XXL Nutrition

Knisperende pezen biceps (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Wanna

Competitive Bodybuilder
Relnicht
10 jaar lid
Lid geworden
10 mei 2013
Berichten
1.615
Waardering
1.329
Lengte
1m80
Massa
97kg
Vetpercentage
13%
Kent iemand dit probleem ?
Het voelt heel naar en belemmert mijn bicep trainining
 
Wat voel (of hoor) je dan? En waar?
Mogelijk even op een foto of plaatje aangeven?
 
Foto en aanwijzen.
 
Geen flauw idee. Maar last bij de aanhechting duidt toch vaak op een overbelasting?
 
Zit bij de pees , heb t alleen als ik een hammercurl doe. Doet geen pijn maar voelt oncomfortabel. Zou het een “rollende” ader over mijn fel kunnen wezen omdat ik iets droger ben als normaal of even rustig aan doen? Wil eig geen blessures aan mijn pees (heb ook deload week)
 

Bijlagen

  • F04FA23E-F3E4-4C89-97A4-467D151D80D4.jpeg
    F04FA23E-F3E4-4C89-97A4-467D151D80D4.jpeg
    200,2 KB · Weergaven: 99
  • ACD611A0-76EF-492F-84F1-1CFDD3E0AB6B.jpeg
    ACD611A0-76EF-492F-84F1-1CFDD3E0AB6B.jpeg
    78,1 KB · Weergaven: 99
Lijkt eerder op een pees die verrolt...
 
Als t door overstrekken komt kan t problemen geven. Maar het kan ook er in ene zijn en weer weggaan.
Kwestie van goed leren aanvoelen op welk moment t mis gaat en in de gaten houden. Dat is lastig aan te voelen..
Of een andere oefening pakken waarbij je het niet hebt.
 
Als t door overstrekken komt kan t problemen geven. Maar het kan ook er in ene zijn en weer weggaan.
Kwestie van goed leren aanvoelen op welk moment t mis gaat en in de gaten houden. Dat is lastig aan te voelen..
Of een andere oefening pakken waarbij je het niet hebt.

Thanks! Hou m ff in de gaten, miss knapt het wat op na dit deloadweekje. Maar doorheen bijten en anders pech haha
 
Je hebt pijn aan de pees of verspringt deze enkel tijdens specifieke training? Al het gesupineerde werk (handpalm naar boven) is pijnvrij?
 
Als het een pees is die verspringt, ik heb dit in mijn schouder. Is wat vervelend maar niet pijnlijk waardoor ik bleef doortrainen.
Uiteindelijk bleek door zwemmen en krachttraining, dat er door de wrijving ontstekingen op kwamen. Zwemmen is nu geen optie meer, na nog geen twee weken heb ik terug last in de schouder waardoor ik weer weken moet rusten. Bij krachttraining kan ik erom heen trainen door sommige oefeningen te skippen.
 
Ik doe elke maandag super sets.
Bicep cable curl gevolgd door hammercurls 8 x.
Tijdens de cable curls ervaar ik geen last maar als ik de hammer curl uitvoer voel ik idd iets ''rollen'' / wellicht verspringen.
Het doet geen pijn.
 
Gewoon Gas Geven, als er wat knapt hoor je het wel :rocker:
 
Ik heb lang last gehad van een peestontsteking in de voorkant van mijn schouder, wat zorgde voor een krakend geluid bij verschillende press oefeningen.
Mocht het aanhouden kun je misschien even langs een fysio of huisarts om uit te sluiten (of bevestigen?) dat het een peesontsteking is.

Lang last van gehad trouwens, meer dan een half jaar. Peesontsteking is een bitch.. Herstelt langzaam. :emo:
 
crepitus door microtrauma of overbelasting kan een voorbode van peesontsteking zijn Wanna
microscheurtje(s) in de pees
 
Back
Naar boven