MuscleMeat

Kniebanden of meniscus geblesseerd, benen trainen?

Bezoekers in dit topic

maxman

Cool Novice
Lid geworden
3 feb 2014
Berichten
225
Waardering
5
Lengte
1m68
Massa
76kg
Vetpercentage
15%
Een goedenavond allen,

onlangs heb ik tijdens het voetballen mijn knie geblesseerd. Volgens de huisarts kan het of de meniscus of de kniebanden zijn. Diclofenac voor gekregen en komende week weer even langs bij de HA.

Mijn vraag aan degenen met ervaring: hoe en wanneer kan je je knieën belasten na dit soort blessures? Met welke oefeningen?

Deze vraag ga ik natuurlijk ook aan mijn HA stellen.
 
Bezoek bij de dokter even afwachten en kijken wat die zegt.
 
Je kan het best snel belasten. Dat is ook goed voor herstel. Echter moet het niet te veel pijn doen. Dus proberen te lopen etc.
 
Eerste twee weken met krukken gelopen. Nu zonder. Ik kon helemaal niet strekken of buigen, deed zeer. Knie was echt dik geworden. Nu is de pijn wel over, maar voel m nog wel. Kan ik komend seizoen al voetballen? Wanneer is een operatie nodig? Mijn afspraak met HA is pas vrijdag:(
 
ik heb in november 2014 kijkoperatie gehad ( rechterknie ) meniscus was gescheurd aan binnen en buitenkant van knie, ze moesten ieder kant 1/3 wegknippen. ben nu sinds februari 1 keer per week in behandeling bij fysio. spieren opbouwen.
de orthopeed zei tegen me na 4 a 6 weken weer te kunnen voetballen maar kon ook 3 a 6maanden duren. bij de meniscus ligt het eraan waar precies de meniscus geknipt word. en ook hoe ouder je bent hoe langzamer je herstel want toen ik 28 was ( ik ben nu 34 ) ook al zelfde knie meniscus scheur gehad ,toen na zomerstop ( 2maanden ) weer normaal kunnen voetballen.
als ik je goeie tip kan geven ( wat ik stomme lul niet heb gedaan ). zodra je hersteld ben minimaal 1 keer per week benen blijven trainen/versterken ( krachttraining en stabilisatie oefeningen ) ook al doe je 2 of 3 keer per week voetballen. om blessures te voorkomen ( vooral met kunstgras velden tegenwoordig ). squats , dead lifts , lunges ,...
 
Back
Naar boven