Fitness Seller

Knie sleeves

Bezoekers in dit topic

Dinoo

Cool Novice
Lid geworden
30 sep 2022
Berichten
61
Waardering
159
Lengte
1m85
Massa
85kg
Bij deze toch maar even een topic voor aangemaakt:

Wat voor knie sleeves adviseren/gebruiken jullie voor bodybuilding style trainingen?
Ik zat bij SBD te kijken omdat dit volgens vele het beste van het beste is, ik wil er knee sleeves kopen maar zie dat er een versie is van 7 mm en een van 5 mm.
https://www.sbdapparel.nl/collections/sleeves

Kreeg zojuist ook deze doorgestuurd:
https://www.bol.com/nl/nl/p/zeuz-2-...h=nac3pN-IUPmkVUlXN-xIUg.2_61.65.ProductTitle

Is dat net zulke kwaliteit als de producten van SBD? Zit er veel verschil in kwaliteit/ondersteuning tussen verschillende merken?
Alvast bedankt voor de hulp!
 
Als je gewoon bodybuilding traint heb je dat niet nodig. ik gebruik ze zelf amper bij PL gerichte training nu.
 
  • Like
Waarderingen: vntl
Ben zelf erg tevreden over deze 'goedkopere' kneesleeves.
 
Als je gewoon bodybuilding traint heb je dat niet nodig. ik gebruik ze zelf amper bij PL gerichte training nu.
Wat dan? Je ziet toch wel veel bodybuilders benen trainen met sleeves, iig op de zware compound oefeningen. Ik merk dat mn knieën het allemaal wat minder leuk vinden dan 5 jaar geleden.
Zie het bijv ook bij chris bumstead zijn benen trainingen. Volgens mij zag ik hier op t forum ook een foto van wovano met SBD sleeves aan, welke gebruik jij wovano ?
 
Heb veel minder last van m'n knieën nu ik alle vormen van squats met sleeves doe. Ben zelf enorm blij met die SBDs.
 
Heb je de versie van 7 mm of de 5 mm? En wat zou je adviseren voor de maatvoering?
 
Oké top, thanks! En zag het inderdaad, bedoelde meer ivm de 2 verschillende; Thight fit en standard fit.
Zag op die fortex bijv ook: Kies een maat kleiner indien je de voorkeur geeft aan een strakkere pasvorm. Maar ik heb geen idee of ik een strakkere pasvorm wil aangezien ik niet weet hoe strak ze normaal zouden moeten zitten :p
 
Wat dan? Je ziet toch wel veel bodybuilders benen trainen met sleeves, iig op de zware compound oefeningen. Ik merk dat mn knieën het allemaal wat minder leuk vinden dan 5 jaar geleden.
Zie het bijv ook bij chris bumstead zijn benen trainingen. Volgens mij zag ik hier op t forum ook een foto van wovano met SBD sleeves aan, welke gebruik jij wovano ?
Train je al op zware compounds ?
als je last hebt kun je wel sleeves etc gebruiken, maar het hoeft niet hoor.
 
Het verschilt per training hoe erg het is, moet sowieso extra goed opwarmen voor een benen training tegenwoordig. En ja squat/legpress redelijk wat gewicht, vooral met die oefeningen merk ik het wel.
 
Het verschilt per training hoe erg het is, moet sowieso extra goed opwarmen voor een benen training tegenwoordig. En ja squat/legpress redelijk wat gewicht, vooral met die oefeningen merk ik het wel.
Ik heb zelf deze al jaren https://inzernet.com/collections/power-wraps/products/power-knee-sleeves, en deze https://inzernet.com/products/knee-sleeves-xt, https://inzernet.com/products/elbow-sleeves-xt,
https://inzernet.com/collections/power-wraps/products/iron-wrist-wraps-z-1 Maar voor je het topic opende wou je denk ik al SDB sleeves :p
 
