vetpercentage
8%
Hallo, ik heb een probleem.

Met squatten heb ik op mijn diepste punt last van irritante lichte pijntjes en irritaties waardoor ik moet overstappen op een lichter gewicht.
Nu heb ik hier al een topic over geplaatst met de vraag of iemand iets had tegen die pijn, nu kwam ik op die braces.

Nu is het zo dat mijn vriendin turnt en acro-gym doet en 4 jaar geleden een enkel blessure heeft gehad. Ze zei dit tegen mij:

''Ik zou het niet doen, ik heb dat ook gehad en heb toen een brace gekregen. Ze zeggen dat als je aan een brace begint je nooit meer zonder kunt, ik zou het gewoon zonder doen en wat minder kg pakken. Anders kun je dadelijk naar de fysiotherapeut.''

Ik weet dat ze echt 3 jaar lang met die brace rond heeft gelopen. Maar is dit hetzelfde met deze sleeves? Ik snap ook wel dat de sites gebruik maken van makkelijke verkoop praatjes maar is het wel verstandig om er een te kopen?

Ik ben ook niet zo lang bezig met deze sport, vandaar.

Ik hoop van jullie te horen,

Koen :)
 
Knee sleeves zorgen alleen voor wat extra stevigheid en houdt je knie warm.

Er vliegen geen kilo's op je squat in een week en het is ook niet zo dat je dan zonder knee sleeves ineens niks meer kan
 
Als je last hebt van je knieeen onderin de squat kan het ook door je techniek komen, of je kunt er gevoelig voor zijn. Als het laatste het geval is, zou ik adviseren om wijder te gaan staan.

Daarnaast weet ik niet welke schoenen je op het moment draagt? Maar je kunt het beste schoenen dragen met een platte zool zoals all stars. In ieder geval geen nike air ofzo.

Heb je er ook last van zonder gewicht op de halter?
 
Blote voeten en en verder uit elkaar
 
Blote voeten en en verder uit elkaar

arnold-squats.jpg
 
nog nooit op blote voeten gesquat.. toch maar eens proberen.. vanaf volgende week toch eigen homegym :)
 
Moet wel zeggen dat t op deze foto lijkt alsof zn knieën wel veel naar binnen staan....
 
pijntjes zijn nooit goed, ik had zelf last bij me lies, ben bij fysio geweest en conclusie was dat er iets vast zat.

kan heel simpel verholpen worden en dan kan je binnen no time squatten zonder pijntjes
 
ik had ook wel ooit lichte pijntjes in mijn knie. Toen double ply knee-sleeves van strengthshop besteld waarmee ik net dat beetje extra steun voor mijn knieën heb. Sindsdien eigenlijk nooit meer echt last van gehad, ideaal ook tijdens yoke, farmers en natuurlijk squat
 
Heb ook last van mijn knie gehad. Ik stuiterde met squatten op het diepste punt omdat het
gewoon te zwaar was. Fietsen helpt goed bij mij en uiteraard techniek verbeterd.
 
Heb ook last van mijn knie gehad. Ik stuiterde met squatten op het diepste punt omdat het
gewoon te zwaar was. Fietsen helpt goed bij mij en uiteraard techniek verbeterd.

Fietsen in goed voor de knietjes zei men kine ook altijd
 
Back
Naar boven