Fitness Seller

Knee sleeves, wrist wraps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Robin

Freaky Bodybuilder
Lid geworden
14 feb 2019
Berichten
5.894
Waardering
9.696
Lengte
1m80
Hey,

Ik ben nu (vandaag) 1 jaar aan het trainen en vind dat t bijna tijd wordt voor wat materiaal erbij te kopen.
Nu heb ik al een belt en powerlift schoenen. Hetgeen wat nog ontbreekt vind ik knee sleeves en wrist wraps.

Nu heb ik enkele vraagjes voor beiden.

Knee sleeves:
- Welke zijn aan te raden?
- Ik zie mensen ze dragen voor deadlifts, waarom zou dat helpen?

Wrist wraps:
- Welke zijn aan te raden?
- Doen ze iets anders buiten de polsen ondersteunen?

Danku!
 
Knee sleeves houden je knieën warm, verder doen ze eigenlijk niet heel veel. Ze geven je iets meer ondersteuning. Als je single ply heb.
Als Je double of triple ply neemt, dan heb je al veel meer ondersteuning net als bij knee wraps.

Wrist wraps geven ondersteuning aan je polsen. Wat logisch is natuurlijk. En verder doen die ook niet heel veel.

Ik zou zeggen als je ze niet nodig heb, gebruik ze dan ook niet. Net als een belt.

Waar train je voor?
 
Knee sleeves houden je knieën warm, verder doen ze eigenlijk niet heel veel. Ze geven je iets meer ondersteuning. Als je single ply heb.
Als Je double of triple ply neemt, dan heb je al veel meer ondersteuning net als bij knee wraps.

Wrist wraps geven ondersteuning aan je polsen. Wat logisch is natuurlijk. En verder doen die ook niet heel veel.

Ik zou zeggen als je ze niet nodig heb, gebruik ze dan ook niet. Net als een belt.

Waar train je voor?
Wat zijn plys? Ik focus nu op powerliften
 
Aan een voorbindlul heb je meer dan aan knee sleeves
 
Aan een voorbindlul heb je meer dan aan knee sleeves
:p Okay, ja ik dacht eigenlijk dat het hielp voor wat meer te heffen (bij knee wraps denk ik) maar blijkbaar meer om je knietje warm te houden
 
Knee sleeves houden je knieën warm, verder doen ze eigenlijk niet heel veel.
Is het überhaupt nodig je knieën warm te houden in een sportschool waar het 18 graden is? Lijkt me van niet.
 
Is het überhaupt nodig je knieën warm te houden in een sportschool waar het 18 graden is? Lijkt me van niet.
18? Bij de hittegolf liepen de temperaturen hier op tot 38° (no joke). Ik gok dat het hier in de zomer ongeveer 25 is en in de winter 18
 
Is het überhaupt nodig je knieën warm te houden in een sportschool waar het 18 graden is? Lijkt me van niet.

Het is ook niet alleen warmte maar ook voor een beter bloedsomloop.
 
En wat is het nut van knee sleeves dan? Blessurepreventie? Ik ben nogal sceptisch...

Doordat ze strak om je knieën zitten, zorgen ze voor compressie. Compressie is in dit geval het samendrukken van lichamelijke structuren. Je knieën worden in positie gehouden en maken minder snel rare bewegingen. De compressie zorgt ook voor verlichtingen van eventuele zwellingen. Verder zorgen sleeves voor warmte en een betere bloedsomloop. Alles bij elkaar zorgen ze voor beter herstel, voorkomen ze blessures en verlichten ze kleine pijntjes. Maar verwacht geen wonderen van knee sleeves. Het zijn geen knee wraps.
 
Ik gebruik zelf neopreen knee sleeves, en ik gebruik ze specifiek voor blessurepreventie.
Heb in het verleden wat problemen gehad met de knieën, waardoor squats e.d. niet fijn voelen op de knieën.
Door het gebruik van knee sleeves is de boel iets soepeler/warmer en kan ik wat fatsoenlijker trainen.
 
Gebruik zelf neopreen kneesleeves voor warmte. Gebruik ze eigenlijk alleen bij squats. Train veel buiten en in een niet geïsoleerde garage. Met name nu het weer kouder wordt vind ik het dragen ervan prettig. In het begin voelde ik wel een 'pop' bij het staan nadat ik beneden parallel zat. Nu zijn ze wat uitgerekt dus zijn ze vooral voor de warmte.

Wristwraps gebruik ik alleen bij het zwaardere overhead en bench werk. Voel zeker ondersteuning bij de polsen.

De knee sleeves heb ik gekocht bij Aliexpress. De wrist wraps bij Decathlon. Hadden daar ook knee sleeves van Compex, zaten strak en had echt gevoel van ondersteuning. Helaas hadden ze er nog maar 1. Fitness-seller verkoopt ze ook, zijn van Fortex.

Mocht je er nog wat over willen lezen:

 
Back
Naar boven