Als je gewoon bodybuilding traint heb je dat niet nodig. ik gebruik ze zelf amper bij PL gerichte training nu.
Spreek lekker voor jezelf.
Wat dan? Je ziet toch wel veel bodybuilders benen trainen met sleeves, iig op de zware compound oefeningen. Ik merk dat mn knieën het allemaal wat minder leuk vinden dan 5 jaar geleden.
Zie het bijv ook bij chris bumstead zijn benen trainingen. Volgens mij zag ik hier op t forum ook een foto van wovano met SBD sleeves aan, welke gebruik jij wovano ?
Ik heb de 7mm variant. Het is bij mij wel een heel gedoe om ze om te krijgen omdat mijn kuiten best dik zijn maar ik ben er heel blij mee. Alle press movements doe ik met sleeves. Laatst was ik ze vergeten omdat ze nog in de was zaten en toen had ik meteen last van mijn knieën. :o Ik heb sowieso wel mijn trainingsstijl aangepast en bepaalde oefeningen doe ik sowieso niet meer. Dat helpt ook al om kniepijntjes te voorkomen.
 
Spreek lekker voor jezelf.

Ik heb de 7mm variant. Het is bij mij wel een heel gedoe om ze om te krijgen omdat mijn kuiten best dik zijn maar ik ben er heel blij mee. Alle press movements doe ik met sleeves. Laatst was ik ze vergeten omdat ze nog in de was zaten en toen had ik meteen last van mijn knieën. :o Ik heb sowieso wel mijn trainingsstijl aangepast en bepaalde oefeningen doe ik sowieso niet meer. Dat helpt ook al om kniepijntjes te voorkomen.
Verkapt ik heb dikke kuiten :D
 
Zie tegenwoordig iedereen haast sleeves dragen, nog nooit gebruikt die dingen :')
 
Zie tegenwoordig iedereen haast sleeves dragen, nog nooit gebruikt die dingen :')
Idem een belt, ding gaat al om bij opwarm gewichten.
 
Oké top, thanks! En zag het inderdaad, bedoelde meer ivm de 2 verschillende; Thight fit en standard fit.
Zag op die fortex bijv ook: Kies een maat kleiner indien je de voorkeur geeft aan een strakkere pasvorm. Maar ik heb geen idee of ik een strakkere pasvorm wil aangezien ik niet weet hoe strak ze normaal zouden moeten zitten :p
Ik zou gewoon standard fit kiezen als je doel is om het gewricht warm te houden en je nog een beetje comfortabel wilt trainen.
Werkt voor mij al goed tegen pijntjes.
Ga je voor te strak dan loop je rond als een pinguïn.

Er zit best wat rek in dus als je gek wilt doen dan kun je aardig klein gaan in maat. Dat is voor een 1rm tijdens een PL meet wellicht handig.
Zo heeft een maatje van me nu XL, L en uiteindelijk M gekocht haha. Is maar net wat je doel is met die dingen.
 
Gebruik zelf de SBD 7mm sleeves, wel uitsluitend voor de werksetten en dus niet voor de opwarm/opbouw sets . Duur in aanschaf, maar kwaliteit voor jaren.
 
Spreek lekker voor jezelf.

Ik heb de 7mm variant. Het is bij mij wel een heel gedoe om ze om te krijgen omdat mijn kuiten best dik zijn maar ik ben er heel blij mee. Alle press movements doe ik met sleeves. Laatst was ik ze vergeten omdat ze nog in de was zaten en toen had ik meteen last van mijn knieën. :o Ik heb sowieso wel mijn trainingsstijl aangepast en bepaalde oefeningen doe ik sowieso niet meer. Dat helpt ook al om kniepijntjes te voorkomen.

Dankjewel voor je reactie! Ik ga voor de 7mm. En dat doe ik zelf tegenwoordig ook inderdaad, meestal pas als derde oefening een legpress of smithmachine squat oid.
Ik zou gewoon standard fit kiezen als je doel is om het gewricht warm te houden en je nog een beetje comfortabel wilt trainen.
Werkt voor mij al goed tegen pijntjes.
Ga je voor te strak dan loop je rond als een pinguïn.

Er zit best wat rek in dus als je gek wilt doen dan kun je aardig klein gaan in maat. Dat is voor een 1rm tijdens een PL meet wellicht handig.
Zo heeft een maatje van me nu XL, L en uiteindelijk M gekocht haha. Is maar net wat je doel is met die dingen.

Doel is inderdaad het gewricht warm te houden en comfortabel trainen en niet lopen als een pinguïn :D, train nu altijd benen in een lange broek omdat dat mn knieën wat warmer houd maar voor een perfecte houding en ROM vind ik een korte broek veel fijner.
 
Back
Naar boven