MuscleMeat

koolhydraat laden (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Rick de Bruin

Advanced Bodybuilder
10 jaar lid
Lid geworden
3 jul 2007
Berichten
1.325
Waardering
11
best mede bb.

met welke producten gaan jullie koolhydraat laden voor een wedstrijd??

rijst? zoete aardappels? noodles?? ananas?? krenten??

van alles wat???

nog vette dingen avond voor de wedstrijd? in de vorm van pizza ofzo??

tell me. ben beneiuwd hoe jullie dit doen

ik begin morgen!
 
Ik zou een KH bron pakken die je tijdens je dieet ook gegeten hebt. Dan weet je tenminste hoe je erop reageert. Als je ineens carbs gaat eten die ja al tijden nimeer gegeten hebt....riskant vind ik persoonlijk.
 
ok dan. ik pak zoiezo de rijst, krenten endergelijk

maar voegde jullie bijvoorbeeld ook honing toe?? bij ontbijt ofzo?

en wat aten jullie op de dag van de wedstrijd?? gewoon wat je de ''laad dagen'' ook gegeten heb??

of junkfood?? misschien wat chocola? of sterk drankje? voor je podium opgaat??

jeppe, tell me! haha
 
Ovenfriet.
 
Ga vlak voor een wedstrijd nooit, maar dan ook nooit experimenteren met producten die je niet 'kent'!

De kans is groot dat je darmen van slag raken en je flink aan de schijt raakt! Kies daarom alleen vertrouwde producten en begin voorzichtig.


Wat je vraagt over de vetten; ook dat zou ik laten ivm je wedstrijddieet waarin je wss een lage vetintake hebt gehad de laatste weken. Door ineens je vetintake verhogen zul je wss ook aan de schijt raken.

Wat je wel vlak voor je wedstrijd kan proberen is geweekte rozijnen in rum. Las dat G-men dat ook heeft gebruikt, moet je voor de zekerheid nog even bij hem navragen.
 
Mijn maat heeft alleen maar witte rijst gegeten zoals in zijn dieet. Honing moet wel kunnen denk ik...paar rozijnen evt. Dag van de wedstrijd at hij exact hetzelfde als normaal, alleen wat minder om geen uitpuilende buik te hebben tegen het einde van de dag, derder ook niet zoveel vet die dag denk ik.

ps:Vraag het ook is aan Ray he, die zal zeker wel raad weten.
 
Je hebt toch wel een begeleider die je daarbij kan helpen ofniet kerel?? Zou het aan hem vragen...niks zelf gaan ''proberen'' want je wilt niet met vocht daar staan!
 
ik heb een begeleider, en ik weet ook hoe ik het ga doen hoor.

maar was gewoon benieuwd hoe andere het doen.

leuk om te wete, de 1 met rijst, andere noodles, ander hamburgers haha, ander overfriet

iedereen doet het anders,

men maag zal niet snel van slag gaan, heb elke zondag een junkdag gehad.
en dan bedoel ik een flinkeeeeeeee junkdag

hoe deden jullie je water inname? afbouwen>? en op de dag van de wedstrijd niks meer?
of bleven jullie drinken?
 
men maag zal niet snel van slag gaan, heb elke zondag een junkdag gehad.
en dan bedoel ik een flinkeeeeeeee junkdag

hoe deden jullie je water inname? afbouwen>? en op de dag van de wedstrijd niks meer?
of bleven jullie drinken?


elke zondag? wat is verschrikkelijkj? 10000kcal en meer?

ga je trouwens naar die wedstrijd van aanstaande zondag? is het dan donderdag niet te vroeg om te gaan laden?. avond voor de wedstrijd niets meer drinken tot de wedstrijd voorbij is.

paar dagen 8 liter water per dag en daar dan dag van te voren mee stoppen (tot avond), niet afbouwen, dan laat je je lichaam wennen
 
Persoonlijk zou ik alleen op het podium gaan als je de hele strategie en routine al eens zelf gedaan hebt.

Dit is eigenlijk een basis vraag voor kurkdroog en hard worden. Het minste wat je moet doen om on stage indruk te maken. Zijn veel meer kleinere en geavanceerdere vertakkingen die ook in orde moeten zijn.

