AndroidHealthClinic

Koolhydraat/lactose intolerant (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Scorpio

Novice
15 jaar lid
Lid geworden
10 mrt 2003
Berichten
18
Waardering
0
Hey mensen, heb een vraagje

Ik ben allergisch voor complexe koolhydraten (brood/past/rijst/etc)
plus allergisch voor lactose (melk/yoghurt/kwark)

Ik beperk me dus tot vetten eiwitten en simpele koolhydraten.

Denken jullie dat mijn dieet gepaard kan gaan met fitness of zijn die koolhydraten echt nodig (qua energie en spieropbouw??)

Alvast bedankt.
 
Scorpio zei:
Hey mensen, heb een vraagje

Ik ben allergisch voor complexe koolhydraten (brood/past/rijst/etc)
plus allergisch voor lactose (melk/yoghurt/kwark)

Ik beperk me dus tot vetten eiwitten en simpele koolhydraten.

Denken jullie dat mijn dieet gepaard kan gaan met fitness of zijn die koolhydraten echt nodig (qua energie en spieropbouw??)

Alvast bedankt.

Brrr, dat wordt heel erg moeilijk.

lactose intolerantie is geen probleem, genoeg andere eiwitbronnen en eventueel zelf soyamelk..

Probleem is beetje de suikers, als je enkel korte suikers kan nemen zal het moeilijk zijn je insulinespiegel onder controle te houden. Qua energie zal dat geen probleem zijn,integendeel, want voor je training heb je zelf toch maar korte suikers nodig, dus dat lukt wel.

Vetten zijn goed :-) (onverzadigde toch).

Probleem is enkel als je enkel pieken in je insulinespiegel hebt, en die niet gecompenseerd worden door een verbruik, dat je iets meer kans hebt om vet aan te zetten.

Maar al bij al denk ik dat het wel goed loopt hoor. Ga er gewoon voor en zie hoe je lichaam er op reageert.
 
daxie zei:
Probleem is enkel als je enkel pieken in je insulinespiegel hebt, en die niet gecompenseerd worden door een verbruik, dat je iets meer kans hebt om vet aan te zetten.

Kweek je niet juist vet door veel complexe koolhydraten te eten? Brood/past/rijst enzo?

In verband met het dieet heb ik al een soort van ondergewicht, hoe zal dat dan zijn als ik fitness. Lijdt dat niet tot problemen?
 
Scorpio zei:
Kweek je niet juist vet door veel complexe koolhydraten te eten? Brood/past/rijst enzo?

In verband met het dieet heb ik al een soort van ondergewicht, hoe zal dat dan zijn als ik fitness. Lijdt dat niet tot problemen?

Je kweekt vet door meer te eten dan je verbruikt.

Als je ondergewicht hebt, kan je het best eens proberen met veel vlees, eieren, eiwitpoeders zijn dan wel handig denk ik. Evenals een weigthgainer. Verder genoeg noten/lijnzaadolie etc voor goeie vetten. Mocht je door al die simpele koolhydraten te snel vet aanzetten kan je altijd stoppen als je het een probleem vindt worden.
 
Grijpwijk zei:
Je kweekt vet door meer te eten dan je verbruikt.

Als je ondergewicht hebt, kan je het best eens proberen met veel vlees, eieren, eiwitpoeders zijn dan wel handig denk ik. Evenals een weigthgainer. Verder genoeg noten/lijnzaadolie etc voor goeie vetten. Mocht je door al die simpele koolhydraten te snel vet aanzetten kan je altijd stoppen als je het een probleem vindt worden.

Als ik het goed begrijp vormt mijn dieet dus geen belemmering voor/tijdens/na het trainen...

Ook niet qua spiergroei/massa kweken?
 
Het zal wat meer moeite kosten, maar massa kan je zeker wel kweken.
 
Mooi :).....dank voor de reply's
 
Back
Naar boven