Fitness Seller

knie probemen

Bezoekers in dit topic

waterman

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
17 okt 2004
Berichten
31
Waardering
0
Hallo allemaal


Ik heb een tijd hardgelopen voordat ik zwaarder begon te trainen.
Door blessures aan mijn knieen ben ik gestopt en door die blessures kon ik ook geen beentrainingen doen.Nu ben ik weer langzaam een beetje aan het proberen maar een een dag na de training heb ik er toch nog last van.

Vooral squaten is niet aan mij voorbestemd.

Iemand een tip voor een goeie vervanger of een beter nog een link met beenoefeningen?

Bedankt voor de moeite.
 
Hamstring / Leg Curl (liggend)
Hamstring / Leg Curl (staand)
Leg Extensions
Stiff Leg Deadlift

probeer die eens ;)
 
en natuurlijk voor de kuiten : Calf Raises, zittend of staand
 
knie

De knie is het zwakst gebouwde gewricht in ons lichaam. Door het hardlopen heeft je knie veel klappen op moeten vangen. Zelf heb ik ook enige tijd last gehad van mijn knie. Dit kwam door te zwaar squatten zonder wraps.

De oefeningen hierboven zijn goede vervangers. Het is van belang dat je je knieen na de blessure zeker 2 tot 4 weken rust gunt. Ik hoop dat je dit gedaan hebt. Daarnaast adviseer ik je om voor je training 10 min op een zeer laag tempo te gaan fietsen. Op deze manier ´smeer´je je kniegewricht. Vervolgens zou ik leg extension gaan doen. Je moet zelf bepalen welk gewicht, maar doe het niet zwaar. Het is belangrijker dat je de oefening goed uit kan voeren dan het aantal kilo´s er op.

Daarnaast is er zo iets als goede pijn en slechte pijn. Indien je dat laaste voeld na een training, zorg dat je je knieen weer rust gaat gunnen en een tijdje niet traint. Als je in je dagelijks leven echt nog last blijft houden met lopen zou ik even na de doktor gaan om te kijken of er niks mis is met je meniscus.

Een sportieve groet! ,

Michiel !
 
knie 2

Wat ik nog wilde vertellen. Ga voorlopig NIET squatten. Hiermee komt er teveel druk op je knieen te staan. Zorg eerst dat de andere oefeningen goed gaan en je knie weer goed aanvoeld en pas daarna, ZONDER GEWICHT! ! proberen kniebuigingen te maken. Let hierop dat je knie niet over je voet komt ivm de druk op je knie. Bij deze kniebuigingen moet je weer letten op je eigen lichaam hoever je op een goede manier kan gaan.

Dit was het dan echt ;)

Met een sportieve groet,

Michielll
 
bedankt voor de uitgebreide antwoorden.

Heeft er iemand een goeie link met info over het squaten,deadliften en andere "staande oefeningen".

alvast bedankt
 
Michielll zei:
Vervolgens zou ik leg extension gaan doen. Je moet zelf bepalen welk gewicht, maar doe het niet zwaar. Het is belangrijker dat je de oefening goed uit kan voeren dan het aantal kilo´s er op.
Kun je ook uitleggen waarom, want dit advies begrijp ik niet helemaal.

Michielll zei:
Ga voorlopig NIET squatten. Hiermee komt er teveel druk op je knieen te staan.
Let hierop dat je knie niet over je voet komt ivm de druk op je knie.
Mag hij wel de trap op en neer?

Met een sportieve groet terug
 
bestoldschool zei:
Kun je ook uitleggen waarom, want dit advies begrijp ik niet helemaal.


Mag hij wel de trap op en neer?

Met een sportieve groet terug

LOL :D :D :D

Haal leg extensions er wel uit tenzij om op te warmen.
 
Je kan ook gaan boxsquatten en dan zo ver naar achter gaan zitten dat je voeten zelfs VOOR je knieeen staan en je schenen niet verticaal aan de grond maar zo: \_ (als je begrijpt wat ik bedoel :D Je valt niet naar achteren omdat je om de box gaat zitten. Zo is de druk helemaal van je knieen af. Vraag jezelf ook af of je de squattechniek wel goed uitvoert (hakken altijd op de grond, benen naar buiten duwen, eerst ver naar achter gaan ipv gewoon naar beneden zakken, heupen gebruiken als je omhoog komt etc).
 
Laatst bewerkt:
Gewoon gaan squatten met weinig gewicht, een paar reps met alleen de bar kan iedereen. Week erna beetje gewicht erbij. Repeat.

Schitterende contaminatie trouwens in de openingspost :)
 
Leg curls willen trouwens ook wel eens vervelend aanvoelen voor de knie, en leg extensions zijn (als je ze echt zwaar doet) ook niet echt ideaal als je problemen hebt. Uiteindelijk blijft de squat de meest natuurlijke beweging. Ik denk dat het vooral een kwestie is van de dingen niet te zwaar te doen.
 
Michielll zei:
De knie is het zwakst gebouwde gewricht in ons lichaam

Als je puur kijkt naar de kop en kom incongruentie is dit het meest instabiele gewricht. Maar door de aanweziheid van het kapsel en de kruisbanden en de collaterale banden en natuurlijk de spieren is dit toch wel een zeer stabiel gewricht. Maar je kan niet spreken over zwak gewricht. Zwakheid spreek je uit over spieren en niet over gewrichten.
 
Back
Naar boven