• Veel plezier! 💪🏋‍♂️

XXL Nutrition

knieen

Bezoekers in dit topic

erca

Freaky Bodybuilder
15 jaar lid
Waardering
1
Ben vanmorgen 5tal km gaan hardlopen en voel nu iets in mn knieen, nu moet je weten dat ik steunzolen draag, dus voordien stonden mijn knieen niet optimaal waardoor ik er toen soms last van had, maar vandaag (en overigens de laatste tijd) had ik nochtans mn steunzolen aan en toch heb ik nu last van mn knieen ???

nogal ambetant want door mn knieen durf ik ook niet echt zwaart gaan squatten enzo.
zijn er mensen die ook zwakke knieen hebben (of steunzolen) met tips waardoor mn knieen ofzo zouden kunnen verbeteren?

bij voorbaat dank.

Ik heb altijd last van mij knieen als ik een tijdje zit en knieen dus gebogen zijn zeg maar. Duidt dit ook op zwakke knieen????

steunzolen zijn toch voor mensen die platvoeten hebben?

ah nu snap ik plots je punt.

ja mn voeten steunden niet goed op de grond (soort platvoeten ofzo?) waardoor mn enkels scheefstonden, mn knieen en mn heupen. nu ebbek steunzolen waardoor alles weer recht komt te staan

(heb blijkbaar ook een lichte vorm van o - benen )

nou ik heb dus ook steunzolen omdat ik platvoeten heb
maar ik heb er eigelijk haast nooit last van mijn knieeen gehad
toen ik voor het eerst squate wel maar dats nu veel minder geworden

nou ik heb dus ook steunzolen omdat ik platvoeten heb
maar ik heb er eigelijk haast nooit last van mijn knieeen gehad
toen ik voor het eerst squate wel maar dats nu veel minder geworden

ja heb ergens gehoord dat je gewrichten zich daaraan aanpassen dan dat je knieen sterker worden.

maar weet iemand hoe vlug dit gaan? en of er oefeningen zijn om dit proces te versnellen?

Hoe lang heb je die steunzolen al? Die dingen zakken ook in als je er een tijdje op gelopen hebt. Me vader heeft het voor zijn rug en na een maand of 8 moeten ze weer bewerkt worden omdat ze uitgelopen zijn. Dus misschien is het een idee om te laten controleren of ze nog wel goed zijn?

Rustig opbouwen bij squatten, en als je zwakke knieën hebt zou ik ze niet full doen eerlijk gezegd.

Hoe lang heb je die steunzolen al? Die dingen zakken ook in als je er een tijdje op gelopen hebt. Me vader heeft het voor zijn rug en na een maand of 8 moeten ze weer bewerkt worden omdat ze uitgelopen zijn. Dus misschien is het een idee om te laten controleren of ze nog wel goed zijn?

heb ze nog geen 2 maanden

zal morgenochtend eens gaan sprinten
zien wat het geeft

EDIT: zal wel paar kniebanden aandoen, maar weet niet of het veel zal uitmaken

Steunzolen zijn gewoon geldklopperij man, dat mensen in die praatjes geloven snap ik echt niet. Enig idee hoe sterk je lichaam zich aanpast aan allerlei omstandigheden? Als jouw enkels een beetje doorgezakt zijn staan daardoor echt je knieen en heupen en onderrug niet scheef hoor. Alle weefsels daar hebben zich aangepast en zijn prima belastbaar. Vaak ontstaan de problemen pas als je het lichaam in andere houdingen forceert door bijvoorbeeld steunzolen. Je bent nog jong, waarom niet je spieren in je voetzool verstevigen om zo je boog van je voet weer te verbeteren ipv gelijk een passief iets te gebruiken?

Je knieklachten klinken gewoon als instabiliteitsklachten, dit zijn vaak vage klachten (zo omschrijf je het zelf ook, ik voel "iets" in mijn knie), zoek eens een aktief ingestelde fysiotherapeut en gooi die steunzolen weg. ;)

droeg vroeger steunzolen, daar ben ik daar enkele jaren mee gestopt, maar de laatste maanden begon ik na het lopen pijn in knie/heup te krijgen, we moesten op school 60meter sprint doen, en heb nog 5 dagen erna met gewrichtspijn rondgelopen... dan eens naar fisio geweest en daar steunzolen aangeraden. En zij dat is haar beroep dus denk wel dat ze er verstand van heeft... Nu zijn de klachten enorm verminderd

Maar goed, ben dus vandaag gaan sprinten, 3 x 30 meter :(
had 1 km gejoggd naar voetbalveld waar ik sprint (op gras lopen is beter voor de gewrichten) maar was blijkbaar niet genoeg opgewarmd want bij de 3e keer voelde ik mn spier (weet niet welkeen, helemaal bovenaan je quads) van mn rechterbeen, wss heeeeel licht verrokken, maar ik heb het niet meer geriskeerd om nog te sprinten en het te verergeren, nu is het wss tegen morgen weg.

anyway, de opmerkingen:
van mn knieen weinig tot geen last gehad
zal de volgende keer tijdens het opwarmen ook eens knieen-hoog joggen, want ik heb het idee dat als je sprint je knieen hoger heft.

Back
Naar boven