Witte rijst is heerlijk licht voedsel en houd je mooi plat met het lijnenspel. Junkdagen kunnen de verbranding zelfs stimuleren als je bijv. echt diep in ketose zit. Al neem je zwaar voedsel, het lijkt dan wel als water de maag te passeren.

Mijn mening is ook dat wanneer je zout/kalium/sodium/ etc levels zèèr laag zijn, je niet zoveel water nodig hebt als vaak wordt gedacht. Kan zelfs link worden m.b.t het centraal zenuwstelsel. Zo'n gevoel alsof je bloed en kop water is. Alles gaat slow-motion. Span teveel aan en je zicht gaat op zwart.
 
Laatst bewerkt:
Witte rijst is heerlijk licht voedsel en houd je mooi plat met het lijnenspel. Junkdagen kunnen de verbranding zelfs stimuleren als je bijv. echt diep in ketose zit. Al neem je zwaar voedsel, het lijkt dan wel als water de maag te passeren.


wat versta je onder diep in ketose zitten?
 
Mijn maat heeft alleen maar witte rijst gegeten zoals in zijn dieet. Honing moet wel kunnen denk ik...paar rozijnen evt. Dag van de wedstrijd at hij exact hetzelfde als normaal, alleen wat minder om geen uitpuilende buik te hebben tegen het einde van de dag, derder ook niet zoveel vet die dag denk ik.

ps:Vraag het ook is aan Ray he, die zal zeker wel raad weten.

Heb idd hetzelfde gegeten als anders (gewoon koolvis met rijst) en geen vet, heb ook niet echt geladen (durfde niet :D), maar ik heb ook nooit het gevoel gehad "plat" te zijn. Water heb ik 10 L gedronken tot de avond voor de wedstrijd, en dan niets meer! dus zo'n 24 uur zonder drinken. Helpt wel degelijk om het laatste vocht weg te krijgen! Heb dan ook geen vochtafdrijvers gebruikt.
 
Ook geen alcohol?
 
Ik denk als je nooit geen alcohol drinkt ( zoals ik bv ) dat het een dom idee is om er dan ineens wel te drinken, ook al is het weinig. Ik zou elk mogelijk risico toch vermijden..
 
Heel erg persoonlijk, zoals anderen al zeggen. Ga niet laden met 'onbekende' producten want de kans op vocht is erg groot.
Ik vind zelf ovenfriet echt super, tarwe wordt ik een vochtballon van. Kga binnenkort maltodextrine proberen..
 
ik heb me hele dieet op
Nutrix70gr/whey50gr/krenten20gr/kaneel(ontbijt)
en
PANDAN rijst 50gr/koolvis250gr per maaltijd

ga nu laden met
nutrix100gr/whey35gr/krenten40gr/kaneel/wat honing(ontbijt)

en daarna

6 of 7 maaltijden (legt eraan hoelaat ik wakker word, meestal vroeg)

per maaltijd: gewoon om de 2uur eet ik wat

100gr pandan rijst
100gr koolvis
schijf ananas
40gr rozijnen
 
maaltijd 1 was nutrix

2-3-4-5 was rijst koolvis

6-7 was alleen koolvis
 
Het leuke is dat Marjolein tegen mij zei, je lichaam kent dit al (rijst) dus is er niet meer echt gevoelig voor. Ergens zit er mss wel waarheid in.

Ik eet vooral zilvervlies met kip in de voorbereiding en het laden start dan op de dag voor de wedstrijd. Ik voeg dan ananas en rozijnen toe aan elke maaltijd.

De dag van de wedstrijd zelf is het pandan rijst met ananas en kip en ik heb dan zo´n 6 bakken met 50a60 gram rijst met 150 gram kip, en 25 gram ananas en rozijnen per bak. Ik eet dan om de 1,5 uur wat.

Je moet vooral kijken naar de spanning op je spieren en het volume van je spieren. Voor de WFF heb ik er nog een flink aantal kant en klaar pannenkoeken ingestopt op de wedstrijddag zelf en werd zichtbaar voller.

30 minuten voor ik op moet neem ik paar eetlepels met rozijnen die de hele nacht in de jenever hebben gelegen. De combinatie van suikers en alcohol laat je bloedvaten echt omhoog knallen.
 
Back
Naar boven