XXL Nutrition

knievet/strakkere knieën

Bezoekers in dit topic

brondo

Novice
Lid geworden
7 apr 2013
Berichten
8
Waardering
0
Lengte
1m60
Massa
51kg
Hoi allemaal,

Sinds kort gebruik ik de afslank-eiwit van bodyenfitshop. Ik wil niet per se veel afvallen, maar wat eraf gaat is mooi meegenomen. Wat ik wel heel graag zou willen is strakkere benen, ik heb voornamelijk last van te brede benen naar mijn mening en knievet. Wat voor oefeningen moet ik doen om dit kwijt te raken? Ik wil niet dat mijn benen nog breder worden.
Eerst trainde ik mijn benen in de sportschool met zware gewichten, omdat ik dacht dat dat zou helpen om mijn benen strakker te krijgen. Maar een instructeur in de sportschool zei eens dat je met lichtere gewichten, en vaker tillen zeg maar, strakkere spieren krijgt en met dat andere juist dikke spieren. Is dit zo? En wat voor oefeningen moet ik doen om mijn knievet kwijt te raken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!
 
Dafuq did I just read ?
 
wat is er zo apart aan mijn post dan?
 
plaatselijk vet verbranden? ???





dat kan niet he dat weet je?
 
ja, maar ik bedoelde eigenlijk meer oefeningen waardoor het ook bij mijn kniëen strakker wordt en het niet meer zo vettig lijkt daar
 
Hoi allemaal,

Sinds kort gebruik ik de afslank-eiwit van bodyenfitshop. Ik wil niet per se veel afvallen, maar wat eraf gaat is mooi meegenomen.

Van eiwit ga je niet afslanken. Het eiwit noemt zo omdat het in proteïnedieeten gebruikt worden. Wil niet zeggen dat meer eiwit als je wil afvallen niet belangrijk is

Wat ik wel heel graag zou willen is strakkere benen, ik heb voornamelijk last van te brede benen naar mijn mening en knievet. Wat voor oefeningen moet ik doen om dit kwijt te raken? Ik wil niet dat mijn benen nog breder worden.

afvallen is voor het veruit grootste deel voeding.

Eerst trainde ik mijn benen in de sportschool met zware gewichten, omdat ik dacht dat dat zou helpen om mijn benen strakker te krijgen. Maar een instructeur in de sportschool zei eens dat je met lichtere gewichten, en vaker tillen zeg maar, strakkere spieren krijgt en met dat andere juist dikke spieren. Is dit zo? En wat voor oefeningen moet ik doen om mijn knievet kwijt te raken? Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Je gaat gespierdere benen krijgen(wat meestal een plus is), maar vet kan je niet trainen dus blijft gewoon tenzij je een calorietekort creëert.

Fitnessinstructeurs niet al te serieus nemen, het standaardpakketje dat ze in een paar dagen aangeleerd krijgen is vrij lachwekkend. Meer herhalingen doen/droogtrainen is nog een oude mythe uit de jaren 70 die al lang met studies is ontkracht, maar in dat soort standaardpakketjes is het nog overal. Bezie de fitnessinstructeur vooral al een bron over hoe je bepaalde oefeningen moet doen(als ze dat al kunnen), niet welk gewicht en hoeveel herhalingen je moet doen.

Een aangepast dieet met krachttraining en eventueel cardio gaat helpen, maar gezien vetdistributie vooral genetisch bepaald is kan het lang duren vooraleer je op de plaatsen waar je echt wil afvalt.
Plaatselijke training heeft zo'n minieme impact op dat plaatselijk vet dat het te verwaarlozen is.

Nog een tip: het forum zit vol pseudo dunning-kruger trollen, niet al te serieus nemen, zeker als vrouw.
 
Laatst bewerkt:
OT: afvallen gaat niet lukken aan de hand van afslank eiwit. En met jouw stats als ze kloppen betwijfel ik dat je uberhaupt vet op je knieen hebt > gewrichten blijven doorgaans vetvrij, of je moet echt flink obees zijn.

Denk eerder dat je een vertekend beeld heb van je eigen knieen, of je stats kloppen niet. Maar t zal denk ik eerder wat soepele huid zijn.

Pics?
 
Binnenkant knieën bedoel je? Is gewoon 1 van de latere plekken waar je vet weg gaat
 
Inderdaad calorietekort creëren , in principe (niet dat je dit moet doen) zou je zo (zonder training) ook al je 'knie vet' kwijt raken.
 
Nog iets kleins, weet je zeker dat het vet is en geen vocht? Mijn moeder heeft ook last van dikke kniëen en enkels(vooral tijdens de tijd van de maand), maar dat is puur vocht.
 
Van eiwit ga je niet afslanken. Het eiwit noemt zo omdat het in proteïnedieeten gebruikt worden. Wil niet zeggen dat meer eiwit als je wil afvallen niet belangrijk is



afvallen is voor het veruit grootste deel voeding.



