AndroidHealthClinic

Knie probleem(tibia tuberosity) (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.721
Waardering
15.470
Hallo allemaal,

Ik heb sinds een maand of 8-10 een chronische blessure aan mijn knie opgelopen tijdens een squat(schoot onderin de squat er in). Mijn tibia tuberosity is sindsdien onstoken(Zie plaatje, niet te verwarren met osgood schlatter).

[Afbeelding niet meer beschikbaar]


Nu is het zo dat ik zooltjes heb gekregen met een kleine verhoging in mijn rechterhak(paar mm) omdat ik een beenlengte verschil zou hebben wat de problemen in mijn rechteronderrug zou veroorzaken. Nu is het zo dat ik er achter ben gekomen dat dit met name door een instabiele core komt.
Voordat ik deze zolen kreeg had ik nooit last van mijn knie en nu blijft het maar terugkomen. Het gaat momenteel wel een stuk beter door intensieve rehab oefeningen en er is een klein lichtje aan het einde van de tunnel. Maar zou het kunnen zijn dat de zooltjes/de minimale verhoging mijn knie blijven irriteren?
 
Ik heb sindskort ook aan beide knieën een ontsteking op die plek. Ook ik heb in één schoen een zooltje door beenlengte verschil.

Ik moet van mijn knie nu eenbenige squats doen op zo'n schuin plankje als rehab. Hij weet dat ik een zooltje heb maar dat was geen probleem vertelde hij me.
 
Ik heb sindskort ook aan beide knieën een ontsteking op die plek. Ook ik heb in één schoen een zooltje door beenlengte verschil.

Ik moet van mijn knie nu eenbenige squats doen op zo'n schuin plankje als rehab. Hij weet dat ik een zooltje heb maar dat was geen probleem vertelde hij me.

Ja dat doe ik inderdaad ook icm cross fiber pees massage(Pees naar de klote masseren en laten herstellen). Merk je al verbetering?
 
Ja dat doe ik inderdaad ook icm cross fiber pees massage(Pees naar de klote masseren en laten herstellen). Merk je al verbetering?

Het verschilt met de dag. Deze week zonder problemen kunnen leg pressen maar vandaag met pijn trappen moeten doen. Als je hier al enkele maanden mee sukkelt kan het ook maanden duren vooraleer het genezen is zei mijn kine.
 
Het verschilt met de dag. Deze week zonder problemen kunnen leg pressen maar vandaag met pijn trappen moeten doen. Als je hier al enkele maanden mee sukkelt kan het ook maanden duren vooraleer het genezen is zei mijn kine.

Mijn ervaring heeft me geleerd dat je moet kappen met alle lowerbody training voor een lange tijd(idd 1,2 misschien wel 3 maanden). Ik train alleen nog de deadlift want daar heb ik 0% last mee. Het is ff kut maar je moet de knop om zetten want anders ben je net zoveel tijd kwijt als ik;).
 
Is het je tuberositas of je patellapees?
 
Back
Naar boven