Fitness Seller

koemelkeiwit allergie (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Crash400

Novice
10 jaar lid
Lid geworden
21 mei 2008
Berichten
5
Waardering
0
Hallo,

Ik heb last van een koemelkeiwitallergie. Nu las ik op internet dat de allergie niet optreed bij hydrolisaten en vrije aminozuren. Klopt dit? Hebben meer mensen hier last van (lijkt mij wel)? Welke supplement kan ik het beste gebruik ivm. mijn allergie?

(sorry als ik weer eens iemand ben die het voor de 100e keer komt vragen, had de search even gebruikt en vond zo snel niet een topic waarin mijn vragen beantwoord werden).:D

Alvast bedankt !
 
je kan ook melk kopen die lactosevrij is hoor... of een andere vervanger is soyamelk...
 
je kan ook melk kopen die lactosevrij is hoor... of een andere vervanger is soyamelk...

Koemelkallergie is iets anders dan lactose-intolerantie, aan lactosevrije melk heeft hij niks.

Soyamelk is idd een oplossing, maar persoonlijk vind ik dat niet echt lekker. Heb je al eens melk van andere dieren geprobeerd? Geitenmelk, paardenmelk, schapenmelk, etc.
 
Koemelkallergie is iets anders dan lactose-intolerantie, aan lactosevrije melk heeft hij niks.

Soyamelk is idd een oplossing, maar persoonlijk vind ik dat niet echt lekker. Heb je al eens melk van andere dieren geprobeerd? Geitenmelk, paardenmelk, schapenmelk, etc.


Aah srry ik maakte meteen de link naar lactose intolerantie:)

Ik weet het niet hoor, maar dan vind ik soyamelk het beste, zeker als je er wat cacaopoeder bijdoet ofzo.

Paardenmelk?? heb ik nog nooit gedronken, hoe tappen ze dat eigenlijk af?
 
Ik zat te denken aan potten met poeder, niet aan glazen melk :D Heb nu wel soja-poeder. Ik moet zeggen dat het poeder weinig resultaat levert.

Mijn vraag is eigenlijk welke potten eiwitten ik kan gebruiken waarbij ik geen last krijg van de allergie (eczeem/droge huid/jeuk). Ik kwam op internet tegen dat hydrolisaten en vrije aminozuren een oplossing kunnen bieden bij mijn probleem, dit omdat het eiwit dan een hele andere structuur heeft dan de (whey?)eiwitten.
 
Geiten wei (zoek)
 
Geiten wei (zoek)

Ik neem aan dat dit een grap is aangezien ik hier niks over vind ;) ? Vind enkel informatie, geen verkooppunten etc.

Zijn er nog andere alternatieven? Hoe zit het met hetgeen hydrolisaten en vrije aminozuren waar ik het over had?

Er moet toch wel iemand zijn die hetzelfde probleem heeft ?
 
Geen grap.

Geitemelk producten zijn erg in opkomst en vaak door mensen met koemelk problemen prima te gebruiken.

Zijn op het forum trouwens al meerder topics over geweest (bv http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/vyotech-goat-whey-91890/ en http://forum.dutchbodybuilding.com/f22/whey-geitenmelk-83239/ )

Misschien dat dit een oplossing is voor mij:

[Link niet meer beschikbaar]

Wat ik me nog wel afvraag, heb ik hier dan helemaal geen last van mijn allergie? Vind namelijk dit:

Een voordeel van geiteneiwit is dat het minder van het eiwitje alpha-S1 bevat. Dat is het eiwit waar mensen met een allergie voor koemelk op reageren

Dit zegt naar mijn mening dat er toch nog wel degelijk iets in zit wat kan leiden tot een allergische reactie
 
Idd, minder is niet geheel ontbrekend en waaneer dat net is waar je allergisch voor ben dan is het geen goed alternatief.
 
Ik heb het product besteld. Over een tijdje zal ik mijn bevindingen posten. Bedankt voor de hulp !
 
Hallo Mensen,

Heb zelf een lactose-intolerantie, mag geen melk (ook geen geit, maar wel soya) en geen gluten. Nu heb ik het volgende product gevonden

[Link niet meer beschikbaar]

waar bij staat dat het lactosevrij is. Maar alle whey eiwitten komen toch van gewone melk. Heeft er soms iemand ervaring met dit suplemment of kent weet men iets anders.

Heb al vele dingen geprobeerd maar blijf ook steken bij de Soya-eiwitten.

grtz
 
Waarom gebruiken jullie geen eiwitpoeder van eieren?
 
Ik mag helaas ook geen kippeneiwit. Zit nogal in een moeilijke situatie.
Ik zoek eigenlijk een supplement als maaltijdvervanger en het liefst iets spieropbouwends voor voor en na de training. Creatine kuren doe ik soms al.

Wie o wie kan mij helpen. Ik zal toch zeker niet de enige zijn met deze allergiën!!
 
Gij zijt precies wel een moeilijk geval. :p
Als je je echt wil beperken tot plantaardige eiwitten, dan zou ik deze site eens overwegen:
http://www.myprotein.co.uk/bulk-powders/protein-powders/

En dan zou ik overwegen een mengsel van verschillende plantaardige soorten te gebruiken, niet alleen soja, zodat zeker alle noodzakelijke aminozuren binnen krijgt.

Eventueel eens contact opnemen met die verkopers, uw situatie eens uitleggen, en hun advies vragen:
http://www.myprotein.co.uk/?page=contact-us

Succes
 
Hallo Mensen,

Heb zelf een lactose-intolerantie, mag geen melk (ook geen geit, maar wel soya) en geen gluten. Nu heb ik het volgende product gevonden

[Link niet meer beschikbaar]

waar bij staat dat het lactosevrij is. Maar alle whey eiwitten komen toch van gewone melk. Heeft er soms iemand ervaring met dit suplemment of kent weet men iets anders.

Heb al vele dingen geprobeerd maar blijf ook steken bij de Soya-eiwitten.

grtz



ik weet niet of je het weet maar in dat poeder zitten ook glutamine hoor... en je had het over dat je geen gluten mocht.....


zou verder idd even kijkje nemen op die site van mister10
 
Back
Naar boven