Fitness Seller

Koolhydraat arm voedinschema maken

Bezoekers in dit topic

BigPictureBrands89

Cool Novice
Lid geworden
1 jan 2017
Berichten
33
Waardering
2
Hey allemaal,

Ik heb wat ideeën nodig met voedsel wat lage koolhydraten bevat, en veel proteine.

Het mag GEEN vlees bevatten want ik wil een vegetarisch diëet proberen.

Mijn koolhydraten wil ik rond de 70-80 te houden maar ik moet wel ongeveer rond de 1800-1900 calorieeën eten.

Op workout dagen ga ik wel meer carbs eten natuurlijk soort van carb cyclen.

Tis nogal puzzelen met wat ik allemaal kan toevoegen om rond de 70-80 te blijven op rust dagen, maar overal zit zowat koolhydraten in.

De reden omdat ik het low carb wil houden is omdat ik het stuk heb gelezen over wat teveel koolhydraten met je doet.

De positieve resultaten waarover ik las van dit low carb diëet wil ik graag zo een voedingschema proberen.


Bedankt voor het lezen van de topic alvast!

Ontbijt
Haver 20g + Amendel melk 125ml
90​
3,3​
11,9​
2,4​
Tussendoor
Isolate whey 1 schep 23g + Amandel melk 250ml
113​
21,5​
0,7​
2,3​
Post-workout
Creatine + limonade
115​
0,3​
5,75​
0​
Magere Milde Kwark Campina 100g
57​
10,3​
2,8​
0,1​
Isolate whey 1 schep 23g + Amandel melk 250ml
113​
21,5​
0,7​
2,3​
Avond eten
AH 30+ geraspte kaas 30g
82,5​
8,4​
0,6​
5,2​
Zilvervliest rijst gekookt 100g
131​
3,1​
26,4​
1​
Ei gebakken 2
220​
14​
1​
18​
Desert
Magere Milde Kwark Campina 100g
57​
10,3​
2,8​
0,1​
Pindas ongezouten 30g
186​
7,8​
4,2​
15​
Avond Snack
TotaalCalorieënEiwitKoolhydraatVet
1164,5​
100,5​
56,85​
46,4​
Target kcal + macro'sCalorieënEiwitKoolhydraatVet
1900​
150​
80​
60​
 
Laatst bewerkt:
Heb je een specifieke reden dat je zo graag onder de 80 gr carbs wilt blijven? van 500 kcal carbs wordt je niet dikker dan 500 kcal eiwtten hoor
 
Vlees, vette vis, ei, noten, avocado, olie

Gewoon meer voedsel toevoegen wat geen carbs bevat, zo lastig is het toch niet?
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Vlees, vette vis, ei, noten, avocado, olie

Gewoon meer voedsel toevoegen wat geen carbs bevat, zo lastig is het toch niet?
En veel bladgroenten en andere groenten waar weinig koolhydraten in zitten. Vezels tel je niet mee neem ik aan.
 
Wat is uberhaupt je doel?
Gewicht, lengte, stats?

1100 kcal ... ik zag ergens leeftijd 27, lengte 1,73 en gewicht rond de 90 kg....waarom zo een crash dieet?
en zo enorm weinig aan eiwitten en vetten

een normaal voedingsschema MET KH gaat je net zo goed helpen als enorm moeilijk doen met KH arm.

Het blijft gaan om kcal en simpelweg onder je behoefte eten.

Met wat meer info kan je een stuk meer en betere hulp krijgen hier.

Lees hier eens even mee en doe er je voordeel mee. Post 1 lezen en excel post 2 gebruiken.
 
Sorry ik had er bij moeten zeggen dat ik een vegetarisch diëet wou gaan, puur omdat ik het niet volhoud om 5 dagen per week ingevroreren kip te eten dat opgewarmt is.
Ik heb geprobeerd kipfilet te pekelen, om het malser te maken maar na het invriezen van de maaltijden en het opwarmen ervan blijft het zo droog als de sahara.

De reden omdat ik het low carb wil houden is omdat ik het stuk heb gelezen over wat teveel koolhydraten met je doet.
De positieve resultaten waarover ik las van dit low carb diëet wil ik graag zo een voedingschema proberen.

Ik weeg onderhand 105 kilo en ben 1,70 meter lang.

