Fitness Seller

Kom niet aan (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Niveau? Ik zou je bron nog maar een keer even opnieuw lezen als ik jou was.

Energiebronnen worden alleen omgezet in glucose als er een tekort aan koolhydraten in de voeding is (1st line). Als je teveel eiwitten eet worden de aminozuren waaruit eiwitten bestaan omgezet in ureum en uitgescheiden.

Anony, je hebt ergens halve info verkregen.Ureum zit altijd in je urine ook als je relatief weinig eiwitten eet. Je maakt idd wel meer aan als je meer eiwitten eet.
Maar je lichaam breekt sowieso eiwitten af om te gebruiken als brandstof. Als in een continu proces. Ook als je voldoende KH binnen krijgt.

Bij een tekort aan KH gaan we in basis over op vetten of ketonen(keto dieet) of bij accute energie stress met verhoogd cortisol eiwitten als extra energiebron.
Hoe het exact gaat kan Galen wel toelichten.
 
Op eet meer dan 200 gram eiwitten. Voor zijn gewicht is dat een overload.(minder dan 70 kilo vetvrijemassa). 140 a 180 is ruimschoots voldoende en dan hanteer ik 3 gram eiwit per kg vvm. Als iemand tegen hem zegt om minder protein te eten, dan gaat dat niet zn eiwitsynthese verneuken.
Teveel eiwit is nergens voor nodig.

Ja, tis idd beter teveel dan te weinig, maar je kan 20 a 30 gram erover gaan, geen 100 of het dubbele.

Het was een stukje sarcasme, dat weet je?
Maar het dubbele van 3 gram is idd erg veel, Maar gemiddeld 3,5 gram tot 4 gram is naar mijn idee een erg mooie inname.
Niet altijd nodig maar wel lekker om droog op te worden of te blijven. Als de rest van het dieet ook klopt.
 
Anony, je hebt ergens halve info verkregen.Ureum zit altijd in je urine ook als je relatief weinig eiwitten eet. Je maakt idd wel meer aan als je meer eiwitten eet.
Maar je lichaam breekt sowieso eiwitten af om te gebruiken als brandstof. Als in een continu proces. Ook als je voldoende KH binnen krijgt.

Bij een tekort aan KH gaan we in basis over op vetten of ketonen(keto dieet) of bij accute energie stress met verhoogd cortisol eiwitten als extra energiebron.
Hoe het exact gaat kan Galen wel toelichten.

Ik bedoelde niet te impliceren dat alleen daarbij ureum komt. Wat ik met mijn post bedoel is dat er een groot verschil is tussen een teveel aan eiwitten en een tekort aan koolhydraten.

Ketose ed valt daar inderdaad nog tussen, maar dat was niet relevant voor wat ik probeerde duidelijk te maken.
 
Back
Naar boven