Fitness Seller

koffie voor training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

omdat caffeine gewenend werkt dus na een tijdje minder effectief als je het gebruikt als energie booster.

tja,gelijk met alles dus,niet overdrijven ,ik ga hety s uittesten ,ik drink bijna nooit koffie,nu ga ik s mijn creatine met koffie nemen voor de training,s zien wat dat gaat geven ,hopelijk geen rare effecten :D
 
tja,gelijk met alles dus,niet overdrijven ,ik ga hety s uittesten ,ik drink bijna nooit koffie,nu ga ik s mijn creatine met koffie nemen voor de training,s zien wat dat gaat geven ,hopelijk geen rare effecten :D

Een studie aan het Queen's Medical Center in Notthingham, Engeland, onderzocht de effecten van koolhydraatinname op de creatine opname. Vier maal daags, vijf dagen lang, gaven wetenschappers 24 gezonde mannen (met een gemiddelde leeftijd van 24 jaar) 5 g creatine óf 5 g creatine en 30 minuten later 93g koolhydraten met een hoge glycemic index. Beide supplementatie schema's zorgden voor grote toenames in de creatine voorraad. Dat komt omdat de insuline uitstoot gestimuleerd wordt door simpele suikers welke een rol spelen in het transport van creatine naar de spiercellen.
De absorptie van creatine door de spiercel is in de eerste plaats afhankelijk van de effectiviteit van de hoeveelheid aanwezige insuline. Insuline is een anabool hormoon dat er voor zorgt dat je cellen koolhydraten, aminozuren (eiwitten) en creatine moleculen opnemen. Als je creatine inneemt met water zal het de insuline afgifte niet stimuleren, omdat daar koolhydraten bij nodig zijn. Creatine innemen met vruchtensap is beter dan gewoon met water, maar een glas vruchtensap alleen bevat niet genoeg koolhydraten om een significante stijging van insuline teweeg te brengen.
Beïnvloed cafeïne de opname van creatine?
Belgische wetenschappers vergeleken de effecten van creatine inname (0.5g/1.1kg lichaamsgewicht per dag) naast creatine plus cafeïne (5mg/1.1kg lichaamsgewicht per dag) over een periode van 6 dagen. De hoeveelheid cafeïne die werd ingenomen stond gelijk aan 454mg voor een persoon van 100kg, een kop koffie bevat zo'n 200mg caffeine, dus deze dosering is ongeveer gelijk aan twee koppen koffie.
De niveaus PCr werden bij beide groepen groter. De studie toonde aan dat cafeïne de effecten van creatine benadeelt. Veel atleten drinken regelmatig koffie of cola, producten die cafeïne bevatten maar kunnen hier, na het innemen van creatine, beter een paar uur mee wachten
;)

bron: stay fit bodycare
 
mmm,toch maar niet dan ,bedankt voor de link :)
 
Ik ga niet trainen zonder dat ik ervoor koffie heb gehad :D
 
Ook maar eens proberen volgende keer.
Oja, een suikerklontje erin moet kunnen toch of drinken jullie het voor training gewoon zwart?
 
Ook maar eens proberen volgende keer.
Oja, een suikerklontje erin moet kunnen toch of drinken jullie het voor training gewoon zwart?
Ik drink het zwart zonder suiker omdat ik het lekkerder vind maar 1 klontje kan best en dan nog je gaat tog trainen
 
Ik weet 't niet. Ik heb het heel lang gedaan. Maar omdat m'n hart ook wordt geboost, ben ik sneller buiten adem. Omdat bij aanvang van m'n sets m'n hartslag in rust al hoger is.

Ook m'n glycogeenvoorraad en natriumvoorraad raakt veel sneller leeg en juist dat werkt super catabool gedurende een training. Na m'n training is m'n spijsvertering verstoord en koffie werkt laxerend. Ook wordt m'n huid droog en moet ik veel meer drinken om m'n vochtbalans op peil te houden. Ook eetlust wordt onderdrukt (wel goed in de cut!)

Indirect krijg je ook sneller last van cortisol. Al met al zijn er heel wat redenen om koffie te vermijden, eigenlijk.
 
Sorry hoor maar wat betenkt dat IMO toch elke keer ?
 
Ik heb ooit ergens gelezen dat koffie inderdaad een positief resultaat geeft als je het drinkt voor een training, je zou gewoon beter presteren, weet niet meer waar ik dat gelezen heb, maar ik dacht dat het wel wetenschappelijk onderbouwd was. Ik dacht iets van welbepaalde prikkels naar de hersenen ofzo..
 
Oh oh.. dan doe ik even een bakkie voor mn training de volgende keer ;)
 
ah ja zeker 2 tassen en je bent zeker wel meer gefocust e...ah da wist ik ni goed om te weten grtz
 
wie drinkt hier koffie voor het trainen?volgens de nieuwe SeF zou het de intensiviteit van je training verbeteren.Bovendien zou je lichaam dankzij caffeine meer testosteron aanmaken na een zware inspanning.

Dubbele Senseo neem ik, verder rest van de dag niet om effect tijdens de trainen groter te maken....

Bloedvaten worden wijder waardoor je spieren beter gaan doorbloeden, meer zuurstof erheen, meer brandstof erheen en meer afvoer van melkzuur..

Daarnaast natuurlijk de headrush...

Dat specifieke verhaal ven caffeine en testo heb ik iedergeval niet eerder gehoord...
 
Ook eetlust wordt onderdrukt (wel goed in de cut!)

WTF??? Normaal is 't toch net omgekeerd? Als is een flinke kop koffie gedronken heb, heb ik een halfuurtje erna reuzehonger.
 
Back
Naar boven