Je gaat gespierdere benen krijgen(wat meestal een plus is), maar vet kan je niet trainen dus blijft gewoon tenzij je een calorietekort creëert.

Fitnessinstructeurs niet al te serieus nemen, het standaardpakketje dat ze in een paar dagen aangeleerd krijgen is vrij lachwekkend. Meer herhalingen doen/droogtrainen is nog een oude mythe uit de jaren 70 die al lang met studies is ontkracht, maar in dat soort standaardpakketjes is het nog overal. Bezie de fitnessinstructeur vooral al een bron over hoe je bepaalde oefeningen moet doen(als ze dat al kunnen), niet welk gewicht en hoeveel herhalingen je moet doen.

Een aangepast dieet met krachttraining en eventueel cardio gaat helpen, maar gezien vetdistributie vooral genetisch bepaald is kan het lang duren vooraleer je op de plaatsen waar je echt wil afvalt.
Plaatselijke training heeft zo'n minieme impact op dat plaatselijk vet dat het te verwaarlozen is.

Nog een tip: het forum zit vol pseudo dunning-kruger trollen, niet al te serieus nemen, zeker als vrouw.


Bedankt voor je reactie en dat laatse had ik al door haha. Maar lagere gewichten zullen dus niet helpen om mijn benen strakker te krijgen? Want ik heb nu wel een beetje te gespierde benen voor een vrouw en dat vind ik zelf niet echt een plus...
 
Bedankt voor je reactie en dat laatse had ik al door haha. Maar lagere gewichten zullen dus niet helpen om mijn benen strakker te krijgen? Want ik heb nu wel een beetje te gespierde benen voor een vrouw en dat vind ik zelf niet echt een plus...

nee, en hogere gewichten ook niet.

Als je vind dat je te gespierde benen hebt zou ik afzien van krachttraining van benen, en ze eerder trainen puur door cardio.

Dit is natuurlijk heiligschennis op dit forum.
 
Het is niet de binnenkant van mn knieën maar net erboven, maar daar zal het ook wel langzaam weggaan. Ik weet ook niet zeker of het vet is maar ik denk niet dat ik zo jong al last heb van vochtophopingen. Wel ga ik wat meer op mn voeding letten! Bedankt allemaal
 
ja, maar ik bedoelde eigenlijk meer oefeningen waardoor het ook bij mijn kniëen strakker wordt en het niet meer zo vettig lijkt daar

zoals de rest al zegt dat komt er pas na een calorie tekort.
en als het idd al vet is (wat ik betwijfel)
gaat het pas weg nadat je algehele vetprecentage omlaag gaat.
succes ;)
 
Het is niet de binnenkant van mn knieën maar net erboven, maar daar zal het ook wel langzaam weggaan. Ik weet ook niet zeker of het vet is maar ik denk niet dat ik zo jong al last heb van vochtophopingen. Wel ga ik wat meer op mn voeding letten! Bedankt allemaal

als je op je voeding wil letten zou ik ook de stickies eens doorlezen in het "vetverlies" subforum.
 
Het is niet de binnenkant van mn knieën maar net erboven, maar daar zal het ook wel langzaam weggaan. Ik weet ook niet zeker of het vet is maar ik denk niet dat ik zo jong al last heb van vochtophopingen. Wel ga ik wat meer op mn voeding letten! Bedankt allemaal

hier zit ook een spier he!

images.jpg
 
En met jouw stats als ze kloppen betwijfel ik dat je uberhaupt vet op je knieen hebt > gewrichten blijven doorgaans vetvrij, of je moet echt flink obees zijn.

Denk eerder dat je een vertekend beeld heb van je eigen knieen, of je stats kloppen niet. Maar t zal denk ik eerder wat soepele huid zijn.

Pics?
Is een vrouw, toch? Andere vetverdeling. Dan is rondom de knieën niet gek.

En niet om het een of ander, maar toen ik 55 woog was mijn vetpercentage stukken hoger dan nu. Ik weeg nu bijna 70. Nu zal zij niet zon belabberd slap lichaam hebben als ik toen had, maar ik wil alleen aangeven dat bij vrouwen gewicht weinig zegt.
 
Bedankt voor je reactie en dat laatse had ik al door haha. Maar lagere gewichten zullen dus niet helpen om mijn benen strakker te krijgen? Want ik heb nu wel een beetje te gespierde benen voor een vrouw en dat vind ik zelf niet echt een plus...

epic genes?
Denk dat het wel meevalt hoor met te gespierde benen voor een vrouw.. je mag wel flink buffelen als vrouw wil je echt massa aanzetten in die zin dat het lomp gespierd wordt
 
Strakkere benen krijg je wel puntige knieen van.
 
Back
Naar boven