XXL Nutrition

komt dat zien, studenten in rechten en anderen. Een uitgelezen kans om een forumlid te helpen!

Bezoekers in dit topic

haaii

Freaky Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
28 apr 2010
Berichten
5.182
Waardering
778
pfff mijn broer moet 7duizend euro schadevergoeding bepalen voor een fietsongelukje:roflol:

Esthetische schade noemen ze dat. Is dit bedrag wel gerechtvaardigd? Hij fietste vermoedelijk wel op het verkeerde fietspad maar dan nog. Eerst was het bedrag 1,3duizend euro maar nu overweegt mijn ma een advocaat in te schakelen. Iemand hier meer kennis over? Pfff esthetische schade, ik klaag toch ook niemand aan om hoe ik geboren ben:p Laat staan de dieperik in helpen. Misschien dat ik hier maar een topic moet over openen.

ken het verhaal niet, maar esthetische schade is onzin. net of die gozer zo psychisch aangedaan is, en nu voort bang is van fietsen/auto's. :rolleyes:

Uitleg over ongeluk?

Tis een vrouw, maar dat is niet zo belangrijk. of maakt dat een verschil. En wat wil je weten van het verhaal. Vraag maar de belangrijke punten, alles wat we erover weten(onze rechten) is mooi meegenomen. Er is zo'n onderhandelaar, ik weet niet hoe het heet geen advocaat maar iets anders, die mijn broer onderdruk heeft gezet en hem aangespoord akkoord te gaan met een provisie te betalen. Als hij die betaalt zegt, ook al is dat maar 300euro, zegt hij toch dat hij akkoord gaat met die betaling toch? (lees:€7000)

Ben zelf een complete nitwit op dit domein.

Zal het in het kort uitleggen, dit is wat ik erover weet:


Broer zat te fietsen met een nieuwe oude koersfiets. Reed vermoedelijk even op het verkeerde stukje waar het fietspad splitst omdat dat korter is. botst tegen bedaagd vrouwtje aan. Ambulance gekomen. Vrouw heeft een kapotte fiets en wilt liefst ook dat de esthetische schade die ze opgelopen heeft vergoed zien worden. Een onderhandelaar die mijn broer aanraadt een provisie te betalen maar die pleit natuurlijk in het voordeel van zijn client. Wanneer die zegt dat het beter is een voorschot te betalen is dat natuurlijk niet de meeste betrouwbare bron. Alle tips en tricks zijn welkom!

kanttekening: Dit is slechts een hypothetische situatie puur voor educatieve doeleinden. Enige overeenkomsten met de werkelijkheid zijn louter toevallig.
 
Laatst bewerkt:
ik dacht foto's van lekkere rechtenstudentjes te zien... ****ing bait&switch

I r dissapoind
 
Hoe erg is dat vrouwtje eraan toe?
 
Welke schade heeft die dame opgelopen?

Mijn hand is ****ed up van een ongeval, Bulgaar die aan het spookrijden was, moest foto's etc maken voor verzekering en verslag van de dokter, maar na anderhalf jaar nog steeds geen euro gezien.
 
Hoe erg is dat vrouwtje eraan toe?

Zoals ik al zei denk ik: wat litteken(s) op het hoofd die enigszins ontsieren. Voor de rest is die fysiek tip top.
 
Laatst bewerkt:
7000€ is onzin. Kan me niet voorstellen dat een rechter ook zo'n bedrag uitspreekt voor zoiets. Zelfs voor ergere dingen zie je zo'n bedragen zelden. Enkel de materiële schade en onkosten voor ziekenhuisopname en done.

Ze wil er precies enkel geld uit slaan... Weet natuurlijk niet wat er exact gebeurd, mogelijk minimalisatie van feiten aangezien het je broer is.
 
Ik lees net op een papier: in het verslag blijkt u erkent te hebben dat u aansprakelijk bent voor het ongeval, gelieve het voorschot te betalen.

Klopt, ik was erbij en mijn broer heeft idd gezegd dat het zijn fout was, niet in zoveel woorden maar hij beaamde wat die halve gare hem zat te verwijten.

..dat werkt niet in 'ons' voordeel he?
 
Ik lees net op een papier: in het verslag blijkt u erkent te hebben dat u aansprakelijk bent voor het ongeval, gelieve het voorschot te betalen.

Klopt, ik was erbij en mijn broer heeft idd gezegd dat het zijn fout was, niet in zoveel woorden maar hij beaamde wat die halve gare hem zat te verwijten.

..dat werkt niet in 'ons' voordeel he?

Niets betalen en afwachten.
Ze zetten er blijkbaar nogal wat druk achter, omdat ze weten dat het uiteindelijk nooit zover komt, maar uiteindelijk heb jij dan wel al een stuk betaald...

Je verhaal is trouwens wel ERG moeilijk te volgen, aangezien het compleet onsamenhangend is :p
 
Lijkt me niet...klinkt wel enorm zo'n bedrag voor dergelijke feiten? :s
 
Hoeveel spijt heeft je broer, heeft hij met de vrouw gepraat en zo, zijn oprechte verontschuldigingen aangeboden enz?
 
Ik lees net op een papier: in het verslag blijkt u erkent te hebben dat u aansprakelijk bent voor het ongeval, gelieve het voorschot te betalen.

Klopt, ik was erbij en mijn broer heeft idd gezegd dat het zijn fout was, niet in zoveel woorden maar hij beaamde wat die halve gare hem zat te verwijten.

