XXL Nutrition

Kom niet aan in spiermassa

Bezoekers in dit topic

Bobby69

Cool Novice
Lid geworden
26 nov 2019
Berichten
63
Waardering
11
Lengte
1m92
Massa
83kg
Vetpercentage
13%
Beste forumleden,

Ik ben in augustus voor 3 weken op vakantie geweest zonder te te trainen en ik at maar 1x of hooguit 2x per dag en ben toen al mijn spiermassa kwijtgeraakt.
Nu zijn we zo'n 3 maanden verder en was gelijk weer gaan trainen en gaan eten alleen ik kom gewoon niet aan in spiermassa alles wat ik ben aangekomen tot nu toe is vet (tenminste dat lijkt zo) ook qua kracht schiet ik niet veel op.
Ik kom zo'n 1,5kg per maand aan op dit moment en eet ongeveer 200g proteïne per dag en rond de 80-100g vet en de rest vul ik met koohlhydraten dus mijn dieet is wel redelijk oke denk ik.
Wat doe ik verkeerd wat ik snap er niks meer van. (voor ik op vakantie ging boekte ik redelijk snel progressie)
Iemand advies?

Ik ben op dit moment 89kg met een best wel hoog vet precentage (gok zo tussen 20-26%) en ben 195cm.
Of is het beter om mijn bulk te stoppen en eerst mijn vet% wat lager te brengen naar rond de 15%?
 
Beste forumleden,

Ik ben in augustus voor 3 weken op vakantie geweest zonder te te trainen en ik at maar 1x of hooguit 2x per dag en ben toen al mijn spiermassa kwijtgeraakt.
Nu zijn we zo'n 3 maanden verder en was gelijk weer gaan trainen en gaan eten alleen ik kom gewoon niet aan in spiermassa alles wat ik ben aangekomen tot nu toe is vet (tenminste dat lijkt zo) ook qua kracht schiet ik niet veel op.
Ik kom zo'n 1,5kg per maand aan op dit moment en eet ongeveer 200g proteïne per dag en rond de 80-100g vet en de rest vul ik met koohlhydraten dus mijn dieet is wel redelijk oke denk ik.
Wat doe ik verkeerd wat ik snap er niks meer van. (voor ik op vakantie ging boekte ik redelijk snel progressie)
Iemand advies?

Ik ben op dit moment 89kg met een best wel hoog vet precentage (gok zo tussen 20-26%) en ben 195cm.
Of is het beter om mijn bulk te stoppen en eerst mijn vet% wat lager te brengen naar rond de 15%?
Zou eerst ff lekker afvallen als je tussen de 20-26% zit ja
 
Zou eerst ff lekker afvallen als je tussen de 20-26% zit ja
Ja heb het net ff gemeten en zit op 18,5% maar die metingen zijn nooit helemaal accuraat dus gok dat ik op 19,5-20% zit. maar ga dan eerst wel afvallen. bedankt!
 
Welk schema volg je? Na drie maanden moet je wel al iets zien, zeker als je een verleden hebt met kt.
Het kan zijn dat je je kcal behoefte te hoog inschat. Of misschien meer kcal
binnenkrijgt dan je denkt.
 
Welk schema volg je? Na drie maanden moet je wel al iets zien, zeker als je een verleden hebt met kt.
Het kan zijn dat je je kcal behoefte te hoog inschat. Of misschien meer kcal
binnenkrijgt dan je denkt.
Ik train op dit moment elke spiergroep 1x per week als volgt: maandag: legs dinsdag: chest&triceps woensdag rug&biceps donderdag of vrijdag schouders

Maar ik meet mijn calorien wel redelijk accuraat denk ik maar ik eet ook niet altijd even clean zeg maar.
Ik zou wel wat meer op mijn voeding letten en meer proberen te slapen en kijken of het dan beter gaat. bedankt!
 
Als beginner denk ik dat je beter af bent met fullbody (ss, gslp, 5x5) of de ub/lb stickie van hier. Denk dat elke spiergroep 1x per week nu te weinig is (te veel isolatie, te weinig compounds). Hard trainen goed rusten dan komt het wel goed.
 
Geduld en focus op constante progressie (herhalingen, techniek, gewicht) en het komt vanzelf met elk schema wat alle spiergroepen goed raakt.

Voor je zelfbeeld kun je eerst afvallen, maar imo gaat afvallen makkelijker met meer spieren.
 
Als je op dat VP staat is het geen wonder dat je geen verschil merkt in de spiegel, wie weet heb je gewoon wel wat spiermassa aangemaakt zonder het te merken.
 
Beste forumleden,

Ik ben in augustus voor 3 weken op vakantie geweest zonder te te trainen en ik at maar 1x of hooguit 2x per dag en ben toen al mijn spiermassa kwijtgeraakt.
Nu zijn we zo'n 3 maanden verder en was gelijk weer gaan trainen en gaan eten alleen ik kom gewoon niet aan in spiermassa alles wat ik ben aangekomen tot nu toe is vet (tenminste dat lijkt zo) ook qua kracht schiet ik niet veel op.
Ik kom zo'n 1,5kg per maand aan op dit moment en eet ongeveer 200g proteïne per dag en rond de 80-100g vet en de rest vul ik met koohlhydraten dus mijn dieet is wel redelijk oke denk ik.
Wat doe ik verkeerd wat ik snap er niks meer van. (voor ik op vakantie ging boekte ik redelijk snel progressie)
Iemand advies?

Ik ben op dit moment 89kg met een best wel hoog vet precentage (gok zo tussen 20-26%) en ben 195cm.
Of is het beter om mijn bulk te stoppen en eerst mijn vet% wat lager te brengen naar rond de 15%?
In 3 weken al je gains kwijt, heftig 🤭
 
Als je op dat VP staat is het geen wonder dat je geen verschil merkt in de spiegel, wie weet heb je gewoon wel wat spiermassa aangemaakt zonder het te merken.

Ja denk dat je gelijk hebt ik ga cutten in januari en dan zie ik wel hoe ik er na de cut uit zie.
 
Geduld en focus op constante progressie (herhalingen, techniek, gewicht) en het komt vanzelf met elk schema wat alle spiergroepen goed raakt.

Voor je zelfbeeld kun je eerst afvallen, maar imo gaat afvallen makkelijker met meer spieren.
Ja ik ga in januari of februari cutten heeft weinig zin om dat nu te doen denk ik. of zorgt een hoger vp ook dat je moeilijker spieren aanmaakt?
 
In 3 weken al je gains kwijt, heftig 🤭
vooral kracht massa weet ik niet zo zeer. deed eerst 75kg 12x op bench en toen ik terug kwam deed ik met moeite 45kg voor 12 en nu doe ik 55kg voor 12. zelfde geldt voor squat en andere oefeningen
 
vooral kracht massa weet ik niet zo zeer. deed eerst 75kg 12x op bench en toen ik terug kwam deed ik met moeite 45kg voor 12 en nu doe ik 55kg voor 12. zelfde geldt voor squat en andere oefeningen
Is niet heel raar. Je zou snel terug op niveau moeten zijn.
 
Meten is weten. Dus uitrekenen wat je bmr is, daarna je Total energy expenditure uitrekenen en daar 10 / 20 / 30% boven gaan zitten met je inname. Dat wordt je uitgangspunt.

Vervolgens elke week meten en met die data die je elke week genereert je voedingsschema aanpassen.
 
Back
Naar boven