Fitness Seller

Kookspullen

Bezoekers in dit topic

Ik weet ook wel dat je pannen nodig hebt voor rijst met kip ... Het gaat erom dat veel pannen troep zijn en echt irritant zijn om mee te koken.

Daarom is het voor de meeste handig om te weten welke pannen ze moeten kopen van een goed merk.

Demeyer pannen en Global Messen :clap::clap::clap:
 
Ik vind de airfryer toch wel een vondst. Ik heb slechts een goedkoopje van de Action, maar die gaat toch al een goed jaar prima mee!
 
Ik weet ook wel dat je pannen nodig hebt voor rijst met kip ... Het gaat erom dat veel pannen troep zijn en echt irritant zijn om mee te koken.

Daarom is het voor de meeste handig om te weten welke pannen ze moeten kopen van een goed merk.

Echte Profession; koop dan 1x goed en daarna nooit meer Falk pannen zijn van koper ik ken Horeca bedrijven die doen niets anders dan daarmee koken dag in dag uit voor de laatste 40 jaar.
Ik denk dat jij met een beetje geluk het nog na kan laten aan de volgende generatie.
 
Ze staan op het kerstlijstje zeg maar, heb op het moment een setje messen wat al zo'n 6 jaar meegaat ondertussen (Viners), maar van zodra deze het begeven komt er een Global setje in ;-)
Heb ook al een jaar of 7 Lagustina pannen, ook heel tevreden van :-)
 
2 Global messen (Koksmes en iets kleiner groente mes) :bow2:
Le Creuset koekenpannen (Goede stevige greep, maar niet heel tevreden over)
Een paar knappe, grote snijplanken (groen, rood en blauw)
Magimix 3200XL keukenmachine en een Braun MQ735 staafmixer (Beiden echt top! Goed schoon te maken en doen al jaren wat ze moeten doen)

Kan niet wachten tot ik een knappe vriezer heb. Moet het tijdelijk even doen met zo'n soort uitvergrote brievenbus... :mad: (Los vriezertje even geen plek voor)
 
Laatst bewerkt:
Nice! Thanks... Die kende ik nog niet! Zien er mooi uit... Zelf ervaring mee?

Zeker ik werk niet met anders. Gewoon netjes mee omgaan en "your settled for life".

Mocht je er 1 of meerdere willen aanschaffen;

Ja ze zijn duurder maar dit is je laatste pan die je ooit koopt.
Ga naar een plek dat je hem even beet kunt nemen/ kunt laten adviseren. Of naar iemand die ze al heeft :D

Ik heb privé meerdere modellen ook voor dingen die minder gebruikelijk zijn.
 
Zeker ik werk niet met anders. Gewoon netjes mee omgaan en "your settled for life".

Mocht je er 1 of meerdere willen aanschaffen;

Ja ze zijn duurder maar dit is je laatste pan die je ooit koopt.
Ga naar een plek dat je hem even beet kunt nemen/ kunt laten adviseren. Of naar iemand die ze al heeft :D

Ik heb privé meerdere modellen ook voor dingen die minder gebruikelijk zijn.

De vraag is of we gas of inductie nemen in de nieuwe keuken/nieuwbouwhuis... Ik ben een voorstander van gas omdat ik t gewend ben, mooier vindt en ik t toch niet schoonmaak... :p;) Dan snap je ook wat de reden is van de bazin in huis om voor inductie te kiezen! Ik zag dat ze ook een speciale inductie variant hebben met een andere bodemlaag. Die hou ik in mn achterhoofd!
Wat mij betreft gas... Nog nooit iets anders gezien in een professionele keuken dan gas!

Wordt bij iedereen de onder- en zijkant van koekenpannen zo vreselijk vies of maak "ik" ze gewoon niet goed schoon? Lijkt me dat dit bij bijv. inductie een stuk minder is...
 
Ik zag dat ze ook een speciale inductie variant hebben met een andere bodemlaag. Die hou ik in mn achterhoofd!
Wat mij betreft gas... Nog nooit iets anders gezien in een professionele keuken dan gas!
Wordt bij iedereen de onder- en zijkant van koekenpannen zo vreselijk vies of maak "ik" ze gewoon niet goed schoon? Lijkt me dat dit bij bijv. inductie een stuk minder is...

Professionals koken "eigenlijk allemaal" op gas. Die met een "Greenegg" in de keuken waar je vlees even 2 minuten op gaat; dat is naar mijn mening geiligheid voor op de kaart of voor het internet. (maar dat is een andere discussie)
Inductie kan heel goed met deze pannen. De nieuwe lijn is namelijk koper met een RVS binnenzijde (met uitzondering van speciale modellen).
Vroeger was dit namelijk anders. Dus ik neem aan dat wanneer je wat zou kopen je meteen de pan zou halen die OOK daarvoor geschikt is, afgezien of je wel of niet in de toekomst ooit inductie gaat gebruiken.


Wat betreft schoon; tja wat is schoon en waarvoor heb je de pan?
Schoon in voor de meeste; geen resten op het oppervlak zoals eten, sauzen. Gas aanslag is weer net iets anders.
Maar mocht je toch iets uit of van de pan willen halen, dan is dat vrij eenvoudig te doen.
Fijnste Scotchpad die je hebt doet al heel wat en citroenzuur is ook goed. (Dat laatste maakt je koper weer showroom ready)
Dus mocht de dame in kwestie toch van die mooie pannen willen hebben.
Die op een sierlijke wijze, aan een rek boven het aanrecht hangen. Dan kan dat ook. ;)
 
Back
Naar boven