MuscleMeat

koolhydraatarm eten op school/werk

Bezoekers in dit topic

Freekie00

Novice
Lid geworden
19 sep 2013
Berichten
1
Waardering
0
Lengte
1m86
Massa
88kg
Hallo,

Ik ben afgelopen vakantie begonnen met minder koolhydraten eten omdat ik wat droger wil worden. Nu heb ik in de vakantie vooral kwark en gebakken eieren gegeten. Nu heb ik op school niet de mogelijkheid om eieren te bereiden en zie ik het niet zo zitten om 3x per dag kwark te eten. Dus ben ik op zoek naar een simpel koolhydraatarm alternatief. Zodat ik op school niet een dozijn aan boterhammen naar binnen hoef te werken om van mijn hongergevoel af te komen.

Iemand suggesties? Alvast bedankt!
 
Hoeveel koolhydraten mag het max bevatten?
 
Je hoeft niet laag te gaan in koolhydraten om droog te worden.
 
Het gaat wel een stuk sneller in ieder geval ;)
Gewichtsverlies misschien, minder glycogeen = minder watergewicht, vet verlies gaat er niet sneller door hoor
 
eieren thuis bakken en meenemen naar school

ik ga ervanuit dat je dusdanig moe wordt van school dat je dit niet zelf kon bedenken dus goed bezig :thumbs:
 
Gekookte eitjes meenemen.
Pakjes kipfilet meenemen. (kan je ook gaar bestellen bij muscle meat)
Bak sla met tonijn en noten
etc..
 
Stuk kaas, plakken leverworst, plakken kipgrillworst, zakje met noten. Stukje zalm in een bakje, plakken kipfilet met daarin een reepje augurk, reepjes paprika, schijfjes komkommer. To name a few, daarmee kom je de dag wel door.

Momenteel eet ik overdag superweinig (no carbs), maar ik heb totaal geen honger. Van koolhydraten lijk ik juist honger te krijgen.. binnenkort meten om te checken of ik er wel/niet door in starvation ben gekomen.
 
Momenteel eet ik overdag superweinig (no carbs), maar ik heb totaal geen honger. Van koolhydraten lijk ik juist honger te krijgen.. binnenkort meten om te checken of ik er wel/niet door in starvation ben gekomen.
Zo werkt het bij mij ook hoor. Cut is veel beter vol te houden zonder carbs overdag. Geen crashes en honger meer.

Ik eet dagelijks eieren, kip, tonijn en kwark. Redelijk laag in kcal dus ook nog, maar je kan natuurlijk ook voor wat vettere producten kiezen. Kaas, vette vis, vlees etc.

En zag in de log van Hell93 een leuk recept voor eier-muffins, aanrader!
 
Hallo,

Ik ben afgelopen vakantie begonnen met minder koolhydraten eten omdat ik wat droger wil worden. Nu heb ik in de vakantie vooral kwark en gebakken eieren gegeten. Nu heb ik op school niet de mogelijkheid om eieren te bereiden en zie ik het niet zo zitten om 3x per dag kwark te eten. Dus ben ik op zoek naar een simpel koolhydraatarm alternatief. Zodat ik op school niet een dozijn aan boterhammen naar binnen hoef te werken om van mijn hongergevoel af te komen.

Iemand suggesties? Alvast bedankt!

Ik neem (naast een shake, fruit en eventueel een bak yoghurt) een forse bak salade mee. Lekker veel groente (al snel 500 gram) = een goed gevulde middag. (en nog gezond ook)

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 10:19 ----------

Stuk kaas, plakken leverworst, plakken kipgrillworst, zakje met noten. Stukje zalm in een bakje, plakken kipfilet met daarin een reepje augurk, reepjes paprika, schijfjes komkommer. To name a few, daarmee kom je de dag wel door.

die shitload aan vetten in kaas, leverworst, grillworst en noten (een heel zakje wtf ?) die heb ik liever niet... veel te veel calorieën.. doe mij maar wat minder calorieën, dan heb ik sneller resultaat en hoef ik ook niet zo lang te cutten (of kan ik me wat meer high-carb-refeed dagen veroorloven).
 
Bak een omelet van te voren, wikkel hem in zilverfolie en klaar. Is kei lekker.
 
Het gaat wel een stuk sneller in ieder geval ;)

wie zegt dat ik eet veel koolhydraten en val gwn af en ik doe geen cardio.:rolleyes:


Calories in vs calories out

owja cheat days zijn goed om je metabolism te versnellen;)

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 12:29 ----------

Zo werkt het bij mij ook hoor. Cut is veel beter vol te houden zonder carbs overdag. Geen crashes en honger meer.

Ik eet dagelijks eieren, kip, tonijn en kwark. Redelijk laag in kcal dus ook nog, maar je kan natuurlijk ook voor wat vettere producten kiezen. Kaas, vette vis, vlees etc.

En zag in de log van Hell93 een leuk recept voor eier-muffins, aanrader!

waarom doe je dan geen Intermittent fasting???

---------- Post toegevoegd 20 September 2013 om 12:30 ----------

eieren thuis bakken en meenemen naar school

ik ga ervanuit dat je dusdanig moe wordt van school dat je dit niet zelf kon bedenken dus goed bezig :thumbs:

Dit.

Ik maak 15 hardgekookte eieren neem er elke dag 2 naar school mee.
 
Gekookte eitjes, omelet gewoon koud ook prima te doen, salades. Salades zijn voor mij favoriet, kun je flink vullende maaltijden maken en toch laag in kh, varieer met kip, biefstuk, forel, zalm en verschillende soorten sla tomaat, komkommer, ui, maak er wat van en gaat nooit vervelen.
 
Ben je een beetje een kook en bak typje?? De cracker op deze site zijn allemaal koolhydraatarm, prima voor op school of werk dus ;) Staan ook nog meer low-carb recepten op de site :) www.blondengezond.nl
 
Bak met sla, tonijn, ei(wit)/omelet, garnalen & mosterd.
 
Laatst bewerkt:
die shitload aan vetten in kaas, leverworst, grillworst en noten (een heel zakje wtf ?) die heb ik liever niet... veel te veel calorieën.. doe mij maar wat minder calorieën, dan heb ik sneller resultaat en hoef ik ook niet zo lang te cutten (of kan ik me wat meer high-carb-refeed dagen veroorloven).

Je zult low-carb echt heel weinig eten. Zelfs met 'vet eten' blijf je laag in de cals omdat de porties kleiner zijn. Bovendien kun je het combineren met vasten. Ik eet tegenwoordig pas vanaf 12 uur 's middags, zonder problemen.

Ik merk dat je denkt in termen van "vet eten = vet worden" maar zo werkt je lichaam niet. Vetten zijn voor verschillende hormonale processen noodzakelijk. Bovendien is low-carb EN low-fat vrijwel onmogelijk vol te houden.

Zakje noten is een boterhamzakje gevuld met een handjevol noten, zo'n 40-50 gram :)
 
Back
Naar boven