AndroidHealthClinic

Koffie

Bezoekers in dit topic

Kalossi Sulawesi espresso bonen van Simon Levelt.
Zelf malen en koffie zetten in een cafetiere...
 
Ben geen koffie kenner en drink gewoon wat de pot schaft, maar heb ooit echt een lekker bakje bij Shadow Project thuis gehad. Geen idee wat het was tho :emo:

inb4 AH huismerk.
 
Gewoon filterkoffie, zwart
 
‘Gewone” filterkoffie met vers gemalen bonen kan ook echt superlekker zijn. Zo ook slow filter koffie :zuip:
 
Wel vers gemalen koffie Sanca?
 
Drinken jullie ook wel eens diepvrieskoffie uit zo een machine? Das pas bocht :kots:
 
Slechte gevriesdroogde koffie kan nog slechter zijn dan die diepvriespakken. Stuk beter overigens ook.
 
Zodra koffie gemalen is, gaat het met de seconde (!) achteruit vanwege reactie met de lucht en luchtvochtigheid. Wel eens getest met een aantal collega koffieliefhebers, onvoorstelbaar gewoon. Daar zit dan ook het voordeel van de veelgeprezen nespresso maar ook de diepvriespakken.
 
Met goede bonen en een goede volautomaat moet je een nog betere smaak dan Nespresso kunnen maken hoor, maar Nespresso is wel zo gemaakt dat bijna iedereen het lekker vindt (commercieel georienteerd). Anders moet je toch maar eens een bakkie bij mij komen proberen, ondanks mijn Jura :D

Daar zou je best wel eens gelijk in kunnen hebben, alleen de personen die ik ken met een volautomaat vinden nespresso duur, dus die zullen ook wel beknibbelen op de bonen.
 
Je kunt het zo duur maken als je zelf wilt. Als je alles telt (en je hebt een redelijke volautomaat) incl. afschrijving, filters, reiniging etc., dan is Nespresso ineens niet meer zo duur en erg makkelijk. Helemaal nu er goedkopere cups verkrijgbaar zijn. En liever wat meer geld uitgeven voor een goede kop koffie dan minder aan een scheitbakkie.
 
Klopt helemaal, voor mij is de eenvoud doorslaggevend, ik ken mezelf, als ik voor iets anders zou gaan ga ik “way overboard”.
 
Mijn zwager heeft een of andere horeca machine, aparte bonenmaler, speciale koffie van weet ik waar... heerlijke espresso, maar wat een gedoe voor een klein bakje.

Wij hebben zelf een nespresso. Prima koffie wat mij betreft.
 
Hier staat een krups, het liefst stiekem toch met de hele koffiebonen uit de rode zak van Douwe Egberts.
 
Drinken jullie ook wel eens diepvrieskoffie uit zo een machine? Das pas bocht :kots:
Heeft mijn vader op de zaak, smaakt prima vind ik

Zelf een dolce gusto staan waar ik meestal lungo uit drink of een cappuccino en bij ons op het werk hebben we zo'n automaat met pelican rouge erin, is ook wel goed te doen
 
Drinken jullie ook wel eens diepvrieskoffie uit zo een machine? Das pas bocht :kots:

Hadden wij voorheen hier op de zaak van DE... niet te zuipen die zooi, een schande voor de koffie!
Inmiddels ingeruild op een bonending van 'Kaars', dus ook hier prima koffie.
 
Suggesties voor half automaat met aparte bonen maler? Ik zoek nog wat voor het nieuwe huis ;-)
 
Back
Naar boven