 
Waarom 5x per week kip?
Vlees zoals gehakt/tartaar, varkenshaas, biefstuk/Runderlappen, kip/kalkoen (en ook dat kan mals! Bij goede bereiding, vis zoals zalm, witvis, tonijn, sardine,makreel, eieren, vega gehakt rn vleesvervangers.
Maar ook vega in tahoe, tempé, bonen en linzen ed.
Er is zoveel meer met vlees of vega oid dat ik die opm. Van alleen maar kip onrealistisch vind.

Of was T de fabel je mag alleen bro food (kip met rijst) eten??

Je zal met low carb meer vet eten en dis verzadigd raken.
Veelal is zo een dieet een succes omdat er onder de eindstreep gewoon minder dan onderhoud wordt gegeten
Maar dat is bij elk dieet zo.

Dus vega en low carb gaat niets extra's doen. Denk wel eraan dat je bij zo een combi makkelijk tekorten kan krijgen wat niet bepaald gezond is en ook zeer ongunstig kan zijn bij kracht training.
 
  • Like
Waarderingen: BB_
Waarom 5x per week kip?
Vlees zoals gehakt/tartaar, varkenshaas, biefstuk/Runderlappen, kip/kalkoen (en ook dat kan mals! Bij goede bereiding, vis zoals zalm, witvis, tonijn, sardine,makreel, eieren, vega gehakt rn vleesvervangers.
Maar ook vega in tahoe, tempé, bonen en linzen ed.
Er is zoveel meer met vlees of vega oid dat ik die opm. Van alleen maar kip onrealistisch vind.

Of was T de fabel je mag alleen bro food (kip met rijst) eten??

Je zal met low carb meer vet eten en dis verzadigd raken.
Veelal is zo een dieet een succes omdat er onder de eindstreep gewoon minder dan onderhoud wordt gegeten
Maar dat is bij elk dieet zo.

Dus vega en low carb gaat niets extra's doen. Denk wel eraan dat je bij zo een combi makkelijk tekorten kan krijgen wat niet bepaald gezond is en ook zeer ongunstig kan zijn bij kracht training.

Ik wil gewoon GEEN vlees eten, maar inderdaad tempeh ga ik eten. En groenten natuurlijk, maar mijn vraag is eigenlijk simpel welke producten hebben hoge eiwit en weinig koolhydraten.
 
Laatst bewerkt:
Wat is uberhaupt je doel?
Gewicht, lengte, stats?

1100 kcal ... ik zag ergens leeftijd 27, lengte 1,73 en gewicht rond de 90 kg....waarom zo een crash dieet?
en zo enorm weinig aan eiwitten en vetten

een normaal voedingsschema MET KH gaat je net zo goed helpen als enorm moeilijk doen met KH arm.

Het blijft gaan om kcal en simpelweg onder je behoefte eten.

Met wat meer info kan je een stuk meer en betere hulp krijgen hier.

Lees hier eens even mee en doe er je voordeel mee. Post 1 lezen en excel post 2 gebruiken.

Dit is geen diëet crash... ik wil 1900 caloriëen eten dan zit ik 300 min. Ik vroeg me dus gewoon af is het mogelijk om 1900 caloriëen te eten en tussen de 70-80 carb range te blijven ?
 
Dit is geen diëet crash... ik wil 1900 caloriëen eten dan zit ik 300 min. Ik vroeg me dus gewoon af is het mogelijk om 1900 caloriëen te eten en tussen de 70-80 carb range te blijven ?

ja je kan ook wel 3000 eten en tussen de 70-80 carbs blijven....
 
Ik wil gewoon vlees eten, maar inderdaad tempeh ga ik eten. En groenten natuurlijk, maar mijn vraag is eigenlijk simpel welke producten hebben hoge eiwit en weinig koolhydraten.
Als je vlees wil eten waarom zou je het dan niet doen?
vlees, vis, bonen, tempe, tahoe, vega vervangers, ei etc.
Dit is geen diëet crash... ik wil 1900 caloriëen eten dan zit ik 300 min. Ik vroeg me dus gewoon af is het mogelijk om 1900 caloriëen te eten en tussen de 70-80 carb range te blijven ?
Capture.JPG

Weet niet hoe je rekent maar met nauwelijks sport zit je al veel hoger...

Dat kan. Meer vetten eten. Spek, Bacon, noten, olie toevoegen, vette vis en vet vlees etc.
 
Als je vlees wil eten waarom zou je het dan niet doen?
vlees, vis, bonen, tempe, tahoe, vega vervangers, ei etc.

