MuscleMeat

koolhydraten na training (1 bezoeker)

Bezoekers in dit topic

patjer1

Cool Novice
15 jaar lid
Lid geworden
2 jul 2003
Berichten
78
Waardering
0
Momenteel neem ik 10 minuutjes na de training een koolhydraatdrank van of Twnllab of Performance die samengesteld zijn uit water, fructose, maltodextrine en glucose, erbij neem ik nog lepeltje creatine. Zou het nu beter zijn dextrose te nemen i.p.v deze drankjes???????
 
dextrose of maltodextrine is idd beter. Of een combi.
De fructose vult alleen het leverglycoceen aan, wat overblijft wordt opgeslagen als vet.
now you know, toch ?
 
aangeraden wordt 1 gram dextrose (of iets met soortgelijk effect)
per kilo VVM in te nemen na je training. ik denk niet dat je dit haalt adhv een sportdrankje
 
Originally posted by zoutzak
aangeraden wordt 1 gram dextrose (of iets met soortgelijk effect)
per kilo VVM in te nemen na je training. ik denk niet dat je dit haalt adhv een sportdrankje

Nee, ik zou eerder een mix met dextrose en maltodextrine verkiezen.
 
druivensuiker = dextrose?

Kan je namelijk voor 1€ per 500gr. kopen in voedingswinkels...
 
Originally posted by Big Byron
druivensuiker = dextrose?

Kan je namelijk voor 1€ per 500gr. kopen in voedingswinkels...
jep.

welke voedingwinkel heb je het dan over? goedkoopst wat ik heb aangetroffen voor 500 gr is €1,49. bij De Tuinen.
 
Originally posted by zoutzak
aangeraden wordt 1 gram dextrose (of iets met soortgelijk effect)
per kilo VVM in te nemen na je training. ik denk niet dat je dit haalt adhv een sportdrankje


bevat 100gram koolhydraten..........
 
Originally posted by Robin


Nee, ik zou eerder een mix met dextrose en maltodextrine verkiezen.
Idd wel iets duurder dan puur dextrose...
 
Originally posted by admin

Idd wel iets duurder dan puur dextrose...

Is maltodextrine niet complexer en trager in afgifte dan dextrose?
En is de insulinepiek met zoeen hoeveelheid dextrose niet te groot en gaat er dan geen vet worden opgeslagen?
 
Originally posted by patjer1


1.Is maltodextrine niet complexer en trager in afgifte dan dextrose?
2.En is de insulinepiek met zoeen hoeveelheid dextrose niet te groot en gaat er dan geen vet worden opgeslagen?
1. Nee maltodextrine staat hoger in de GI (105) dan dextrose (96-100)
2. Normaal gezien zal je zo goed als alle energie in de spieren opslaan omdat op dat moment (na de training) de spiercel veel gevoeliger is voor insuline.
 
overigens zou Vitargo een insulinepiek moeten veroorzaken zonder een vorm van eenvoudige koolhydraten te zijn.
 
Insuline wordt aangemaakt in je pancreas. En deze zorgt ervoor dat de cellen als het ware geopend worden (door insuline) en de glucose naar binnen kan. Een combi met omega-3 vetten (vis) kan dit voor een uiterst prettige anabole werking zorgen.....
 
moet je dan je omega 3 vetten na je training nemen? (samen met je dextrose?)

waar kan je maltodextrine vinden trouwens? en moet je er evenveel van nemen als de gewone dextrose 0.8 p/kg vvm ?

Ik heb wel dextrose maar dan zal ik het maar voortaan mengen met maltodextrine als ik het kan vinden :).
 
Fantomalt van Nutricia bij de drogist (Etos en Kruidvat). Of in combi met eiwit Bulkplus van J-tech hier bij de shop.
 
Laatst bewerkt:
Back
Naar boven