XXL Nutrition

Koken en afwegen

Bezoekers in dit topic

Mrmtty20

Dutch Bodybuilder
Lid geworden
10 sep 2020
Berichten
432
Waardering
691
Lengte
1m76
Massa
70kg
Hoe doen jullie dat, koken voor jullie gezin en alles voor jezelf afwegen? Ik heb het daar soms wel wat lastig mee, omdat ik hier ook dikwijls lees dat je moet rauw moet afwegen.

Een éénpansgerecht is nog redelijk easy, alles rauw afwegen wat erin gaat, stel dat ik 1/3de neem van de hele pot, deel ik de deelgerechten ook door 1/3de en is dat redelijk dicht bij de waarheid.
Maar hoe doen jullie dat met groente, vlees, vis,...? Gewoon gekookt wegen op je bord? En wat met de klont boter die je gebruikt om het vlees van iedereen te bakken?

Soms klinkt het als overthinking, maar ik denk dat verkeerd afwegen of schatten toch wel een paar honderd kcal kan schelen met de werkelijkheid.

Thx!
 
Maar hoe doen jullie dat met groente,
Bevat zo weinig kcal dat het niet veel verschil maakt als je iets meer of minder pakt.

Je moet natuurlijk wel aan je eiwitten komen. Als je 4 kipfilets bakt en 2 zijn voor jou is het toch vrij simpel?

En wat met de klont boter die je gebruikt om het vlees van iedereen te bakken?
Gewoon cooking spray gebruiken https://xxlnutrition.com/nl/perfect-cooking-spray

Soms klinkt het als overthinking, maar ik denk dat verkeerd afwegen of schatten toch wel een paar honderd kcal kan schelen met de werkelijkheid.
Dat zou zomaar kunnen inderdaad
 
Ongekookt/Rauw weeg ik dingen als het nodig is om te wegen.

Als je een beetje consistent trackt en eet, voor de meesten is alleen het diner elke dag anders gok ik zo, dan maken die paar honderd kcal niet uit. Dus e.g. elke dag de boter vergeten is niet zo erg, als je het maar elke dag vergeet en elke dag hetzelfde doet ;)

Draai het even om: Als jij op 2200 kcal 0,5 kg per week afvalt, maar stiekem eet je altijd 2400 kcal, dan val je nog steeds 0,5 kilo af? Het cijfertje is irrelevant, via de resultaten tweak je want dat zijn je doelen.
 
Back
Naar boven