Bekijk bijlage 471986
Weet niet hoe je rekent maar met nauwelijks sport zit je al veel hoger...

Dat kan. Meer vetten eten. Spek, Bacon, noten, olie toevoegen, vette vis en vet vlees etc.

Sorry, had het niet goed geschreven wil juist GEEN vlees eten. Ik weeg onderhand 105 kilo en ben 1,70 meter lang. Zit zeker wel in het rood obesitas.

Alleen nou vraag ik me aan de hand van jouw berekeningen of ik het wel goed doe, ik heb gelezen tijdens het afvallen tussen 300 en 500 caloriëen af moet trekken van mijn Basic Metabolic Rate(BMR).

Ben 29 jaar, 105 kilo en 1,73 lang. Een gemiddelde online calculator komt uit op 2160-2200.

Zo ben ik op 1900 caloriëen gekomen.

Klopt dit wel ?


Heb een lijstje gevonden gelukkig, waarmee ik me voeding schema ideeën kan opdoen, ga natuurlijk geen atkins diëet volgen maar gewoon wat producten ervan kiezen.
 
Laatst bewerkt:
Sorry, had het niet goed geschreven wil juist GEEN vlees eten.
waarom wil je geen vlees eten? want om af te vallen kan je prima vlees eten.

Ik weeg onderhand 105 kilo en ben 1,70 meter lang. Zit zeker wel in het rood obesitas.
dat snap ik. Maar beter rustig aan afvallen dan te snel. Dan is het blijvend en kan je gewoon je levensstijl aanpassen en niet altijd maar op dieet zitten.
Dat is makkeijker en haalbaarder


Alleen nou vraag ik me aan de hand van jouw berekeningen of ik het wel goed doe, ik heb gelezen tijdens het afvallen tussen 300 en 500 caloriëen af moet trekken van mijn Basic Metabolic Rate(BMR).
fout. Je BMR is wat je nodig hebt als je de hele dag op bed ligt en je je organen wil laten werken. Je doet dan helemaal niets dan stil liggen/slapen.
Je ONDERHOUD moet je nog eens je BMR vermenigvuldigen met je activiteitenfactor. En om af te vallen moet je inderdaad 300-500 kcal onder je ONDERHOUD gaan zitten. Lees de berekening nog eens door en kijk hier
Lees post 1 en gebruik de excel van post 2.


Ben 29 jaar, 105 kilo en 1,73 lang. Een gemiddelde online calculator komt uit op 2160-2200.
dat is waarschijnlijk je BMR en NIET je onderhoud!

Zo ben ik op 1900 caloriëen gekomen.

Klopt dit wel ?
nee dus.. ;) zie uitleg boven. Je zit jezelf nu op een soort van crashdieet te zetten... waar je lichaam niet blij van zal worden.
Uiteraard blijven het berekeningen (staat ook uitgelegd in de link) en je "echte" onderhoud bepaal je door xxxx kcal et eten en na een paar weken te zien of je gewicht gelijk blijft.
Maar ik zou niet in ene heel laag gaan zitten. Start gewoon eens op een 2300 kcal (vergeleken met de berekening al redelijk laag).
Eet gewoon ook je koolhydraten in de verhoudinen die er staan.
dus minimaal 1 gr vet per kg BW (80-100 is goed maar niet lager)
2-2,5 gr eiwit per kg BW
rest opvullen met KH.
Die KH zijn geen boosdoener. Kijk dan eerst eens een paar weken wat je gewicht doet. Maak er geen wedstrijd van hoe sneller hoe beter want dat is het niet!
Beter rustig aan en blijvend en wat hoger in kcal blijven zodat je lichaam zich rustig aan kan passen.



Heb een lijstje gevonden gelukkig, waarmee ik me voeding schema ideeën kan opdoen, ga natuurlijk geen atkins diëet volgen maar gewoon wat producten ervan kiezen.
skip it voor nu. Ga eerst eens een fatsoenlijk schema maken MET KH en op de juiste kcal en kijk eerst eens wat dat doet.
 
