AndroidHealthClinic

KoekieMonsters workout journal; want big muscles

Bezoekers in dit topic

Status
Neem contact op via conversatie.

KoekieMonster

Huge Freak
10 jaar lid
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
7.756
Waardering
536
Lengte
1m84
Beesten! De tijd is daar, ik ga starten met loggen.
Krijg regelmatig de vraag of ik ook een logje heb.. dus bij deze.

My history incl fototje (klik;toon)
In de zomer van 2007 ben ik fanatiek begonnen aan ''fitness''. Ik had mezelf niet echt verdiept in voeding en al helemaal niet in trainprogramma's. Ik rommelde maar wat aan en at niet veel bijzonders op een bak kwark en een shake na..
Squatten deed ik niet, ik vond de leg press veel makkelijker! Deadlift; nooit van gehoord. Bench Press deed ik natuurlijk wel.. iedereen deed die namelijk in het fitnesscentrum en wie het meeste kon drukken werd natuurlijk geprezen en heel de sportschool praatte dan over die persoon (wel stiekum had diegene natuurlijk een bijnaam als juicer of whatever...)
Toen in November 2007 mijn half-jaar abbonement verlopen was, heb ik besloten om niet verder te gaan met trainen, ik had er geen zin meer in, ik groeide toch niet... bovendien werkte ik in die tijd 42 uur per week waarbij ik geen moment stil stond/zat.

Wel deed ik nadat ik gestopt was met trainen mezelf moed inpraten om toch 2-3 keer per week 30-45min te gaan hardlopen. Dus van rustig uit me neus vreten was dan ook weer geen sprake. Alleen geen extra maaltijden eten rondom het hardlopen, in het weekend af en toe flink doordrinken -en de volgende dag niks eten omdat ik geen honger had door het ver overschreden alcohol promilage in me bloed en de gistresten die nog in me maag aanwezig waren- was het gevolg dat ik uiteindelijk in het najaar van 2008 nog maar 68kg woog en dat bij een lengte van 1.86 meter:o. Ik ging eigenlijk nooit op de weegschaal staan, dus dit was wel even schrikken... dacht dat ik namelijk wel rond de 75kg te zitten.
[Afbeelding niet meer beschikbaar]

Nadien ben ik serieuzer gaan lezen op internet over het winnen van muscles. Ik wist dat ik nog een accountje had lopen hier op deze site. Ook veel gelezen op bodybuilding.com, andere amerikaanse site's en tijdschriften als mens health en M&F.

2009 was aangebroken en er liep een leuke ''nieuwjaars aanbieding'' bij een sportschool hier een plaats verderop. Ik besloot mezelf in te schrijven, en een kwartaal abbonement te nemen omdat ik niet helemaal zeker was of ik hier wel lang zou willen trainen, gezien het feit dat er geen mogelijkheid was tot een powerrack (alleen een smithmachine), ook een defftige machine om kuiten te trainen ontbrak en ten derder het abbonement was aan de dure kant (€ 48,50 per maand; en dat is veel voor een fulltime student als mij zonder werk). Tijdje getrained. Volgens een splitschema. 3x per week. Niets bijzonder. Wel op de voeding gelet. Al met al op 4 maanden tijd van 68/69kg naar 74/75kg gegaan. Not bad vind ik.

Maar toen, eind maart jongstleden brak ik me sleutelbeen -zoals mischien bij sommige bekend- op een nogal ongelukkige manier. Tijdje in de lappenmand gezeten, maar het ging aardig goed. En nu is het weer helemaal in orde.

Inmiddels is mijn kwartaal abonnement verlopen. Geen ramp, ik was sowieso niet van plan om me abonnement te verlengen vanwege de prijs en het ontbreken van een powerrack en .

Ik ben -dankzij het niet kunnen trainen, maar wel redelijk goed te eten- toch een kilootje kwijt geraakt de afgelopen 35/40 dagen. Ik weeg nu 74kg bij 1.86, but who care's; ik ben nog jong genoeg en ga er nu voor!. Goed eten, rusten en mezelf houden aan de trainingen. Ben er van overtuigd dat ik komende zomer weer een aantal kilo's eraan heb zitten. Enkel zal het wel even wennen worden na bijna 1,5maand niet getrained te hebben en zal me kracht de eerste trainingen ver te zoeken zijn. :yawn: ... so be it!

Huidige trainschema (sinds 22- 06- 09)
Nieuw trainschema vanaf vandaag

-Supersets - Giantsets - Dropsets (wekelijks mee varriëren)
-Trainingen probeer ik rond de 70/75 minuten te houden
-Rust tussen de sets bedraagt 60 seconden bij supersets en 90 seconden bij giantsets (sporthorloge)
-Dropsets geen rust tussen de sets
-Conditietraining bestaat uit 10 minuten HIT op de loopband en 10 minuten HIT op de crosstrainer
- 4 werksets per oefening (exculsief warming up 1/2 sets)
- 10 - 10 - 8 - 8 reps

maandag
Borst - Biceps - Kuiten - 20 minuten conditietraining

Borst
Bench Press dropset
Incline Dumbbell Press in superset met Pecdeck machine fly
Chest Press Machine dropset

Biceps
Seated Dumbbell curl
Standing Barbell Curls (21'n)
Rope Hammer curls (dropset)

Kuiten
Seated calf press in superset met Standing calf press in the hack squat machine

dinsdag
Bovenbenen - Triceps - 20 minuten conditietraining

Benen
Legg extension in superset met Leg Press Decline
Squat dropset
Dumbbell Lunges + uitstappen

Triceps - (Giantset)
Skull Crushers
Bent over Cable extensions
Tricep Bench Dips

woensdag
Volledige rust (op wat buik oefeningen na die ik hier thuis doe)

donderdag
Rug(+ onderrug) - Hamstrings - 20 minuten conditietraining

Rug
Cable front pulldown wide grip in superset met Machine row -
Cable pulldown front ''V'' - grip dropset
Optrekken

Onderrug - Hamstrings
Romanian Deadlift dropset
Lying Leg curls

vrijdag
Schouders - Traps - Kuiten

Schouders
Side raises in superset met Reverse fly machine
Seated Dumbbell Press
Millitary Press dropset

Trapezius
Barbell shrugs dropset

Kuiten
Seated calf press in superset met Standing calf press in the hack squat machine

zaterdag
''actieve'' rust (overdag werken) hele dag lopen en sjouwen

zondag
Volledige rust (op wat buik oefeningen na die ik hier thuis doe)
 
Succes met je log, ik zal hem volgen.
 
