AndroidHealthClinic

Koffie

Bezoekers in dit topic

Nog niets geprobeerd van dit toestel.
De cupjes zijn ook iets anders, weet je hoe dat komt?
Omdat Nespresso geen zin meer heeft in copycats. Schijnt met patenten dichtgetimmerd te zijn, en unieke code per pad.
 

Bijlagen

  • 0ED471FE-8C11-458F-914A-F78494FD74C1.jpeg
  • Like
Waarderingen: BB_
Wat is het verschil en/of de meerwaarde tov het oude systeem?

nadeel is speciale cups welke je enkel via nespresso kunt bestellen. Dus een bak koffie kost je 50/60 cent.

veel variatie, voornamelijk grote bakken koffie, wel cappuccino achtig varianten veelal..

Ik drink enkel sterke zwarte koffie, dus voor mij is het geen meerwaarde. Smaak is prima maar niet voortreffelijk ofzo.

de reden dat er hier 1 staat is dat de bonen machine kapot was, er snel een dolce gusto stond wat drama is, en deze nieuw op de markt is waardoor je hem aan kon schaffen voor 50 euro inc doos variatie cups.

bonen apparaat blijft veruit mijn favoriet in elk geval.
 
nadeel is speciale cups welke je enkel via nespresso kunt bestellen. Dus een bak koffie kost je 50/60 cent.

veel variatie, voornamelijk grote bakken koffie, wel cappuccino achtig varianten veelal..

Ik drink enkel sterke zwarte koffie, dus voor mij is het geen meerwaarde. Smaak is prima maar niet voortreffelijk ofzo.

de reden dat er hier 1 staat is dat de bonen machine kapot was, er snel een dolce gusto stond wat drama is, en deze nieuw op de markt is waardoor je hem aan kon schaffen voor 50 euro inc doos variatie cups.

bonen apparaat blijft veruit mijn favoriet in elk geval.
Ok, ik ben echt wel fan van Nespresso, maar dan heel autistisch van 1 smaak. Maar ons apparaat loopt op zijn laatste benen dus ik vroeg me af wat die nieuwe cups nu precies voor meerwaarde hadden.
 
Ok, ik ben echt wel fan van Nespresso, maar dan heel autistisch van 1 smaak. Maar ons apparaat loopt op zijn laatste benen dus ik vroeg me af wat die nieuwe cups nu precies voor meerwaarde hadden.

volgens mij kloppen ze er meer lucht in, zoek maar eens op filmpjes. De pad wordt gecentrifugeerd en meerdere malen trekt het water erdoor.. je hebt er nu ook nog een luchtige kraag op zeg maar itt vorige nespresso. Op marktplaats staan er genoeg nieuw denk ik, aangezien er toen een actie was van 200 voor 50 inc cups. Erna kwam men erachter dat je de cups niet in de winkel kon kopen en dumpen ze weer.
 
Wat wil je weten?

Het belangrijkste van een bak koffie is voor mij de schuimlaag bovenop. Is deze groot / groter dan senseo of oudere nespresso? En kan je grote bakken zetten met deze?
 
Het belangrijkste van een bak koffie is voor mij de schuimlaag bovenop. Is deze groot / groter dan senseo of oudere nespresso? En kan je grote bakken zetten met deze?

senseo is geen koffie maar dat terzijde. Schuimkraag is groot ja. En hij wordt inderdaad veel gebruikt voor grote mokken. Maar zoals gezegd meer cappuccino etc van 300 ml plus.
 
er snel een dolce gusto stond wat drama is
Hoezo? Wij hebben nu ook zo eentje en als ik dan al eens een kopje maak met de Dolce gusto is het toch wel lekker.
 