Ah verkeerde reken som dus, ik ga me voedingschema ff goed opvullen dan maar, ik wil vegetariër worden. Vandaar geen vlees :D
 
Heb je een specifieke reden dat je zo graag onder de 80 gr carbs wilt blijven? van 500 kcal carbs wordt je niet dikker dan 500 kcal eiwtten hoor
Ja, staat in het low carb artikel die ik erbij heb gezet :D dus wel gewoon 2300 kcal eten maar dan wel lage carbs met vezels erin
 
Als je vlees wil eten waarom zou je het dan niet doen?
vlees, vis, bonen, tempe, tahoe, vega vervangers, ei etc.

Bekijk bijlage 471986
Weet niet hoe je rekent maar met nauwelijks sport zit je al veel hoger...

Dat kan. Meer vetten eten. Spek, Bacon, noten, olie toevoegen, vette vis en vet vlees etc.

Wat is het verschil tussen Harris-Benedict en Katch-McArdle en welke moet ik precies gebruiken ? Ik heb een 1,55 factor.
 
Katch als je je vet% weet
anders HB
 
Dat artikel is echt grote onzin. Ik adviseer je om niets met de informatie uit dat artikel te doen en nooit meer op die website te kijken.

Er is namelijk niks mis met koolhydraten. Je komt aan van een overschot aan kcal, ongeacht of het kcal uit vetten, eiwitten of koolhydraten komt. Volg gewoon een dieet waarvan je weet dat jij je daar het beste aan kunt houden. Dat is waarschijnlijk niet low carb, omdat je dan autistisch moet gaan doen bij sociale gelegenheden en dat komt je kwaliteit van leven niet ten goede.
 
Katch als je je vet% weet
anders HB

Ik heb me caloriëen verdeeld met de 4-4-9 regel.

Dan maar geen low carb niet te doen, wel geen vlees.

231 protein is een beetje absurd veel dus dat hoeft niet. Want het meeste van me gewicht is vet en geen spieren.

Kcal target my fat loss: 2414
231 protein x 4 kcal = 924
163,25 carbs x 4 kcal = 653
93 fats x 9kcal = 837

Dit is ongeveer me voedingschema, met wel een beetje speling 2132, maar ik ga de tempeh marineren etc dus daar heb ik 250 kcal ruimte voor.
Tenzij jullie nog iets anders aanraden om het mee op te vullen.

EtenCalorieënEiwitKoolhydraatVet
Ontbijt
Haver 40g + Halfvolle melk 250ml
254​
14,35​
36,1​
7,4​
Tussendoor
AH Hüttenkäse 100g
92​
12​
3​
3,5​
Pindakaas 100% naturel 10g
60​
2,6​
1,2​
4,8​
Isolate whey 1 schep 23g + Halfvolle melk 250ml
187​
29,25​
13​
4,9​
AH Becel Original 10g
45​
0​
0​
4,6​
Post workout
Creatine
Isolate whey 1 schep 23g + Halfvolle melk 250ml
187​
29,25​
13​
4,9​
Boterham Volkoren 2 snee
164​
7,8​
27,2​
1,6​
Ei gebakken 2
220​
14​
1​
18​
AH Luchtige crackers volkoren 2
56​
1,8​
10,6​
0,6​
Philadelphia 10g
23,5​
0,5​
0,4​
2,1​
Avond eten
Rode paprika 200g
48​
1,6​
8​
0,2​
AH 30+ geraspte kaas 30g
82,5​
8,4​
0,6​
5,2​
Volkoren spaghetti 100g
131​
5,6​
23,2​
0,9​
Knorr Mix spaghetti
133​
6,6​
15​
4,8​
Desert
Magere Milde Kwark Campina 100g
57​
10,3​
2,8​
0,1​
Pindas ongezouten 15g
93​
3,9​
2,1​
7,5​
AH aarbei bevroren 200g
68​
1,4​
12​
0,8​
Avond Snack
Komkommer 100g
14​
0,7​
1,5​
0,4​
Rijstwafels 2
54​
1​
11,4​
0,4​
Milner Slankie smeerkaas naturel 20+ 10g
13,5​
1,7​
0​
0,7​
AH Tempeh 100g
150​
12​
5,5​
7,5​
Totaal:CalorieënEiwitKoolhydraatVet
2132,5​
164,75​
187,6​
80,9​
Target kcal + macro'sCalorieënEiwitKoolhydraatVet
2414​
231​
163,25​
93​
 
Hoe weeg je je spaghetti af?
Beter ongekookt afwegen. Dan is 100 gram 350 kcal.

Met marineren haal je echt geen 250 kcal.
Ik zou wat meer kh pakken
 
Back
Naar boven