Die history klinkt heel herkenbaar, ik heb ook zomer 2007 maar wat aangeklooid.

Mooie vooruitgang, dat zeker! En nu met al dat heen en weer gefiets naar die sportschool is cardio niet meer nodig :D

Ik ben benieuwd hoe dat HST schema voor jou gaat werken, ik zal dus nog wel een keertje langskomen. Succes iig!
 
Succes Koek. Je hebt werk gemaakt van je eerste post. Ik ben benieuwd hoe het zal gaan je eerste training met dit schema.
 
Succes!
Zelf ga ik bij HST week 7-8 achterwege laten. Omdat ik niet zo'nn fan ben van forced reps, helemaal niet 3 maal per week met zulke oefeningen. Maar je moet maar kijken of je het nog aan kan.
 
leuk dat je logt koekie , ik ben benieuwd man - good luck
 
Succes ik ga het volgen
 
Jo guys. Neem deze training niet serieus. Dit was de eerste na 6 weken tijd en tevens ben ik totaal niet voluit aan het knallen geweest.

Verder; nieuwe gym bevalt goed, goede BB sfeer, goede muziek, en goede training stuff.

60sec rust tussen elke set.

Squat ;
15x 30kg
15x 30kg

Chinnen ; (2sec aanspannen bovenin)
6x Bodyweight
5x Bodyweight

Dumbbell row ;
15x 14kg
15x 14kg

Bench Press
15x 30kg
15x 30kg

Dumbbell shoulder press ;
15x 6kg ---> bang i.v.m sleutelbeen :o
15x 6kg

Dumbbell shrugs ; (2 sec aanspannen bovenin)
15x 14kg
15x 14kg

Skullcrusher EZbar ;
15x 10kg
15x 10kg

Dumbbell curls ;
15x 8kg
15x 8kg

Seated calf raises ; (2 sec aanspannen bovenin)
15x 20kg
15x 20kg


Opdrukken 20x bodyweight -had ik ff zin in-

Goh wat ben ik moe ;)
 
Laatst bewerkt:
Als het zo licht is moet je de gewichten volgende keer gewoon flink verhogen.

En waarom zo weinig rust tussen de setjes?
 
whoow wat een training dan ook :O
Leuk ik ga je volgen!
 
Diep in mijn binnenste wil ik gewoon 4x p/week me muscles kapot maken.
Gewoon splitten dus.
Keihard die benen trainen, niet 3x per week 2 setjes squatten. Gewoon 3/4 sets keihard gaan en daarna leg press erachteraan. Zelfde als rug, gewoon 1x p/week zware deads,rows etc.

Ik ben ff aan het twijfelen mannen, nu kan ik nog ff switchen... aangezien deze training niks voorstelde... halverwege het schema alles omgooien zou immers zonde zijn!

Ik slaap er nog ff een nachtje over ;)
 
Laatst bewerkt:
ben benieuwd! hopen dat het je veel goed doet een log! ga m volgen. Top kerel
 
Update 07-05-09

Jow beeschten.
Aanpassingen in het schema. (zie beginpost, eerste pagina)

Vanmiddag Benen op het programma vanwege het feit dat ik gisteren pas me train schema heb gekregen en erg veel zin heb om benen af te raggen, die zijn namelijk vrij zwak bij me en het egoisme wilt graag squatten!

Morgen (vrijdag) pak ik voor één keer schouders samen met rug. Armen laat ik ff schieten deze week dan.

Vanaf Maandag ga ik wél volgens de dagelijkse routine trainen :thumb:
 
hee beest, je schema ziet er goed uit! ik zou alleen op de maandag 1 bicep oefening weglaten (cable curl), veel te veel voor zo'n klein spiergroepje. meer = niet altijd beter.

en het aantal oefeningen borst en rug is hetzelfde.. beter 3-5 dan 4-4.. rug is veel groter dan borst, heeft dus ook meer aandacht en werk nodig.

verder weinig te klagen :D

ik ga je log volgen, heb me dan ook geabonneerd! :thumb: succes bro'

enne.... 5-star rating toegevoegd ;)
 
Jow man, leuk dat je me ook gaat volgen ;)

Cable curl ga ik schrappen. Is inderdaad beetje overrated in dit schema.

Nu eerst ff eten :D
 
Ik verwacht een hyoooge sessie vandaag. Die benen moeten zo pijn doen dat je iig het eerste uur na je training niet kunt loggen omdat de gang naar de computer je te zwaar word :P
 
Succes koekie leuk dat je gaat loggen.:D
 
koekie, lekker bezig! split is een prima keus man...ik heb altijd split getraind eigenlijk. meer mogelijkheid om kapot te gaan ;)

alleen je traint op donderdag rug en pakt vrijdag je traps aan....lijkt mij niet ideaal, wel?

succes, ik hou je in de gaten
 
Status
Neem contact op via conversatie.
Back
Naar boven