MuscleMeat

Koolhydraten na de training ??????? (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

Zeer intressant stuk. Sommige stukken kan ik moeilijk begrijpen. maar er zijn toch meer mensen die vinden dat bodydbuilders al die koolhydraten niet nodig hebben.julliet bergman bv.
 
Juliet is een echt eiwit mens. Ik heb haar lappen vlees zien wegdouwen war ik zelfs problemen mee zou hebben
 
Hahaha ja ok er zit natuurlijk op zich wel theorie achter. Als krachtsporten heb je niet echt veel koolhydraten nodig. Probleem is hoe je dan aan je callorieen komt.
 
Originally posted by Zwier
Probleem is hoe je dan aan je callorieen komt.

Even lang Oom Donald...en een Big Mac pakken :D ;)
 
Eiwit kan niet of minder goed de spiercel binnen zonder hulp van vitaminen, koolhydraten ed. dus minder koolhydraten eten = minder transport en dus minder opname van andere stoffen ondermeer eiwit.

De post workout shake is uiteraard een vaste waarde als je het eerste herstel/ supercompensatie belangrijk vindt.
 
Tja...ik heb nog een feitje als we zo beginnen. Bij extreem hoge eiwit innamen zou het lichaam minder eiwitten opnemen... Het gaat er dan gewoon minder zorgvuldig mee om. Wat dacht je daarvan? ...en jij maar stampen :D
 
And training like a wimp, avoiding soreness is not the answer. Soreness is a sign of progress.
mooie uitspraak in het artikel.
geen carbs eten is ook niet het antwoord. Maar zij sturen aan op supplementen zoals chromium en ALA ea kruiden om opname van glucose te verbeteren.
Als ik zo voor mezelf denk als een endo, dan is koolhydraten eten na training beter als het dan in mindere mate geschiedt, want de getrainde spier kan het toch moeilijker opnemen en andere delen van het lichaam hebben het niet nodig dus wordt het makkelijker opgeslagen als vet. :(... wat denke jullie?
Without replenished glycogen storage, athletes get fatigued, break down bodily protein and can't perform as well.1,2
denk ik dus ook weer om een hogere dosis proteïne te blijven innemen ivm koolhydraten om proteïne afbraak tegen te gaan.
Heb je dat filmpje gezien in deel 3... 3 spotters en alleen de negative movement van de oefening.. Ze hebben zich echt alleen geconcentreerd op het negatieve deel.
Well, we learned that fat-free mass (largely muscle tissue) tended to correlate negatively with fasting blood glucose (r=-0.59, p=0.055) as well as "gummed-up red blood cells", known as "glycosylated hemoglobin" (r=-0.52, p=0.10). In this case, the negative correlation shows that subjects with higher fat free (muscle) mass had lower blood glucose levels over time. This suggests that adding muscle mass gives athletes more tissue to store glucose as glycogen (when they're not sore) and thus reduces potential "diabetes-like" problems (e.g. bodyfat). Cool. In other words, get big and recover properly to help stay lean.
hehehe... het beste is dus heel veel spieren te hebben om het overtollige glucose in weg te pompen :D


ik maak deze sticky want dit is een heel interessante thread!! en ben benieuwd naar het volgende deel in het onderzoek.
 
Laatst bewerkt:
Originally posted by ErEf
And training like a wimp, avoiding soreness is not the answer. Soreness is a sign of progress.
mooie uitspraak in het artikel.

mag wel een mooie uitspraak zijn, maar soreness (spierpijn) is toch geen teken van progress (vooruitgang)???

tis toch gewoon een teken dat je lichaam nog niet aan die trainingsintensiteit gewend is?

stimuleer je je spieren dan niet optimaal als je geen spierpijn hebt?
 
je hebt wel ergens gelijk, spierpijn zelf is geen progressie, maar de progressie komt na de soreness... spierpijn is inherent aan een goede training.. spierpijn "verdwijnt" wel als je lichaam went aan bepaalde oefeningen, maar tegen die tijd gebruik ik ook weer een ander schema om gewenning tegen te gaan.
 
Je kan ook progressie maken zonder (hevige) spierpijn hoor, anders zou ik nu niet meer groeien.
Meestal is spierpijn ook niet meer dan wat afvalstoffen die de pijn veroorzaken, en die moeten juist uit de spier om te kunnen herstellen.
Maw spierpijn = neveneffect van een spier die adapteerd maar is niet noodzakelijk voor die adaptatie of groei.
 
Originally posted by ErEf

Als ik zo voor mezelf denk als een endo, dan is koolhydraten eten na training beter als het dan in mindere mate geschiedt, want de getrainde spier kan het toch moeilijker opnemen en andere delen van het lichaam hebben het niet nodig dus wordt het makkelijker opgeslagen als vet. :(... wat denke jullie?
Gewoon zorgen dat je net genoeg koolhydraten binnekrijgt voor jou gewicht en spiermassa. Niets minder of niets meer.

Niet omdat de spier beschadigd is dat de cellen zelf geen energie nodig hebben. Bovendien vul je met hoge koolhydraten niet alleen spiercellen aan maar ook je lever reserves, maar daar schrijven ze niets over.
Wat ik vooral merk bij het lezen van dit artikel is dat ze blind staren op bepaalde onderzoeken maar andere onderzoeken die het tegendeel zeggen niet belangrijk vinden.
Ook enkele tegenstrijdige zaken Bijv. ze zeggen we verbruiken niet hetzelfde als hardlopers, dat maakt toch niets uit? Als je 600 kcal verbruikt tijdens een training, waarom zou je die dan daarna niet mogen opnemen? Zelfs als het als vet opslaat, dan nog eet je niet meer dan je verbruikt, hoe kan je dan dikker worden?
Verder heb ik mijn bedenkingen over die reclame welke erbij staat voor hun eigen producten... zou dit misschien iets te maken hebben met hun mening over dit onderwerp?

Mijn conclusie: als je optimaal wil herstellen dan moet je na de training gewoon eiwit en carbs combineren, zo simpel is het.
 
Back
Naar boven