AndroidHealthClinic

Knieproblemen verzamel topic.

Bezoekers in dit topic

Bokito

Monstrous Giant
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2012
Berichten
11.734
Waardering
15.483
Lijkt me handig om een centraal topic te hebben voor knieproblemen aangezien het veel voorkomt. Kan dan eventueel de openings post editen met de beste oefeningen.

Zelf al een jaar lang last van me knie door een ontstoken pees waardoor me VMO helemaal pleite was. Nu ik de
peterson step up doe begint hij echt weer stabiel te voelen en te activeren. Het heeft mij in ieder geval enorm veel geholpen.

De peterson step up:
http://www.youtube.com/watch?v=UUYBhnN6IJA

Decline board ecc squat:
https://www.youtube.com/watch?v=aBqRrxxKois
 
Laatst bewerkt:
in, goed topic

al paar maanden last van jumpers knee
 
in, zit alweer een maand ofzo met Patellofemoraal pijnsyndroom.
 
thanks voor de tip

Np. Zijn ook goede resultaten behaald met een protocol van 8-12 weken iedere dag(2x) 3 sets van +/- 15 eccentrisch te squatten op een decline board. Een lange weg maar wel positieve resultaten(ook wetenschappelijk). Zie openingspost.
 
In. Geen idee wat er met mijn linkerknie is. 1,5 jaar geleden last van gekregen. Vooral tijdens autorijden, koppeling intrappen etc. En tijdens fietsen etc. Toen glucosamine, chondroitine en MSM gaan slikken, was met een week zo goed als over. Weer gewoon benen gaan trainen, en nu sinds een maand of 4 is het weer terug. Ben niet gestopt met het slikken van de glucosamine, chondroitine en MSM.
 
in.

later details over mijn knie blessure.

ben nog niet naar fysio geweest, maar denk dat zelfde is als waar ik jaar terug beetje last van had alleen dan extreem.
 
Ik heb sinds ik uit het gips ben na knie uit de kom gehad te hebben last van zo'n raar kraakachtig geluid, doet geen pijn ofzo maar voelt en hoort wel heen raar. denk iets van vocht wat er tussen zit?
Heb nu zo'n saaie oefening van de fysio gehad waarbij ik mn been omhoog moet houden om je quads te trainen, zie wel hoe t gaat en anders maar weer ff langs.
 
Ik heb sinds ik uit het gips ben na knie uit de kom gehad te hebben last van zo'n raar kraakachtig geluid, doet geen pijn ofzo maar voelt en hoort wel heen raar. denk iets van vocht wat er tussen zit?
Heb nu zo'n saaie oefening van de fysio gehad waarbij ik mn been omhoog moet houden om je quads te trainen, zie wel hoe t gaat en anders maar weer ff langs.

Mijn knie heeft vroegah 3 uur uit de kom gezeten tijdens een potje voebal op straat, niemand geloofde dat die uit de kom was en dachten dat ij ze voor de gek aan het houden was.

Was not amuzing. Maargoed ik heb dus ook die knak, tijdens elke oefening maar het doet geen pijn, kan overigens me benen maximaal trainen.
 
Het probeer zelf je blessure op te lossen topic, want fuck de mensen die er verstand van hebben! ;)

Straks staat er dus een leuk lijstje met oefeningen. DBBer heeft pijn in knie --> hey die oefening is goed voor mij, want ik heb ook pijn in mijn knie --> Krijgt meer last, etc.

Dit heeft alleen zin als er een duidelijke diagnose gesteld is en de oefeningen dan duidelijk op aandoening gesorteerd. Zelfs dan moet het eigenlijk maatwerk zijn.
 
Het probeer zelf je blessure op te lossen topic, want fuck de mensen die er verstand van hebben! ;)

Straks staat er dus een leuk lijstje met oefeningen. DBBer heeft pijn in knie --> hey die oefening is goed voor mij, want ik heb ook pijn in mijn knie --> Krijgt meer last, etc.

Dit heeft alleen zin als er een duidelijke diagnose gesteld is en de oefeningen dan duidelijk op aandoening gesorteerd. Zelfs dan moet het eigenlijk maatwerk zijn.

Deels met je eens. Je moet natuurlijk erg voorzichtig zijn met het stellen van diagnoses. Toch weet ik voor mezelf dat ik er veel aan gehad had m.b.t mijn blessure als ik dit soort oefeningen eerder wist. Dingen zoals een jumpers knee is genoeg over te vinden op internet. Iemand met een krakende knieschijf zou ik ook geen advies geven.
 
Wat RockOfAges zegt :D (heeft me serieus geholpen)

Jumpersknee is sowieso een blessure die epic lang aanhoud maar niet onoverkomelijk
 
Runners knee.
 
zit ook met jumpers knie denk ik, onderaan men knieschijf waar die pees aan hangt doet pijn, maar enkel als ik loop, de trap op ga of squat.

nu weekje niet aan het trainen, wat voltaren gel erop en een knieband er rond, maar lijkt niet echt te helpen :(
 
zit ook met jumpers knie denk ik, onderaan men knieschijf waar die pees aan hangt doet pijn, maar enkel als ik loop, de trap op ga of squat.

nu weekje niet aan het trainen, wat voltaren gel erop en een knieband er rond, maar lijkt niet echt te helpen :(

jumpers knee is echt zwaar klote, kan lang duren. check filmpje paar posts boven je van me
 
In

Heerlijk topic!
 
Mijn rechterknie is de laatste tijd weer eens lastig aan het doen. Vooral pijnlijk bij max buiging. Herkent iemand dit? Vorig jaar al eens voor naar de huisarts geweest maar die vond toen niets en het ging ook wel weer weg.
 
Heb zelf m'n voorste kruisband gescheurd aan m'n rechter knie. Is nu 3 maanden geleden, maar als ik heb gesquat heb ik de dag erna er ook last van. Ga van de winter toch maar even laten reconstrueren.
 
Back
Naar boven