Fitness Seller

Knie lijkt uit de kom te schieten bij low bar squat? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

BustinSumNutz

Novice
Lid geworden
1 okt 2013
Berichten
26
Waardering
0
Lengte
1m76
Massa
80kg
Hallo,

Ik ben vandaag weer gaan squatten en naast high bar heb ik ook low bar geprobeerd. Toen ik low bar probeerde, probeerde ik mijn knieen niet langs mijn tenen te laten gaan en mijn heupen naar achter te gooien. Ik voelde druk op mijn linker knie en toen ik net op parallel zat leek het net alsof mijn knie(band) wegschoot. Toen ik weer omhoog kwam, was er niks aan de hand. Ik schrok me dood. Toen nog 3 reps gedaan en toen begon het pijnlijk te worden. Dus meteen gestopt en verder gegaan met high bar waar ik geen last van knieband wegschieten had.
Voorheen voelde ik op de leg press wanneer ik mijn voeten op schouder breedte zette en de eerste 2-4 reps schoot het ook in mn knie en daarna niet meer. (dat was maandje geleden waar ik nu niet last meer van heb)

Nu herinner ik mij dat ik 2 jaartjes geleden een plotselinge beweging maakte met mijn bovenlichaam met mijn benen en knieen recht. Ik hoorde het kraken en heel even deed het pijn.
Zou het hier iets mee te maken hebben?

Ik heb een vriend van mij gevraagd en hij zei misschien een peesontsteking of een voetbalknie.

Ik heb geen flauw idee wat het is misschien heeft een van jullie zoiets meegemaakt, moet ik mezelf er om druk maken?

Ik ben 17 jaar. Net begonnen met fitness (3 maanden geleden)
 
Als het niet goed aanvoelt dan niet doen..

Zonder filmpje valt er eigenlijk weinig te zeggen!
 
Low bar is een hell op je adductoren. Beter leer je high bar close stance oly squats.
 
Een knie heeft geen kom.

Knieschijf kan wel verschuiven oid, met mogelijk banden of ligamentenletsel tot gevolg. Zou er even mee naar de dokter gaan.
 
Een knie heeft geen kom.

Knieschijf kan wel verschuiven oid, met mogelijk banden of ligamentenletsel tot gevolg. Zou er even mee naar de dokter gaan.


Excuses voor de onduidelijkheid het voelt/lijkt erop als je schouder uit de kom schiet.

Oke ik denk dat ik dat binnenkort ga doen.

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:52 ----------

Low bar is een hell op je adductoren. Beter leer je high bar close stance oly squats.


Dan pas daarna low bar of gewoon heel low bar schrappen en alleen high bar wide en narrow stance?

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:53 ----------

Als het niet goed aanvoelt dan niet doen..

Zonder filmpje valt er eigenlijk weinig te zeggen!

Volgende leg day ga ik filmen.
 
Excuses voor de onduidelijkheid het voelt/lijkt erop als je schouder uit de kom schiet.

Oke ik denk dat ik dat binnenkort ga doen.

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:52 ----------




Dan pas daarna low bar of gewoon heel low bar schrappen en alleen high bar wide en narrow stance?

---------- Post toegevoegd 1 October 2013 om 19:53 ----------



Volgende leg day ga ik filmen.

Je moet even kijken (of door iemand hier laten kijken) hoe je biomechanisch in elkaar zit. Als je bovenbeen in verhouding tot je onderbeen kort is heb je veel meer profijt bij een oly high bar squat (altijd close stance, dan squat je quad dominant met zo min mogelijk druk naar buitenkant knieen).

Dat filmpje gaat wel veel zeggen.

http://www.youtube.com/watch?v=-xqSyaucrJI build to oly squat

http://www.youtube.com/watch?v=FVKEl4Wxoqc totaal niet build to oly squat, kijk hoe lang zijn bovenbenen zijn in verhouding tot onderbenen.

De vraag is tot welke categorie behoor jij?
 
Back
Naar boven