XXL Nutrition

Koolhydraten na het trainen als je cardio gedaan hebt???

Bezoekers in dit topic

RobbieH

Advanced Bodybuilder
15 jaar lid
Lid geworden
5 nov 2002
Berichten
865
Waardering
0
Weet niet waar ik dit het beste kan plaatsen maar lijkt mij het beste bij voeding passen.
Na de training pak ik altijd 60gram koolhydraten en 30 gram whey.
De koolhydraten vullen de uitgeputte glycogeen vooraden weer aan.
Maar als ik nu eerst train en dan cardio doe is het dan wel ok om die koolhydraten te pakken??
Of kan ik beter cardio op aparte dagen doen tussendoor???
 
Cardio op apparte dagen of apparte tijdstippen.
 
Als je cardio doet, dus inspanning voor je hart/longen dan doe je dit op een hogere intensiteit. Als je dit direct na je krachttraining zou doen dan betekend dit dat je de intensiteit van de krachttraining doorzet, wat niet aan te raden is vanwege de aanmaak van stress-hormonen
 
daarbij komt dat als je na je training maar voor je cardio kh zou nemen dat je die tijdens het cardio-en gaat verbranden en niet vet wat de bedoeling is.
 
Dus best dan de kh nemen voor de gewichttraining? Ikzelf doe cardio op verschillende tijdstippen, soms een na men training, soms id morgen! Moet altijd 's avonds trainen dus men kh zijn altijd voor de training, dit geeft met goede resultaten! veel geluk bro!!!
 
Originally posted by 3XL
Als je cardio doet, dus inspanning voor je hart/longen dan doe je dit op een hogere intensiteit. Als je dit direct na je krachttraining zou doen dan betekend dit dat je de intensiteit van de krachttraining doorzet, wat niet aan te raden is vanwege de aanmaak van stress-hormonen

Originally posted by ErEf
daarbij komt dat als je na je training maar voor je cardio kh zou nemen dat je die tijdens het cardio-en gaat verbranden en niet vet wat de bedoeling is.


volgens mij zijn dit 2 verschillende vormen van cardio... :D

ikzelf doe meestal ook nog zo'n 20 min cardio na training om vetverbranding te stimuleren en neem daarna gelijk me shake..
 
Hmmm.. ik reed zonder ontbijt naar de gym maar voelde me er erg beroerd bij, de snelheid ging omhoog zodra ik te voren at, ook al waren het geen KH.
Ik vond het gewoon te katabool om pas een uur na opstaan nog eens 45 min te gaan fietsen..
Nu eet ik tevoren, drink in de gym TIJDENS de KT een shake met eiwit en wat extra KH en als ik daarna spinning heb, vlak ervoor nog eens 25 g KH (als drop). Als ik dat niet doe, kan ik niet op anaeroob niveau presteren, dan heb je domweg KH nodig voor dat soort grappen..
Na spinning of als ik dat niet doe, neem ik alleen nog maar eiwit met vet in en geen KH meer in en rijd dan erg langzaam terug naar huis, dus dan pure vetverbranding die ook dient om het teveel aan glucose in het bloed weg te werken en op die manier zo snel mogelijk weer in ketose te raken... Ach en anders wordt het eiwit gewoon toch naar glucose omgezet.


Espi, die wel eens in verwarring raakt door alle conflicterende adviezen...
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven