Fitness Seller

Knieblessure?

Bezoekers in dit topic

Ectoo

Cool Novice
Lid geworden
4 mrt 2014
Berichten
180
Waardering
3
Lengte
1m76
Massa
79kg
Dag beste,

Ik zit eigenlijk met iets vervelende.
Vorige maand wou ik eens voor mijn max legpress gaan (ik squat niet zwaar door men zwakke onderrug) dus ik kon 420 kg (gewicht toestel niet meegerekent) 1keer drukken. Dit was zonder kniebanden. Sindsdien heb ik last van kniepijn (lichtjes) tijdens men legdays. Ik ben al geminderd in gewicht en reps zijn omhoog gegaan, maar de kniepijn blijft.

Nu vanmiddag was het legday, ik wilde beginnen met squatten, in neem de stang (20 kg) en ga omlaag en vanaf de 1e rep al direct pijn in linkerknie. Gestopt na 6 reps. Dan legpress gedaan, opgebouwd tot 200 kg maar gestopt omdat ik knie niet wou overbelasten. Nu vanavond (paar uren na de training) heb ik kniepijn als ik men knie strek, en ook als ik men knie niet beweeg voel ik steken. Ik weet echt niet wat ik moet doen.. ik train al op 3/4 capaciteit van vroeger en nog heb ik kniepijn. Ik wil men knie niet kapot maken.. kan iemand helpen..?

Met vriendelijke groet

---------- Toegevoegd om 21:03 ---------- De post hierboven werd geplaatst om 21:00 ----------

Ook waneer ik stap voel ik nu steken in men knie..
 
misschien had je niet een 1/10 ROM max legpress moeten doen :roflol:


zo veel mogelijk rust houden, niet meer je benen trainen, als dat niet helpt professionele hulp zoeken.
 
Iets zegt mij dat dit aan je uitvoering ligt.
 
Enkele maanden geleden, dacht ik ook van laat ons eens wat tot de max gaan.
Resultaat dag erna, mank lopen. Relatief veel pijn aan de linker knie.

Resultaat nu, voorzichtig met die dingen. :)
 
Enkele maanden geleden, dacht ik ook van laat ons eens wat tot de max gaan.
Resultaat dag erna, mank lopen. Relatief veel pijn aan de linker knie.

Resultaat nu, voorzichtig met die dingen. :)

Ja nu ben ik echt supervoorzichtig..
 
Back
Naar boven