..dat werkt niet in 'ons' voordeel he?
Ongeval blijft ongeval, bij de meeste ongevallen is er wel sprake van iemand die in de fout ging om een of andere reden maar het blijft een ongeval. Niet naar advocaten luisteren, zou je zelf ook moeten weten, die proberen zelfs de ergste gangster vrij te praten puur uit eigen geldgewin.
 
7000€ is onzin. Kan me niet voorstellen dat een rechter ook zo'n bedrag uitspreekt voor zoiets. Zelfs voor ergere dingen zie je zo'n bedragen zelden. Enkel de materiële schade en onkosten voor ziekenhuisopname en done.

Ze wil er precies enkel geld uit slaan... Weet natuurlijk niet wat er exact gebeurd, mogelijk minimalisatie van feiten aangezien het je broer is.

Neuh vertel het vrij objectief, op dat van die onderhandelaar na misschien. Maar zo is het ongeluk gebeurt, hij reed in de foute richting, hoofden botsten tegeneen, niks was opzettelijk, en zij heeft een litteken. Ik heb die bemiddelaar horen zeggen dat het de dokter was die ingeschat had hoeveel die behandelingen aan haar hoofdletsel zouden gaan kosten. Nu zie ik gvd dat in augustus een brief was verstuurd met daarin iets in de trend van: gelieve dit bedrag te storten of het inhoudelijk tegen te spreken binnen de tien dagen, ander ben je automatisch aansprakelijk. Ofzoiets..

---------- Post toegevoegd Sat 12 Jan 2013 om 15:47 ----------

Hoeveel spijt heeft je broer, heeft hij met de vrouw gepraat en zo, zijn oprechte verontschuldigingen aangeboden enz?

Ik vind dit eigenlijk niet zo verkeerd. Maar dit gaat nooit lukken. Het is een wij tegen zij strijdje aant worden. En vooral, mijn broer zou veeleer werk zoeken en die schade betalen dan zijn excuus aanbieden. Ik begrijp dat het vrij hectisch geschreven is allemaal, mijn excuus daarvoor. Dat maakt het allemaal er niet makkelijker op. Maar ben zelf nog volop informatie aan het verschaffen en het dit topic in een impuls geopend zonder het goed voor te bereiden. Vraag maar raak indien er wat niet klaar helder voor jou is.;)
 
in b4 Vito die een hele lange tekst typt met ontzettend veel moeilijke woorden om zo te laten zien dat hij verschrikkelijk veel verstand heeft van recht.
 
Neuh vertel het vrij objectief, op dat van die onderhandelaar na misschien. Maar zo is het ongeluk gebeurt, hij reed in de foute richting, hoofden botsten tegeneen, niks was opzettelijk, en zij heeft een litteken. Ik heb die bemiddelaar horen zeggen dat het de dokter was die ingeschat had hoeveel die behandelingen aan haar hoofdletsel zouden gaan kosten. Nu zie ik gvd dat in augustus een brief was verstuurd met daarin iets in de trend van: gelieve dit bedrag te storten of het inhoudelijk tegen te spreken binnen de tien dagen, ander ben je automatisch aansprakelijk. Ofzoiets..
Is het die 7000€ dat ze willen je al meteen betaald of een deel ervan?
 
Ongeval blijft ongeval, bij de meeste ongevallen is er wel sprake van iemand die in de fout ging om een of andere reden maar het blijft een ongeval. Niet naar advocaten luisteren, zou je zelf ook moeten weten, die proberen zelfs de ergste gangster vrij te praten puur uit eigen geldgewin.

Het is geen advocaat, maar komt idd wel op tzelfde neer. Mijn ma is ook zelf van plan dit uit te stellen etc. T'is men broer die het een beetje verknalt.


Maar kan er nog 'in beroep gegaan worden' ondanks die brief waar ik het in mijn vorige post over had?
 
Welke zaken het misschien zouden kunnen verduidelijken:

- datum ongeval
- wanneer heb je er nog iets van gehoord?
- hoe is het tot een zaak met advocaten gekomen?
- hoe komt die bemiddelaar in het verhaal?
- wanneer die brief gekregen van voorschot etc?
- wat is het laatste dat je er van gehoord hebt, waarom je nu even in paniek bent?
 
Een rechter gaat nooit een schadevergoeding toewijzen zonder dat deze goed onderbouwd is en zonder bewijzen. Bv ziekenhuiskosten etc moet met factuur aangetoond. Vraag aan de tegenpartij schade aan fiets & ziekenhuis kosten op en betaal die en gedaan. Als het tot rechtszaak komt heb je je goede wil getoond door die te betalen. De rechter kan dan eventueel nog een bijkomend bedrag op leggen maar dat gaat sowieso niet erg veel zijn als dat niet onderbouwd kan worden.

(ik studeer geen rechten)
 
No offence maar als je door toedoen van een halve zool meerdere littekens op je gezicht krijgt dan verdien je wel meer compensatie dan een magere 7000 euro
 
Het is geen advocaat, maar komt idd wel op tzelfde neer. Mijn ma is ook zelf van plan dit uit te stellen etc. T'is men broer die het een beetje verknalt.


Maar kan er nog 'in beroep gegaan worden' ondanks die brief waar ik het in mijn vorige post over had?
Van die brief weetk niet
 
Back
Naar boven