AndroidHealthClinic

Koning Fatburner - Efedrine HCl

Bezoekers in dit topic

Efedrine (HCl)

Wat is Efedrine?
Efedrine is een sympathomimetische drug, dat wil zeggen een substantie die het effect van adrenalines nabootst.

De neurologische en fysiologische werking
Deel 1
Efedrine heeft een vrij zwakke werking op de adrenerge receptoren, het werkt namelijk als een alfa-receptor antagonist en een beta-2-receptor agonist.

Het grootste deel van de werking komt echter van een andere bron. Efedrine lijkt zo sterk op noradrenaline dat het door zenuwterminals wordt opgenomen door "uptake 1". In deze zenuwterminals worden zij opgenomen in de vesicles door de vesiculaire monoamine transpoter in ruil voor noradrenaline dat naar het cytosol wordt gedreven. Een deel van het cytosolaire noradrenaline wordt afgebroken door MAO, de rest ontsnapt via uptake 1 in ruil voor monoamine om op de postsynaptische receptoren hun werking uit te oefenen.

De werking van efedrine is dus diffuus, een samenvatting van de werking is dus:
  • Direct effect op de adrenerge receptoren
  • Inhiberen van uptake 1, daarbij versterken van het effect van de vrijgelaten noradrenaline
  • Inhiberen MAO

Deel 2
De effecten van deze neurologische processen is dus een versterkte en vermeerderde noradrenaline release.

Noradrenaline release zorgt voor de "fight-or-flight response", dit resulteert in een directe verhogen van de hartslag, verhoogde bloeddruk door verhoogde bloedflow en een relase van glucose.

De diffuse werking zorgt ervoor dat gebruikers altijd wel iets voelen.

De effecten van de noradrenaline release zorgen voor een stijging van de hartslag, wat betekent dat het calorisch gebruik stijgt. Door de adrenaline-achtige werking van efedrine is het ook de meest potente "Workout-enhancer". Het combineert de effecten van wat alle pre-workout supplementen graag zouden bereiken (bloedflow, verhoogde HR).

• Like
Waarderingen: Big-T
En aangezien asperine niet echt fijn voor je maag is wordt het aangeraden om, als je de stack met asperine gebruikt, het vlak na het eten in te nemen.

Cardio-aspirine (tabletjes op 100mg) hebben een beschermende film die maagsapresistent is, dus je hoeft je geen zorgen meer te maken voor maagzweren.

Niet via een gewone winkel in iedergeval ;)

Zijn we al mee bezig, maar bedoelde meer iets om het proces te versnellen of te vergemakelijken

HEEEEEERRLIJK spul.....

In die neusdruppels zit pseudoefedrine, dat absoluut niet dezelfde werking heeft en waardeloos is.

Overigens niet geheel onterecht dat het verboden is, het is een extreem potent goedje.

Wat vaak onderschat wordt is het volgende: Efedrine heeft een vernietigende werking voor obesitas etc. Resultaat Vet% en BMI daalt, minder kans op cardiovasculaire aandoeningen.

Kijkend naar de rauwe fysiologische werking van efedrine, kan er geen andere conclusie bestaan dan voortdurend gebruik van dit geneesmiddel te mijden. Het zorgt voor a) een verminderde receptorwerking voor noradrenaline b) verminderde aanwezigheid adrenaline.

Dit kan betekenen dat in levensbedreigende situaties je ongevoelig bent voor het "fight-or flight" effect.

Aan de ene kant wel jammer dat het verboden is, de werking is ongeevenaard.

Zijn er misschien wat richtlijnen ivm hoe lang je het aan één stuk door mag gebruiken ? (aantal weken ofz...)

Ik gebruik het 5 dagen wel, 2 dagen (weekend) niet; dat 4 weken aan een stuk en dan een week niet. Dan kan je terug herhalen!

Op mijn label staat max 7 dagen, om de 6-8.
Kan iemand me melden hoe het zit met dat stacken ? Ik kan niet goed tegen caffeine en in yohimbe heb ik ook geen zin.

Als ik de losse efedrine hcl gebruik, gewoon in combi met cardio en juiste voeding is het toch verder ook prima ? Of moet er perse gestacked mee worden om het werkend te krijgen ? Vandaag voor het eerst begonnen en neem er max 2 per dag.

Ik heb pilletjes met 8 mg erin. dagelijkse dosis is dus 2 a 3 maal de 8 mg.

jeps en enkele jaren terug nog zonder voorschrift te verkrijgen alpha-vit 20mg efedrine per tab.konden ze beter in de handel houden maar dan met voorschriftje ipv uit de handel te nemen:(

mooie tijd was dat ja:D,, bij ons had je ze gewoon in de smartschop koste ook nog geen drol

Btw voor de Belgen.... Ik had hier gelezen van Big-T dat sommige apotheken efedrine (onterecht) meegeven zonder voorschrift. Heb de proef op de som genomen en na 3 mislukte pogingen heeft de 4de apotheek mij caf+efedrine caps gemaakt zonder voorschrift. Nadat ze hun systeem checkten omdat ze vermoedden dat het niet kon zonder voorschrift. Ik was dan ook heel verbaasd toen ze zeiden dat het vrij verkrijgbaar was. Waarschijnlijk miskeken... Ik zei gewoon dat het fatburner was voor m'n trainingen.

Btw voor de Belgen.... Ik had hier gelezen van Big-T dat sommige apotheken efedrine (onterecht) meegeven zonder voorschrift. Heb de proef op de som genomen en na 3 mislukte pogingen heeft de 4de apotheek mij caf+efedrine caps gemaakt zonder voorschrift. Nadat ze hun systeem checkten omdat ze vermoedden dat het niet kon zonder voorschrift. Ik was dan ook heel verbaasd toen ze zeiden dat het vrij verkrijgbaar was. Waarschijnlijk miskeken... Ik zei gewoon dat het fatburner was voor m'n trainingen.
heeft hij er ook even de formule bijgezet,hoeveel mg per ml efedrine,caffeine,zo ja hoeveel was dat dan?:rolleyes:

MEDEDELING,ben vandaag net begonnen met het nemen van mijn efedrine,heb net een 15tal min.geleden een 40mg genomen en voel me helemaal hyper en toppie,sta al te popellen om naar de gym te gaan,veel fijner gevoel dan clenbuterol:p:D

Terug
Naar boven