And training like a wimp, avoiding soreness is not the answer. Soreness is a sign of progress.
mooie uitspraak in het artikel.
geen carbs eten is ook niet het antwoord. Maar zij sturen aan op supplementen zoals chromium en ALA ea
kruiden om opname van glucose te verbeteren.
Als ik zo voor mezelf denk als een endo, dan is koolhydraten eten na training beter als het dan in mindere mate geschiedt, want de getrainde spier kan het toch moeilijker opnemen en andere delen van het lichaam hebben het niet nodig dus wordt het makkelijker opgeslagen als vet.

... wat denke jullie?
Without replenished glycogen storage, athletes get fatigued, break down bodily protein and can't perform as well.1,2
denk ik dus ook weer om een hogere dosis proteïne te blijven innemen ivm koolhydraten om proteïne afbraak tegen te gaan.
Heb je dat filmpje gezien in deel 3... 3 spotters en alleen de negative movement van de oefening.. Ze hebben zich echt alleen geconcentreerd op het negatieve deel.
Well, we learned that fat-free mass (largely muscle tissue) tended to correlate negatively with fasting blood glucose (r=-0.59, p=0.055) as well as "gummed-up red blood cells", known as "glycosylated hemoglobin" (r=-0.52, p=0.10). In this case, the negative correlation shows that subjects with higher fat free (muscle) mass had lower blood glucose levels over time. This suggests that adding muscle mass gives athletes more tissue to store glucose as glycogen (when they're not sore) and thus reduces potential "diabetes-like" problems (e.g. bodyfat). Cool. In other words, get big and recover properly to help stay lean.
hehehe... het beste is dus heel veel spieren te hebben om het overtollige glucose in weg te pompen
ik maak deze sticky want dit is een heel interessante thread!! en ben benieuwd naar het volgende deel in het onderzoek.