Thanks. Ben je ook op de hoogte van maalgraden en dergelijke (bv doorlooptijden)? Ik geloof dat je dat automatisch kunt instellen, bij handmolens niet. Bij pistonmachine zal je fijner moeten malen als bij filter wat ik heb begrepen. Als iemand daar nog een duidelijke handleiding voor heeft houd ik mij van harte aanbevolen.
Maalgraden is echt per boon verschillend. Mijn doorlooptijd is nu korter dan gebruikelijk zo'n 20 seconden, maar dat bevalt mij wel goed eigenlijk. Verschilt ook weer per machine. Ik heb op mijn pistonmachine verschillende maalgraden. Standaard staat die op 2 of 3. Echter bij een olie-achtige boon, moet ik deze hoger zetten (dus grover) en bij een drogere boon fijner (standje 1 of 0). Dit verschilt werkelijk per merk/boon. Wat ik in de afgelopen 3 jaar heb geleerd. De kwalitatief betere bonen hoef je minder fijn te malen, vaak omdat ze meer aroma (en dus vaak olie-achtiger zijn). Dan is de drukopbouw het beste.


Advies voor semi- of volautomaten heb ik niet. Qua instellen en doorlooptijd. Daar ben ik niet mee bekend. Succes met je keuzes!
 
Hoezo? Wij hebben nu ook zo eentje en als ik dan al eens een kopje maak met de Dolce gusto is het toch wel lekker.

het apparaat dat wij hebben stopt niet vanzelf, dus moet je erbij blijven tot je kopje/tas vol is. Dat ervaar ik persoonlijk als hinderlijk, met rondlopende kinderen is je aandacht snel verlegt en loopt hij over. Verder moet je na elke bak je cup uitwisselen (lui). En ik vind hem tijdens het zetten veel knoeien op het aanrecht. Maar alle lof voor het apparaat wat 40 euro nieuw was ofzo :)
 
Ik drink enkel koffie op het werk, uit een automaat. Nu is dat van Miko, niet te drinken vind ik.
Op mijn vorige job waren het automaten van De Roode Pelikaan en de bonenkoffie daarvan vond ik wel goed
 
Ik drink oplos koffie :trollface:
 
Koffie bestaat voor grotendeels uit water dus het zal er idd mee van doen hebben, of je het proeft is een 2e. Maar los daarvan in bepaalde delen van NL is het water erg hard. Dat is ook van invloed op het apparaat, aanslag e.d.
Ik werk zelf in de koffie/thee business en kan je vertellen dat de kwaliteit en samenstelling van water de smaak van koffie en thee helemaal beïnvloedt. Ondanks dat Nederland zowat het minst harde kraanwater heeft van Europa is het kraanwater hier voor zowel koffie als thee eigenlijk altijd te hard (te veel mineralen e.d.). om het beste smaakprofiel te behalen.

Veel horeca zaken en grotere kantoren/bedrijven hebben vaak waterfilters geïnstalleerd die het water op de juiste samenstelling krijgen voordat er koffie/thee mee wordt gezet. De waterfilters die je in je eigen machine kunt plaatsen kun je afstellen op de hardheid op je eigen kraan water. Maakt een wereld van verschil.
 
Ik werk zelf in de koffie/thee business en kan je vertellen dat de kwaliteit en samenstelling van water de smaak van koffie en thee helemaal beïnvloedt. Ondanks dat Nederland zowat het minst harde kraanwater heeft van Europa is het kraanwater hier voor zowel koffie als thee eigenlijk altijd te hard (te veel mineralen e.d.). om het beste smaakprofiel te behalen.

Veel horeca zaken en grotere kantoren/bedrijven hebben vaak waterfilters geïnstalleerd die het water op de juiste samenstelling krijgen voordat er koffie/thee mee wordt gezet. De waterfilters die je in je eigen machine kunt plaatsen kun je afstellen op de hardheid op je eigen kraan water. Maakt een wereld van verschil.
Gebruik nu Brita filter voor koffie, thee en moet zeggen de kalk is weg en het smaakt wat zachter.
 
Back
Naar boven